Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot

moustache
Forum-lid

moustache 08 apr 2009 22:53

Zie mijn handtekening: weergaloos die man! Heerlijk!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 apr 2009 04:15

Ik zie niet in wat er mis is met de vergelijking tussen Boason Hagen en Dekker. Ze zeiden er duidelijk bij dat ze het over hun eerste profjaren hadden en dan zijn er inderdaad genoeg overeenkomsten tussen twee snel rijzende sterren. We mogen alleen hopen dat Hagen bespaart blijft wat Dekker het afgelopen seizoen gebeurde.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 09 apr 2009 05:16

Timo 2.0 schreef:Ik zie niet in wat er mis is met de vergelijking tussen Boason Hagen en Dekker. Ze zeiden er duidelijk bij dat ze het over hun eerste profjaren hadden en dan zijn er inderdaad genoeg overeenkomsten tussen twee snel rijzende sterren. We mogen alleen hopen dat Hagen bespaart blijft wat Dekker het afgelopen seizoen gebeurde.

Met de vergelijking vind ik ook niks mis (ieder z'n mening), maar het feit dat Ducrot elke snel rijzende ster (nibali, kreuziger enz.) gaat vergelijken met TD is toch wel zeer lachwekkend.

perik
Forum-lid

perik 09 apr 2009 09:49

want? volgens mij vormen Boason Hagen, Nibali, Kreuzger en Dekker een groep uitzonderlijke talenten, die ook al op heel jonge leeftijd grote koersen hebben gewonnen. Wat is er mis mee om dat te benoemen?
Ik vind het leuk dat Ducrot ook supportert voor andere renners dan de Nederlanders, op de Belg gaat het altijd alleen maar over Boonen/Quickstep.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 09 apr 2009 10:49

Perik, ik ben het helemaal met je eens. Ducrot vind ik heerlijk om naar te luisteren, alleen zouden naast hem een ander moeten zetten dan H. Zijkstra. Hoewel ik moet toegeven dat ik meestal wielrennen via VRT/Canvas volg...

ff off topic:
Smeets dan laatst, bij Holland Sport, die zogenaamd veel van Armstrong weet, die kwam toch toch met een lul-verhaal! Armstrong verkende een berg, moest veel linksom draaien en L zou hebben gezegd dat de mechanieker een kortere linkercrank moest monteren!
Onzin! Hiermee kletst ie weer eens giga uit z'n dikke speknek.
Nee, deze man had ik erg hoog maar is door dit interview (en eigenlijk al eerder) een heel stuk gedaald.
Niets is wat het lijkt..

robbey
Forum-lid

robbey 09 apr 2009 11:06

Wat betreft Smeets deel ik je mening, die man heeft t bij mij al heel snel afgedaan. Z'n uitlatingen staan wat mij betreft in geen relatie meer met de werkelijkheid. Hij over-romantiseert!
Daarbij meent hij een wielerkenner te zijn maar doet in mijn ogen veels te weinig om dit bij te houden, neem alleen al het niet kunnen herkennen van de huidige renners. Je kan niet blijven vasthouden aan 't verleden, mart, doe je huiswerk.
Ducrot prima vent, goed om naar te luisteren zeker.
Qua diepgang gaat voor mij de vrt/canvas een stuk verder, vind ik prettiger. Daarbij de belgische uitspraken zijn geweldig!!!!

gerwin1977
Forum-lid

gerwin1977 09 apr 2009 11:22

Ik kan wel van deze 2 mannen genieten maar wordt soms ook wel een beetje moe van 'het nieuwe wielrennen'. Bij zo'n Tour moet je toch 3 weken lang alle etappes vollulen en vooral bij de wat saaiere etappes vind ik dat ze dat goed doen. Kijk bv. naar Mart Smeets, wat hij in de avondettape doet vind ik prima maar laat hem alsjeblieft geen wielerwedstrijd verslaan want dan probeert hij teveel zijn stempel te drukken, dat doen Ducrot en Dijkstra niet. Ik denk niet dat je kunt spreken over goed of slecht commentaar, je moet het leuk/interessant vinden en dat is persoonlijk.

Een paar leuke quotes van Ducrot waar ik gevouwen bij op de bank lig:

- "Gaat ie staan pissen, op een moment waar de hersenen uit de oren komen als gebraden kroketten!"

- "Ze hebben hier met één of andere teertraktor wat vloeibare zooi d'rop gekwakt."

- "Zo! Die Fedrigo heeft een neus als een zinksnijder."

- "Het is altijd lastig om het gat dicht te rijden als de wind in je hol blaast."

dc
Forum-lid

dc 11 apr 2009 10:10

Ben ik gek of is TD hier vreselijk onderschat?

Ja, ook Boasson Haagens erelijs is niet beter dan TD's eerder een slag lager. Is een GW genoeg om al die rittenkoersen weg te strepen? Of een paar top tien noteringen in klassiekers? Of 18e worden in de protour?

TD heeft nog syeeds een erelijst waar je U tegen zegt... een Nibali mag bijvoorbeeld de vetertjes strikken van TD.

En ik zal vloeken in de kerk... maar Ribert Gesink heeft 1 witte duif tov Thomas op zijn erelijst, namelijk een top tien in een grote ronde; voor de rest scoort TD overal stukken hoger.

Ik ben geen TD fan, maar de backlash tegen TD's arrogantie is blijkbaar genoeg om dingen als feiten onder het matje te vegen.

En hoewel ik het niet meer zie gebeuren denk ik dat TD meer kans had op een GT overwinning: hij kan tijdrijden en daar wordt elke tour op beslist. (klimmen kan je leren, ook dat heeft de tour bewezen).

pierre92
Forum-lid

pierre92 11 apr 2009 11:07

IDd!

Hij gaat nu mss niet zo goed, maar alle mensen die zeggen dat het nooit meer goedkomt, moeten hun mond dichthouden! Daar is het nog veel te vroeg voor.

Veel mensen vergeten dat hij zeer hoog in het klassement stond toen hij afstapte in zwitserland! Pas daarna ging het bergafwaarts als gevolg van een griep. En dat rabo hem weg wil hebben snap ik niet. Ik denk eigenlijk dat TD zelf maar al te graag wegging omdat hij niet met Cecchini mocht omgaan.

TD is mss niet de beste nederlandse wielrenner van dit moment, maar heeft wel de grootste erelijst! ER zijn maar heeeeel weinig jongens van 24 die op dit moment zo''n erelijst hebben. Oa. A schleck wordt nu al de hemel ingeprezen, terwijl er feitelijk niets op zn lijstje staat....

Beetje krom hoor! ALle jonge spontane jongens worden de hemel ingeprezen, terwijl een iets EERLIJKERE jongen zover wordt afgezeken datie de lol in de sport verliest. ZO rot is de nederlandse journalistiek! En bij raboank zijn het allemaal zachte eitjes die als er een zn kop bovent maaiveld uitsteekt, hopsa hem zo eruitwerkt. Td kan idd beter bij een andere ploeg gaan rijden, waar ze het NIET vreemd vinden als een jongen zegt wat hij hoopt te gaan bereiken.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 13 apr 2009 01:34

Pierre92 schreef:Td kan idd beter bij een andere ploeg gaan rijden, waar ze het NIET vreemd vinden als een jongen zegt wat hij hoopt te gaan bereiken.

Doet hij toch al!

johnelst
Forum-lid

johnelst 13 apr 2009 02:46

Erg leuk om te lezen............ Iedereen heeft een eigen voorkeur (gelukkig) Wat me wel opvalt is dat velen niet weten dat Smeets een commentator/sportjournalist is die al vroeg in z'n eigen sportloopbaan ca. 1973 in het wielrennen terecht is gekomen en veel kennis van zaken heeft opgedaan in die vele jaren. Al met al kan ik me voorstellen dat de wat jongere kijkers hem wat oudbollig vinden en natuurlijk heeft hij zijn mening en is dat volgens hem de enige juiste (dat vind je leuk of je haat het). Ik vind de anekdotes uit z'n eigen verleden of de verhalen die hij zijn medecommentatoren (ex-profs) laat vertellen altijd erg vermakelijk in de dode momenten van de koers. Ducrot is natuurlijk door schade en schande inmiddels ook een goed wielercommentator geworden, maar is eigenlijk gewoon een welbespraakte ex-prof die ook nog gestudeerd heeft. Zijn one-liners zijn natuurlijk vermakelijk en af en toe voel je ze van verre aankomen. Dijkstra (ook al ex-prof en niet alleen op de fiets) heeft echt aanleg voor de rol van (serieus) commentator. Al met al is een lopende wielerencyclopedie als Jean N. en bv Michel Wuijts ook erg interessant om te beluisteren. Waarom de side-kick(s) tegenwoordig altijd nodig zijn is duidelijk, 1 man/vrouw kan nooit boeien. Ben benieuwd hoe Boogie zijn rol in TV wereld gaat doen. Verheug me nu al op zijn co-commentaar (hopelijk veel anekdotes). Misschien leuk om een keer een stemming te houden t.a.v. alle commentatoren.

Plaats reactie