Mart Smeets
Lang leve de Belgen!!
Zij houden tenmnste nog van de koers en tonen oprecht belangstelling. De Nederlandse media lijkt alleen nog geinterresseerd in het gezeik er omheen. Ik wou dat ik een Belg was. Ik wou ook dat ik harder kon koersen.
Zij houden tenmnste nog van de koers en tonen oprecht belangstelling. De Nederlandse media lijkt alleen nog geinterresseerd in het gezeik er omheen. Ik wou dat ik een Belg was. Ik wou ook dat ik harder kon koersen.
Live fast; die young. mijn blog
- jorisbressers
- Forum-lid
De Belgen worden hier iets teveel opgehemeld. De NOS doet altijd prima verslag van de tour, ik kan er prima naar luisteren. Helaas zijn Ducrot en Dijkstra (net) niet van het niveau Smeets/Nelissen, maar ze zijn op de goede weg. Smeets vind ik een prima presentator/commentator, met eigen stijl. Dan is het logisch dat je ook veel tegenstanders hebt. Ik kijk graag naar de avondetappe, Smeets weet de sfeer altijd prima te pakken.
Scott Addict 15 / Ultegra Di2
-
- Forum-lid
Ja ja Joris...groot gelijk dat je voor Smeets opkomt ;)
Verder...heeft onze vriend in het ED zijn gal lekker gespuwd...goed zo!
En ja...ook ik denk af en toe met weemoed terug aan de tijd dat Belgie onderdeel uitmaakt van De Nederlanden!! Zucht...
ALLEZ....1 schrale troost! BELG is de afkorting van Ben Eerst Limburger Geweest.
:p
Verder...heeft onze vriend in het ED zijn gal lekker gespuwd...goed zo!
En ja...ook ik denk af en toe met weemoed terug aan de tijd dat Belgie onderdeel uitmaakt van De Nederlanden!! Zucht...
ALLEZ....1 schrale troost! BELG is de afkorting van Ben Eerst Limburger Geweest.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
Groene Spicht schreef:
Ik als rechtgeaarde Limburger erger me groen en geel (hey..toepasselijke kleuren deze dagen)
Als je ook rode bollen krijgt zou ik toch eens een dokter raadplegen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Groene Spicht schreef: ALLEZ....1 schrale troost! BELG is de afkorting van Ben Eerst Limburger Geweest.
Volgens zijn alleen Limburgers trots op Limburg. Nederlandse Limburgers worden door Ollanders in de zeik gezeik en Belgische Limburger worden door de Belgen voor gek gezet. Ik zou geen Limburger willen zijn, dan nog liever een Vlaming,...
Live fast; die young. mijn blog
Voor de Liefhebbers van Smeets (en LeMond), vanavond om 21:15 op Ned 3.
DOCUMENTAIRE GREG LEMOND BIJ DE NOS
Donderdag 10 juli (21.15-22.10 uur,
Ned.3) zendt NOS Studio Sport een
documentaire uit over voormalig
wereldkampioen en Tourwinnaar Greg
LeMond.
Mart Smeets zocht hem op in Minnesota
en sprak met hem over zijn verleden,
doping,zijn ruzies met Armstrong en
zijn mening over het wielrennen van nu.
Ook heeft LeMond het over het feit dat
hij seksueel is misbruikt in zijn
jeugd.De winnaar van de spannendste
Tour ooit neemt in deze unieke
documentaire geen blad voor de mond.
DOCUMENTAIRE GREG LEMOND BIJ DE NOS
Donderdag 10 juli (21.15-22.10 uur,
Ned.3) zendt NOS Studio Sport een
documentaire uit over voormalig
wereldkampioen en Tourwinnaar Greg
LeMond.
Mart Smeets zocht hem op in Minnesota
en sprak met hem over zijn verleden,
doping,zijn ruzies met Armstrong en
zijn mening over het wielrennen van nu.
Ook heeft LeMond het over het feit dat
hij seksueel is misbruikt in zijn
jeugd.De winnaar van de spannendste
Tour ooit neemt in deze unieke
documentaire geen blad voor de mond.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
LVGH schreef:Marconi schreef:ilfalco2004 schreef:Heb ook de tv uitgezet met die schaatskippen, die hadden werkelijk niks zinnigs te melden en ook geen verstand van zaken. Dat in hun sport niet gebruikt wordt een giller zeg, hebben zeker nooit over het voormalig oostblok en hun praktijken gehoord.
In tegenstelling tot bijna alle anderen heb ik enorm genoten van die reportage met die 2 "schaatskippen" Weer eens iets anders. Deutekom was wat stilletjes maar ja, met Mart Smeets heb je weinig te zeggen. Die sportzomer avonden hebben voor elck wat wils, en dat vind ik wel positief. Iedere avond dezelfde figuren is ook niet alles. Verder zit er een knop op iedere TV, dus Mens Erger je niet ! Kijk dan ergens anders naar!
De doping ging over de huidige schaatsers en niet over die met dope volgepropte sporters uit de DDR uit de voriger eeuw. Ik hoop dat de huidige coureurs even schoon gaan rijden als de schaatsers, want ik vertrouw nog steeds geen enkele coureur!
Zij hebben deze mooie sport gewoon verziekt met doping en hun prestaties ongeloofwaardig gemaakt.
Waarom zouden de huidige schaatsers dan geen doping gebruiken eigenlijk? De enige reden die ik kan bedenken is dat het een weinig competitieve sport is (daarom blinken er ook zoveel Nederlanders in uit en kunnen Amerikanen met een gebrekkige (skeeler)techniek in no time wereldrecords rijden) en dat de belangen en het geld dat erin omgaat minder groot zijn.
Er wordt bij de schaatsers voor zover ik weet wel degelijk gecontroleerd op doping maar nooit is er iets gevonden. Geen competitieve sport? Die training van de schaatsers is niet mis! De gehele zomer trainen die schaatsers en ook op de fiets! Misschien is de algehele conditie van de top schaatsers beter dan die van top fietsers cq coureurs.Er zijn bekende wielrenners geweest die ook wereldkampioen schaatsers waren en andersom. Dus denk niet te licht over schaatsers!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
LVGH schreef:de zwarten schreef:Je analyseert 2 dingen door elkaar:
1 informatie
2 commentaar
Op NL geven ze vooral informatie, maar dan wel vaak onjuist, onnodig en getuigend van weinig passie voor de koers.
De laatste tijd proberen ze meer commentaar te geven, maar daar heb je passie voor nodig, en dat is hen een beetje vreemd.
Op BEL geven ze commentaar en informatie door elkaar, vaak juist, getuigend van veel passie en belangstelling voor de koers, en ... onnodig, dat maak je zelf uit.
Feit is dat bvb. Spaanse voetbalcommentaar voor mij veel meer genietbaar is dan Nederlandse voetbalcommentaar (mocht je de wedstrijden van Spanje op TVE gevolgd hebben, dan was het puur genieten), en dat viel heel hard op in de finale, toen ze op NL even zelf de vergelijking maakten in het programma na de match. Ongelofelijk hoe droog en emotieloos het NL commentaar is in de vergelijking!
Nogal wiedes, Spanje stond in de finale Van Frank Snoeks cs. verwacht ik ook niet dat ze minutenlang "goooooaaaaaaal goal goal goal goal" gaan schreeuwen zoals ze in Spanje/Turkije/andere landen waar mensen meer temperament bezitten dan Nederland/ doen.
Ghans de Clerq wordt in huize LVGH trouwens met graagte nagedaan
He wij hebben Jack van Gelder he! WK 98, voor de rest hoef ik toch hopelijk geen uitleg te geven. Als we Jack nu eens een beetje bijscholen met wielrennen?
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
Alsjeblieft niet zeg, die man is al genoeg op tv.. Laat hem maar lekker voor de radio blijven verslaan, dat kan hij het best.
Dan nog liever Hugo Walker
"Kirchen, gaat ie schakelen denk iiiiiiiiiiiiiiiiiiik !"
"Komt die demaragèèèèèèè !"
"Prima tempo, tien met een griffel"
"Ploegleidertje, ploegleidertje, is dat nu wel nodig?"
"En dan houden we ermee op, hier op Alpe d'Huez"
"Frank Schleck, rijdt de Alpe op in een minuutje of tieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!"
"Ricco jongen, die dat nou niet!"
"Weg is vochtig, band schiet door, natuurlijk: een valpartij!"
"Kirchen, gaat ie schakelen denk iiiiiiiiiiiiiiiiiiik !"
"Komt die demaragèèèèèèè !"
"Prima tempo, tien met een griffel"