Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)
thja14 schreef:Los van de discussie doping of niet hij overtreedt gewoon de wet, ofwel hij begaat een misdrijf, strafbaar bij wet.
helemaal mee eens, maar behandel hem dan ook zo. Geef hem het recht om een misdrijf te begaan en daarvoor gestraft te worden als een andere mens.
Precies: dit behoort tot het extra-sportieve, en moet dus ook in die context beoordeeld worden.
Al dat gedoe over de morele waarden van topsport is trouwens erg hypokriet: topsport wordt niet door morele, maar door commerciële wetmatigheden beheerst, en die twee staan wel vaker haaks op elkaar. Die voorbeeldfunctie van de topsporter is uiteindelijk niet meer dan een schaamlapje! Wie dat niet wil inzien, die is pas ècht naïef...
Al dat gedoe over de morele waarden van topsport is trouwens erg hypokriet: topsport wordt niet door morele, maar door commerciële wetmatigheden beheerst, en die twee staan wel vaker haaks op elkaar. Die voorbeeldfunctie van de topsporter is uiteindelijk niet meer dan een schaamlapje! Wie dat niet wil inzien, die is pas ècht naïef...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Alle reclame is welkom. Positief of negatief bij VDB wordt al jaren door vele geroepen dat degene die hem steeds weer een contract aanbieden (mede)schuldig zijn aan zijn situatie. Zouden degene die dat roepen dat nu niet ook over QS/Lefevre moeten roepen?
Ik verbaas me steeds meer over het gemak waarop iedereen met cocaine gebruik omgaat. Ik lees een groot aantal reacties waarin de strekking is af en toe een lijntje moet kunnen. Ik zal wel ouderwets of bekrompen zijn maar snap deze reacties echt niet. Heb wel eens mogen rondkijken bij instellingen waar cocaine verslaafden pogen af te kicken heb sindsdien toch een heel andere mening. Cocaine is zeer verslavend en de gevolgen op langer termijn zijn verschrikkelijk. Ik kan het niet eens zijn met een reactie moet toch kunnen. Gelukkig is de wet hierin ook nog steeds duidelijk. En levend in een land hoor je jezelf te houden aan de wetten van dat land.
Ik verbaas me steeds meer over het gemak waarop iedereen met cocaine gebruik omgaat. Ik lees een groot aantal reacties waarin de strekking is af en toe een lijntje moet kunnen. Ik zal wel ouderwets of bekrompen zijn maar snap deze reacties echt niet. Heb wel eens mogen rondkijken bij instellingen waar cocaine verslaafden pogen af te kicken heb sindsdien toch een heel andere mening. Cocaine is zeer verslavend en de gevolgen op langer termijn zijn verschrikkelijk. Ik kan het niet eens zijn met een reactie moet toch kunnen. Gelukkig is de wet hierin ook nog steeds duidelijk. En levend in een land hoor je jezelf te houden aan de wetten van dat land.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Ik snap de mensen ook niet die roepen dan een lijntje snuiven moet kunnen. Het kan gewoon echt niet. Punt uit; Het is niet voor niets gewoon verboden in Belgie en Nederland.
Daarnaast stoor ik ook aan de laconieke houding van Boonen. Hij raakt binnen korte tijd een aantal keer in opspraak en hij acteert alsof er eigenlijk niet zoveel aan de hand is. Het wordt tijd dat de puber Boonen zich gaat leren gedragen en de gevolgen inziet van zijn acties.
Daarnaast stoor ik ook aan de laconieke houding van Boonen. Hij raakt binnen korte tijd een aantal keer in opspraak en hij acteert alsof er eigenlijk niet zoveel aan de hand is. Het wordt tijd dat de puber Boonen zich gaat leren gedragen en de gevolgen inziet van zijn acties.
Live fast; die young. mijn blog
thja14 schreef:Alle reclame is welkom. Positief of negatief bij VDB wordt al jaren door vele geroepen dat degene die hem steeds weer een contract aanbieden (mede)schuldig zijn aan zijn situatie. Zouden degene die dat roepen dat nu niet ook over QS/Lefevre moeten roepen?
Heb je dan ineens ook een bezoek gebracht aan een afkickcentrum voor alcoholiekers?
Al eens nagedacht hoeveel relaties er stuklopen en kinderen er in de kou blijven staan door deze sociaal en wettelijk aanvaarde drug?
Er zijn mensen die met verslavende middelen omkunnen en er zijn er die het niet kunnen. Boonen lijkt me iemand die het wel kan, want jaren geleden waren er al vermoedens (heb geen bewijzen) dat hij af en toe buiten competitie een lijntje trok. Maar ondertussen blijft hij topsporter. Geen probleem dus.
Ik drink ook dagelijks men trapist, ook geen enkel probleem. Verslaafd zijn is iets anders dan sporadisch gebruik. En persoonlijk vind ik dat sporadisch gebruik moet kunnen, wat is dat nu toch? Het is toch je eigen lichaam zeker?
Dat alcohol wel mag heeft waarschijnlijk te maken met economische redenen. Je kunt moeilijk een coke-cafe en brouwerij gaan opendoen. Veel werkgelegenheid zal dat niet scheppen.
Ik verbaas me ook wel een beetje over die houding tegenover harddrugs. Over softdrugs kun je nog discussieren, hoewel toch steeds meer duidelijk wordt dat ze veel schadelijker zijn dan een gewone filterloze sigaret. Maar cocaine... Een lijnje coke op een feestje moet je niet vergelijken met twee biertjes, eerder een stuk of 10. En dan heb je het ook qua alcoholmisbruik over iets heel anders. Het probleem is dat je de gevolgen van welke verslaving aan giftige stoffen dan ook pas op latere leeftijd ziet (snelle veroudering van je lichaam).
Aan de andere kant: Het cokemisbruik van Boonen is inderdaad niet zeldzaam. Maar Boonen moet ook weten dat hij zijn geld voornamelijk met zijn imago verdient (prof. sport = reclame = imago). Zijn persoonlijkheid en daden zijn daar een heel groot onderdeel van. Wij betalen zijn dure auto's. Dus als wij (het publiek) hem massaal gaan afvallen, dan heeft hij echt een probleem.
Aan de andere kant: Het cokemisbruik van Boonen is inderdaad niet zeldzaam. Maar Boonen moet ook weten dat hij zijn geld voornamelijk met zijn imago verdient (prof. sport = reclame = imago). Zijn persoonlijkheid en daden zijn daar een heel groot onderdeel van. Wij betalen zijn dure auto's. Dus als wij (het publiek) hem massaal gaan afvallen, dan heeft hij echt een probleem.
@ delirium, het feit dat er ergere of net zo erge drugs zijn die meer sociaal aanvaard zijn moeten naar mijn mening niet tot meer tolerantie voor cocaine leiden. Dat alcohol een misschien nog groter sociaal probleem is onderschrijf ik volledig, de wet denkt daar echter anders over. Ook op het gebied van alcohol heeft Boonen de lijn echter al eerder overschreden door met alcohol op achter het stuur te gaan. Jouw idee dat Boonen dus wel met cocaine om zal kunnen gaan zie ik niet zo, dan was hij vast ook niet met alcohol op achter het stuur gestapt. Verder ben ik niet ineens in een afkickkliniek wezen kijken, maar heb ik bewust zowel een afkickkliniek voor drugs als een voor alcohol bezocht. Wat je wilt zeggen met het woordt ineens weet ik niet, maar soms heb je redenen om je eens te verdiepen in minder mooie kanten van onze samenleving.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Dit argument ben ik nog niet tegengekomen en had ik zelf ook nog niet over nagedacht. Cocaine wordt verbouwd in oorlogsgebieden. De grofste regimes halen met de cokehandel geld binnen om hun oorlogen mee te kunnen financieren. Jaarlijks overlijden er honderden koeriers door opengereten bolletjes. Over de hele wereld zitten ongetwijfeld honderduizenden kleine dealers in de gevangenissen... Aan cocaine gaat de wereld letterlijk kapot.
Kortom....
Kortom....
Als het publiek hem afvalt, dat is dat hoofdzakelijk zijn probleem. Maar tot nader order verdient hij zijn (dikke) boterham met zijn prestaties; hoe zijn imago is doet verder weinig terzake. Of beter: ook een negatief imago is publicitair interessant, vaak zelfs interessanter (zie Pantani, Frank VdB, Mike Tyson,...)
En zolang hij presteert zal het publiek hem niet afvallen.
Of wij nu zijn dure auto's betalen of het ereloon van een topmanager is uiteindelijk hetzelfde; met dat verschil dat hij ons - in tegenstelling tot de doorsnee topmanager - entertainment biedt (en zoals al eerder aa,ngehaald: meer dan entertainment is sport niet)!
Tiens, van imago gesproken: ik herinner mij ineens - geheel terzijde - dat Eddy Merckx nog sigarettenreclame gemaakt heeft, eind jaren 70! (voor het merk R6)
En zolang hij presteert zal het publiek hem niet afvallen.
Of wij nu zijn dure auto's betalen of het ereloon van een topmanager is uiteindelijk hetzelfde; met dat verschil dat hij ons - in tegenstelling tot de doorsnee topmanager - entertainment biedt (en zoals al eerder aa,ngehaald: meer dan entertainment is sport niet)!
Tiens, van imago gesproken: ik herinner mij ineens - geheel terzijde - dat Eddy Merckx nog sigarettenreclame gemaakt heeft, eind jaren 70! (voor het merk R6)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
thja14 schreef:@ delirium, het feit dat er ergere of net zo erge drugs zijn die meer sociaal aanvaard zijn moeten naar mijn mening niet tot meer tolerantie voor cocaine leiden. Dat alcohol een misschien nog groter sociaal probleem is onderschrijf ik volledig, de wet denkt daar echter anders over. Ook op het gebied van alcohol heeft Boonen de lijn echter al eerder overschreden door met alcohol op achter het stuur te gaan. Jouw idee dat Boonen dus wel met cocaine om zal kunnen gaan zie ik niet zo, dan was hij vast ook niet met alcohol op achter het stuur gestapt. Verder ben ik niet ineens in een afkickkliniek wezen kijken, maar heb ik bewust zowel een afkickkliniek voor drugs als een voor alcohol bezocht. Wat je wilt zeggen met het woordt ineens weet ik niet, maar soms heb je redenen om je eens te verdiepen in minder mooie kanten van onze samenleving.
Mee eens. Het is ook niet mijn bedoeling om cocaïne toleranter te maken . Maar de anarchist in mij laait bij deze discusie weer helemaal op. En dan kom ik tot de eindconclusie dat ieder mens een lichaam heeft , en daarmee mag experimenteren . Voor mij ligt de grens dan bij het beknotten van een ander zijn vrijheid. En iemand die eens een lijntje snuift valt daar doorgaans niemand anders mee lastig. Het is niet prestatiebevorderend, integendeel. Wat wel niet (wel niet, niet wel?)door de beugel kan is drinken en rijden. Maar zoals eerder aangehaald is dat zwaar overroepen, want het gaat hier precies over een veelvuldige dronkaard die meer zat dan nuchter achter het stuur kruipt. Ook dat is overroepen, bij mijn weten is hij 1 keer positief getest op alcohol(net positief, niet ladderzat) en 1 keer op cocaïne. Dus maak er voorlopig geen dronkaard of verslaafde van.
Het enige dat ik Boonen kwalijk zou kunnen nemen is zijn rijgedrag, dat hard scheuren op de ring in Mol . Ook al is dat een betere baan dan de gemiddelde autostrade, en staat er in de verste omtrek geen huis, toch kan het niet. Je weet nooit of er ergens een dronkaard of junky met zijn fietsie probeert over te steken op weg naar huis , na een nachtje snuiven en zuipen.
Wat ik met ineens bedoel , tja , ik gebruik dat woord gewoon teveel. Mijn vrouw lacht me daar zelfs regelmatig mee uit. Ineens en precies zijn blijkbaar mijn stopwoordjes.
Wat mij toch wel stoort is de (voorlopig) lakse houding van het teammanagement en de sponsor. Wat Boonen gedaan heeft is schadelijk voor het imago van de sponsor en het team maar het wordt afgedaan als een akkefietje. Boonen is het gezicht van Quickstep.
Als er van één partij een sanctie moet komen dan is dat volgens mij vanuit het team management.
Als er van één partij een sanctie moet komen dan is dat volgens mij vanuit het team management.