Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

ted038
Forum-lid

ted038 26 jul 2008 19:48

mapsource zit standaard bij het kaartmateriaal wat je bij je edge koopt .... (of al had vanwege andere gps-sen) bij de edge zit geen kaartmateriaal (op een rudimentaire basiskaart na) DUS geen mapsource. Mapsource heb je pas nodig als je kaartmatriaal koopt en daarom zit het daar ook gratis bij.

Garmin Trainingcenter, HET programma voor de edge, kan je wel gratis downloaden

(mapsource vast ook wel, via omwegen ofzo. Maar nogmaals zonder kaartmateriaal heb je daar weinig aan ivm GTC)
anders deze eens proberen ? met de basismap het je dus al de vereiste " MapSource product"

baron062
Forum-lid

baron062 26 jul 2008 21:04

[quote="Ted038"]mapsource zit standaard bij het kaartmateriaal wat je bij je edge koopt .... (of al had vanwege andere gps-sen) bij de edge zit geen kaartmateriaal (op een rudimentaire basiskaart na) DUS geen mapsource. Mapsource heb je pas nodig als je kaartmatriaal koopt en daarom zit het daar ook gratis bij.

(mapsource vast ook wel, via omwegen ofzo. Maar nogmaals zonder kaartmateriaal heb je daar weinig aan ivm GTC)
anders deze eens proberen ? met de basismap het je dus al de vereiste " MapSource product" [/quote]

Als je TrainingsCenter heb geinstalleerd kan je daarna Mapsource downloaden. Dit heeft als meerwaarde het oa kunnen tekenen van routes en het kunnen uploaden van kaarten ; )

ted038
Forum-lid

ted038 26 jul 2008 21:59

[quote="baron062"][quote="Ted038"]mapsource zit standaard bij het kaartmateriaal wat je bij je edge koopt .... (of al had vanwege andere gps-sen) bij de edge zit geen kaartmateriaal (op een rudimentaire basiskaart na) DUS geen mapsource. Mapsource heb je pas nodig als je kaartmatriaal koopt en daarom zit het daar ook gratis bij.

anders deze eens proberen ? met de basismap het je dus al de vereiste " MapSource product" [/quote]
Als je TrainingsCenter heb geinstalleerd kan je daarna Mapsource downloaden. Dit heeft als meerwaarde het oa kunnen tekenen van routes en het kunnen uploaden van kaarten ; )
[/quote]
Als je al kaarten GEKOCHT hebt, heb je dus ook al mapsource ;) zonder die kaarten valt er immers ook niks te tekenen :p
Mapsource is dus alleen LOS nodig als je de kaarten ergens illegaal vandaan hebt ipv ze te kopen :/ (en hoe je het went of keert, dat blijft diefstal ;) )

Het tekenen van routes (gpx of CRS / TCX o.a.) kan met meerdere (gratis) programma's, zoals via www.gpsies.com bijv. :p

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 27 jul 2008 03:46

Veel (meestal oudere) kaarten zijn te downloaden en je kunt er in mapsource en training center meer detail mee zien. Maar om de kaarten (behalve de zeer ongedetaileerde basemap) vervolgens op de Edge te kunnen zetten en te kunnen navigeren moet je van Garmin een unlock code kopen specifiek voor een Edge met een bepaald serienummer. Bij de gekochte kaarten zit altijd een voucher voor een gratis unlock code maar die kun je dan maar op een apparaat installeren. Als je bijvoorbeeld een 2e hands kaart (op CD of DVD) koopt dan kun je hem wel op de pc maar niet op de Garmin gebruiken. Dat is dan ook de reden dat er vrij makkelijk aan te komen is. Op marktplaats vind je vanalles voor weinig.
Afbeelding

puppetshow
Forum-lid

puppetshow 30 jul 2008 11:23

Het kan ook anders, je kan img bestanden downloaden en deze met een cardreader op je sd kaart zetten en dan werkt bijv. topo nederland wel.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 30 jul 2008 16:00

Als je zegt: "dan werkt topo nederland" betekend dat dan dat je Topo Nederland als achtergrond hebt of dat de route functionaliteit zich automatisch een weg baant over de fietspaden en wegen op topo Nederland?

Ik hoor ook wel vaker dat je voor andere Garmins City Navigator en Topo kaarten over elkaar kunt laten zien, maar ik heb dat nog niet geprobeerd met de 705.
Afbeelding

puppetshow
Forum-lid

puppetshow 30 jul 2008 16:07

Ben nog niet zo bekend heb de garmin net 2 weken, maar topo nederland draait dan vanaf sd kaart. Als je inzoomt of een weg neemt anders dan standaard kaart schakelt deze automatisch over je ziet er niets van. Je kan de kaarten in of uitschakelen in menu. Met city navigator kan je een bepaald gebied selecteren en daarna naar je garmin sturen dan zet je ook een img bestand in je garmin geheugen . Deze wordt dan ook automatisch overgeschakeld als je inzoomt of een andere weg neemt die niet op de standaard kaart staat.

daddyyoyo
Forum-lid

daddyyoyo 01 aug 2008 09:57

Ik heb me gisteren de Edge 705 aangeschaft en de City Navigator.
Wanneer ik nu hem naar een punt laat navigeren, berekend hij vervolgens de route met procentuele aanduiding, vervolgens komt hij op 100%. Nu blijft hij staan op dat punt, er komt geen route kaart op te staan of iets dergelijks. Is dit normaal of wat doe ik verkeerd?
Every Second Counts

whocares
Forum-lid

whocares 01 aug 2008 10:56

Hoe lang duurt het ?? Het kan soms wel enkele minuten duren , afhankelijk van de afstand tot het te berekenen punt .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

daddyyoyo
Forum-lid

daddyyoyo 01 aug 2008 13:17

Bedankt, je hebt gelijk je moet een paar minuutjes geduld hebben. Maar toch heb ik weer een vraag. Wanneer ik mijn Edge aan de adapter hang en hem afzet zie ik steeds op de display een halve rode batterij. Is dit normaal? ook na een paar uur?
Every Second Counts

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 01 aug 2008 13:28

Zorg zowiezo dat je de laatste software update hebt ik meen dat er iets veranderd was met laden in een van de versies.

De eerste keer duurt het laden heel lang uiteindelijk zal de rode batterij helemaal vol moeten zijn.

Als ik hem via de USB aan de PC hangt kan ik hem trouwens nooit bedienen, ik heb hem nog nooit opgeladen met een standaard USB lader zonder PC connectie.
Afbeelding

whocares
Forum-lid

whocares 01 aug 2008 13:35

Opladen via de 220 V stekker krijg je het rode batterij icoontje te zien , als hij vol is wordt hij groen . Via de USB-kabel via de computer krijg je dit niet te zien , alleen een plaatje van een computer.

Laad hem dus op via de 220 V stopcontact , het laden gaat meestal redelijk snel , ik had hem laatst bijna leeg en was hij volgens mij in binnen een uur of 3 opgeladen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie