Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
maurice
- Forum-lid
maurice
03 mei 2008 11:56
Remon@ schreef:Alejandro schreef:Remon@ schreef:Ziet er goed uit!
Maar dik 2500,= voor een complete fiets is boven me budget. Tenminste zoals die afgebeeld wordt op de site van Veltec.
Dat kan echt wel (veel) goedkoper!
Op de Veltec site staat slechts een voorbeeld, dat in exact die samenstelling in de webtest is gekomen, met een redelijk luxe/dure (voor dat segment) afmontage met een SRAM Rival groep en Easton EA70 wielen.
Een Wilier Lavaredo wordt bijvoorbeeld al compleet aangeboden voor 2139 euro (Bike2Build - Vlaardingen; lekker dicht bij voor jou).
Dan heb je het over een frame dat al 100euro duurder is en dan ook nog afgemonteerd met Campagnolo Centaur (maar wel met mindere wielen).
Met Shimano 105 of Campagnolo Veloce zou je wel met gemak (flink) beneden de 2000 moeten kunnen komen (+-1800 ?)
Klinkt inderdaad wat beter!
Me budget is zo rond de 1500,-. Gaat dat ook lukken denk ie? En dan uiteraard het liefst afgemonteerd met Campa.
Ik zou een Wilier Evasion 2007 proberen te scoren ergens. Dit model heb ik vorig jaar mogen testen voor dit blad en ik vond 'm naast dat ie erg mooi is, prima rijden! (
http://www.dallacollinacycling.nl bijvoorbeeld)
Afegemonteerd met Campa Veloce en prima om mee te toeren. (of trimmen!

)
Niets is wat het lijkt..
-
dacosta_
- Forum-lid
dacosta_
03 mei 2008 22:18
wilier-tist
wilerist
wilier-terrorist
...
by wilier 'ni zohard'
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
07 mei 2008 04:57
Na 2 maanden gewacht te hebben, werd gisteren mijn Wilier Cento bij de FM afgeleverd.
Direkt maar gaan kijken naar het wonder op twee wielen. Ben er nu al tevreden over ofschoon nog geen mm mee gereden. Vandaag kan ik hem afhalen en dan staat er voor vanmiddag een tochtje gepland van ca. 110 km met 1600 hoogte meters. M'n vrouw heb ik al verteld dat de komende week de bici in de slaapkamer komt te staan. Vindt ze ook leuk.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
alejandro
- Forum-lid
alejandro
07 mei 2008 21:16
We verwachten natuurlijk op z'n minst een foto!
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
08 mei 2008 00:50
De referentie: 14 jaar oude C4 Airone, DA 52/39 - 11/26, Mavic cxp33. Een van de eerste carbon mono's.
Ervaring na ruim 100 km Cento: Biedt alles wat je mag verwachten. Vederlicht en retestrak, in klim en afdaling. Op het vlakke de rust zelve. Geen druppel energie verdwijnt waardoor het aanzetten de lachlust opwekt, je schiet vooruit. Enkele stukken wegdek waren in de afdaling heel slecht. Ofschoon de Cento in deze configuratie max hard is, stuiterde ik niet van de fiets af, maar wel bij de les blijven (altijd verstandig in een afdaling). Moet toegeven dat de C4 vergeleken met de Cento aanvoelt als een Frans bed met 500k liguren.
Wacht nog op crankset FSA K light, deze wordt pas eind juni verwacht. De K doet het overigens prima.
De fiets is mooi afgewerkt. Het carbon heeft een speciale behandeling gehad waardoor het een zijde-achtige glans heeft.
Bij DA is er ook veel in het positieve veranderd.
Over 1,5 week de GF NoveColli te Cesenatico wordt de grote test. Keep you posted.
Mocht je vragen hebben, dan zal ik proberen die te beantwoorden.
klimgeit
-
alejandro
- Forum-lid
alejandro
08 mei 2008 21:30
Mooi hoor!
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
08 mei 2008 22:47
De lampre versie (cunego versie) in wit vindt ik mooier tonen dan de bovenstaande.
Voordelen van dit frame zijn voornamelijk de rijeigenschappen en looks. Minder zijn de zeer schuine stand van de achterrem waardoor deze niet lekker aangrijpt (is aan te passen) en wat kleine lakprobleempjes met de 2007 modellen (inmiddels aangepast).
Voor de rest: prima keuze en de kans dat je een tweede tegenkomt is klein.
-
maurice
- Forum-lid
maurice
09 mei 2008 00:03
de boef van parma schreef:Wilier Cento, frame size S.
S, een klein boefje van Parma dus. Wel een prachtige fiets ondanks dat ie zo klein is.m

Niets is wat het lijkt..
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
09 mei 2008 00:56
In 2 dagen tijd 225 berg km's afgelegd met de Cento. Totaal 3800 hoogtemeters. Mij is opgevallen de minimale kracht die je nodig hebt bij het remmen om heel gedoseerd af te dalen. Een noodstop heb ik (nog) niet ervaren. Wel heel krachtig remmen en dat gebeurde vlekkeloos maar met gepiep. Ik ben lid van een fietsclub in Parma en een in Porte S. Giorgio/Fermo (Marche) en behoor in beide clubs tot de betere afdalers. Verneem graag Sharkman's ervaring met dit soort gepositioneerde achterremmen.
Maurice. Ik meet 1.73 en heb bij een non-slooping frame maat 53.
Los van het feit dat ik niet graag reklame rijd voor een merk waar ik echt niets mee heb en als ze geen sponsor meer zijn zit je op een gedateerde bak, was de gekozen versie voor mij je juiste versie: chique en tijdloos.
klimgeit
-
maurice
- Forum-lid
maurice
09 mei 2008 11:35
Was maar gein hoor. Nogmaals, ik vind het een zeer geslaagd racemonster. Daarnaast ben ik enorm jaloers op je, want ik zou graag met je ruilen.
Niets is wat het lijkt..
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
20 mei 2008 12:24
Afgelopen zondag heb ik de Nove Colli in Cesenatico gereden onder erbarmelijke omstandigheden.
Veel corridori gezien met diverse Wiliers. Van stalen tot carbon frames, van oude tot splinternieuwe frames. Het merk is goed vertegenwoordigd als het om aantallen gaat was mijn indruk. Veel Izoards, Mortirolo's en Le Roi's mogen waarnemen.
Mijn Cento deed wat het moest doen. Vooral het klimmen met zo'n licht en stijve fiets is een plezier. Volgense test wordt de Gran fondo Vittorio Adorni ook wel de GF di Barilla genoemd op 8 juni a.s. Thuiswedstrijd dus.
Afgelopen week had ik Wilier een mail gestuurd met de tekst dat ik heel blij was met hun product van uitzonderlijke qualiteit en de loftrompet gestoken over hun dealer hier in Parma. Direkt een antwoord terug gekregen dat ze ingenomen waren met mijn positieve ervaringen en feed back.
klimgeit