Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Slechte ervaringen met GP4000S?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 okt 2010 10:22

Ik rijd nu 4 seizoenen met de GP4000(s), in totaal ongeveer 25.000 km.

Aantal lekke banden: 2.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39532
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2010 10:34

Dan wordt het nu toch wel tijd voor een nieuw setje Havana? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 okt 2010 10:42

Verdeeld over meerdere setjes, uiteraard ;)

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 12 okt 2010 11:54

Al mijn lekke banden van de laatste jaren zijn bijna zeker het gevolg van 'hoekje afsnijden' bij het oprijden van een fietspad. Bijvoorbeeld bij de Twente forumtocht van dit jaar; 2 mensen met een lekke band na een fietspad-hoekje.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 okt 2010 12:37

7000km met de voorband, 4000km met de achterband, geen lek gehad. 85kg, 8.5atm. Ik rij met deze banden af en toe over gravel en schelpenpaden wat ik daarvoor nooit deed.

Het vierkant worden is bedenkelijk, kan naar mijn gevoel niet goed zijn. Ik ga nu een 24mm conti force achterband proberen en voor weer een 4000s.
Do kin der mar druk mei weze

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 12 okt 2010 13:09

ik heb gereden met verschillende setjes GP4000, 1 keer lek, groot los brok asfalt.... Nu ik dit seizoen een andere fiets heb waar ProRace bandjes omleggen ook nog niet lek gereden.
Volgens mij is het een kwestie van op blijven letten en met hoge bandenspanning rijden. stuitert misschien iets meer, maar scheelt heel veel in lekbestendigheid.
Wel ga ik als dit setje op is weer naar conti's. Vooral de grip is daarvan een stuk beter.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 12 okt 2010 13:33

Hier ook weer eens lek gereden op de gp4000. De derde keer al dit jaar. De eerste keer iets te lang doorgereden en kwam de binnenband aan de zijkant naar buiten. De tweede keer zat er een snee van een centimeter in de buitenband na nog geen 500 kilometer. De laatste keer had ik haast en geen tijd mijn banden goed op spanning te brengen en er op het vaste rondje een stuk asfalt was vervangen door zand, gruis en stenen. Geen goede kombi. Verder niets dan lof over deze band.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 12 okt 2010 13:38

Dat dit topic er is, geeft meer aan dat het hele populaire banden zijn. Over het algemeen zijn de ervaringen heel erg goed. Dat maakt dat meer mensen deze banden aanschaffen. Door de populariteit zijn er ook meer lek meldingen. Het lekrijden heeft volgens mij meer te maken met wat ongeluk en niet zozeer met de kwaliteit van de Conti GP4000S. Dat dit topic er is geeft wellicht een verkeerde indruk. Zelf heb ik ze ook en gelukkig dit seizoen maar 2x lek gereden. (Afkloppen)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

pascal2323
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 okt 2009 16:11

pascal2323 12 okt 2010 13:44

+1 @BMiller
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 12 okt 2010 13:50

+1

Ik heb GP4000S op al mijn wielen zitten (trainings- en koerswielen) en heb welgeteld 1 keer lek gereden dit seizoen. Met een nieuwe band in de regen en in een koers. Dat was met nog 4 rondjes te gaan dus helaas geen vergoeding.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 okt 2010 14:03

BMiller schreef:Dat dit topic er is, geeft meer aan dat het hele populaire banden zijn. Over het algemeen zijn de ervaringen heel erg goed. Dat maakt dat meer mensen deze banden aanschaffen. Door de populariteit zijn er ook meer lek meldingen. Het lekrijden heeft volgens mij meer te maken met wat ongeluk en niet zozeer met de kwaliteit van de Conti GP4000S. Dat dit topic er is geeft wellicht een verkeerde indruk. Zelf heb ik ze ook en gelukkig dit seizoen maar 2x lek gereden. (Afkloppen)


Het kan ook dat Conti met een "efficiëntie slag" bezig is zijn productie proces te "optimaliseren" en gewoon op het verkeerde bezuinigd. Het zal niet de eerste keer zijn dat een producent aan zijn eigen succes onder gaat. Het is een kwestie van bijhouden
Do kin der mar druk mei weze

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 12 okt 2010 16:06

BMiller schreef:Dat dit topic er is, geeft meer aan dat het hele populaire banden zijn. Over het algemeen zijn de ervaringen heel erg goed. Dat maakt dat meer mensen deze banden aanschaffen. Door de populariteit zijn er ook meer lek meldingen. Het lekrijden heeft volgens mij meer te maken met wat ongeluk en niet zozeer met de kwaliteit van de Conti GP4000S. Dat dit topic er is geeft wellicht een verkeerde indruk. Zelf heb ik ze ook en gelukkig dit seizoen maar 2x lek gereden. (Afkloppen)

Dit topic geeft geen verkeerde indruk als iemand het ook daadwerkelijk leest, bijna alleen maar positieve ervaringen zoals je zelf ook zegt. Voor mij had een setje gp4000s toevallig een valse start zoals te lezen valt. Dat is niet heel representatief gebleken, hoewel de relatieve kwetsbaarheid van de wangen hier en daar tot soortgelijke incidenten leiden, maar destijds (banden waren nog niet zo lang op de markt) wel voldoende om te vragen of ik de enige was. Dit topic is daarna toevallig heel groot geworden (het had ook na 10 posts gedaan kunnen zijn) want er zijn er meer over deze banden.

Plaats reactie