Slechte ervaringen met GP4000S?
Ik rijd nu 4 seizoenen met de GP4000(s), in totaal ongeveer 25.000 km.
Aantal lekke banden: 2.
Aantal lekke banden: 2.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dan wordt het nu toch wel tijd voor een nieuw setje Havana?
Less is bore
Verdeeld over meerdere setjes, uiteraard
Al mijn lekke banden van de laatste jaren zijn bijna zeker het gevolg van 'hoekje afsnijden' bij het oprijden van een fietspad. Bijvoorbeeld bij de Twente forumtocht van dit jaar; 2 mensen met een lekke band na een fietspad-hoekje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
7000km met de voorband, 4000km met de achterband, geen lek gehad. 85kg, 8.5atm. Ik rij met deze banden af en toe over gravel en schelpenpaden wat ik daarvoor nooit deed.
Het vierkant worden is bedenkelijk, kan naar mijn gevoel niet goed zijn. Ik ga nu een 24mm conti force achterband proberen en voor weer een 4000s.
Het vierkant worden is bedenkelijk, kan naar mijn gevoel niet goed zijn. Ik ga nu een 24mm conti force achterband proberen en voor weer een 4000s.
Do kin der mar druk mei weze
ik heb gereden met verschillende setjes GP4000, 1 keer lek, groot los brok asfalt.... Nu ik dit seizoen een andere fiets heb waar ProRace bandjes omleggen ook nog niet lek gereden.
Volgens mij is het een kwestie van op blijven letten en met hoge bandenspanning rijden. stuitert misschien iets meer, maar scheelt heel veel in lekbestendigheid.
Wel ga ik als dit setje op is weer naar conti's. Vooral de grip is daarvan een stuk beter.
Volgens mij is het een kwestie van op blijven letten en met hoge bandenspanning rijden. stuitert misschien iets meer, maar scheelt heel veel in lekbestendigheid.
Wel ga ik als dit setje op is weer naar conti's. Vooral de grip is daarvan een stuk beter.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Hier ook weer eens lek gereden op de gp4000. De derde keer al dit jaar. De eerste keer iets te lang doorgereden en kwam de binnenband aan de zijkant naar buiten. De tweede keer zat er een snee van een centimeter in de buitenband na nog geen 500 kilometer. De laatste keer had ik haast en geen tijd mijn banden goed op spanning te brengen en er op het vaste rondje een stuk asfalt was vervangen door zand, gruis en stenen. Geen goede kombi. Verder niets dan lof over deze band.
Dat dit topic er is, geeft meer aan dat het hele populaire banden zijn. Over het algemeen zijn de ervaringen heel erg goed. Dat maakt dat meer mensen deze banden aanschaffen. Door de populariteit zijn er ook meer lek meldingen. Het lekrijden heeft volgens mij meer te maken met wat ongeluk en niet zozeer met de kwaliteit van de Conti GP4000S. Dat dit topic er is geeft wellicht een verkeerde indruk. Zelf heb ik ze ook en gelukkig dit seizoen maar 2x lek gereden. (Afkloppen)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
- Forum-lid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 21 okt 2009 16:11
+1 @BMiller
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!
Sweat is weakness leaving my body!
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11
+1
Ik heb GP4000S op al mijn wielen zitten (trainings- en koerswielen) en heb welgeteld 1 keer lek gereden dit seizoen. Met een nieuwe band in de regen en in een koers. Dat was met nog 4 rondjes te gaan dus helaas geen vergoeding.
Ik heb GP4000S op al mijn wielen zitten (trainings- en koerswielen) en heb welgeteld 1 keer lek gereden dit seizoen. Met een nieuwe band in de regen en in een koers. Dat was met nog 4 rondjes te gaan dus helaas geen vergoeding.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
BMiller schreef:Dat dit topic er is, geeft meer aan dat het hele populaire banden zijn. Over het algemeen zijn de ervaringen heel erg goed. Dat maakt dat meer mensen deze banden aanschaffen. Door de populariteit zijn er ook meer lek meldingen. Het lekrijden heeft volgens mij meer te maken met wat ongeluk en niet zozeer met de kwaliteit van de Conti GP4000S. Dat dit topic er is geeft wellicht een verkeerde indruk. Zelf heb ik ze ook en gelukkig dit seizoen maar 2x lek gereden. (Afkloppen)
Het kan ook dat Conti met een "efficiëntie slag" bezig is zijn productie proces te "optimaliseren" en gewoon op het verkeerde bezuinigd. Het zal niet de eerste keer zijn dat een producent aan zijn eigen succes onder gaat. Het is een kwestie van bijhouden
Do kin der mar druk mei weze
BMiller schreef:Dat dit topic er is, geeft meer aan dat het hele populaire banden zijn. Over het algemeen zijn de ervaringen heel erg goed. Dat maakt dat meer mensen deze banden aanschaffen. Door de populariteit zijn er ook meer lek meldingen. Het lekrijden heeft volgens mij meer te maken met wat ongeluk en niet zozeer met de kwaliteit van de Conti GP4000S. Dat dit topic er is geeft wellicht een verkeerde indruk. Zelf heb ik ze ook en gelukkig dit seizoen maar 2x lek gereden. (Afkloppen)
Dit topic geeft geen verkeerde indruk als iemand het ook daadwerkelijk leest, bijna alleen maar positieve ervaringen zoals je zelf ook zegt. Voor mij had een setje gp4000s toevallig een valse start zoals te lezen valt. Dat is niet heel representatief gebleken, hoewel de relatieve kwetsbaarheid van de wangen hier en daar tot soortgelijke incidenten leiden, maar destijds (banden waren nog niet zo lang op de markt) wel voldoende om te vragen of ik de enige was. Dit topic is daarna toevallig heel groot geworden (het had ook na 10 posts gedaan kunnen zijn) want er zijn er meer over deze banden.