classico Boretti
in tegenstelling tot die van vorig jaar viel het nu ook wat tegen
De bevoorrading was onder de maat, en erg lange rij dat ik die maar over geslagen heb, maar er zat 2,5 uur tussen de punten. en dan kreeg je half bekertje van iets roods.
Circuit wat top, idd slecht aangegeven, ik ging niet voor de tijd, maar miste de matten, dan moest je dus echt twee rondjes. Bij binnenkomst kon je ook geen drinken bestellen, wat uitzendkrachten die een groep van 60man aanstaarde en niet wisten wat ze moesten doen. blikje uit koelkast halen svp. ahaha
Herken reactie van toss the boss ook wel, er werd aardig doorgejakkerd, over smalle paadjes waar ook gezinnetjes en oudjtes rijden. Veel mensen door rood enzo.
ook veel van de route over erg slecht wegen en veel paaljtes en door dorpjes
Maar dat mag de pret niet drukken van een mooie fiets dag, je moet het toch zelf doen. volgend jaar in principe weer, dan zal de organisatie ook wel wat meer aandacht hebben besteed aan de dingen die hier genoemd worden denk ik.
De bevoorrading was onder de maat, en erg lange rij dat ik die maar over geslagen heb, maar er zat 2,5 uur tussen de punten. en dan kreeg je half bekertje van iets roods.
Circuit wat top, idd slecht aangegeven, ik ging niet voor de tijd, maar miste de matten, dan moest je dus echt twee rondjes. Bij binnenkomst kon je ook geen drinken bestellen, wat uitzendkrachten die een groep van 60man aanstaarde en niet wisten wat ze moesten doen. blikje uit koelkast halen svp. ahaha
Herken reactie van toss the boss ook wel, er werd aardig doorgejakkerd, over smalle paadjes waar ook gezinnetjes en oudjtes rijden. Veel mensen door rood enzo.
ook veel van de route over erg slecht wegen en veel paaljtes en door dorpjes
Maar dat mag de pret niet drukken van een mooie fiets dag, je moet het toch zelf doen. volgend jaar in principe weer, dan zal de organisatie ook wel wat meer aandacht hebben besteed aan de dingen die hier genoemd worden denk ik.
K heb me prima vermaakt met de 110km (kwam weliswaar uit op 105km). Bevoorrading was inderdaad matig, net als de parkeergelegenheid en het eerste stuk van het parcours. Wist ook niet dat we een rondje konden rijden op het circuit van Zandvoort... Hoe moest ik daar komen? Laatste stuk verder wel lekker door kunnen kachelen. Ik heb me hoe dan ook toch goed kunnen vermaken vandaag maar een tweede keer Classico Boretti lijkt mij zeer onwaarschijnlijk!
Canyon Ultimate CF SL 2016
-
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20
Vandaag de 160 gereden en een prima tocht gehad. Wel veel wind en erg warm...
In het begin is het inderdaad erg druk op de route, zeker op smalle fietspaadjes. Na het kopje van Bloemendaal was het lekker fietsen.Misschien moet de organisatie de verschillende routes niet meer over dezelfde weg laten lopen. Dat scheelt al veel. Zeker de 50km tocht, daar doen veel fietsers aan mee die minder snel fietsen dan de rest.
Helaas begon de dag wat minder met een enorme file voor de afslag Sloten. Dan kan je ook wel verwachten met 1 afrit en de altijd drukke A4. Kan de organisatie weinig aan doen denk ik. Ook niet aan het parkeren. Ik heb heel wat staaltjes kansloos parkeren gezien en dat is zeker op de smalle wielerbaan niet heel handig.
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
Volgend jaar weer denk ik. En dan hopen op een mooier shirt. En wat betreft die goody bag, verwacht er geen Ipod in .
In het begin is het inderdaad erg druk op de route, zeker op smalle fietspaadjes. Na het kopje van Bloemendaal was het lekker fietsen.Misschien moet de organisatie de verschillende routes niet meer over dezelfde weg laten lopen. Dat scheelt al veel. Zeker de 50km tocht, daar doen veel fietsers aan mee die minder snel fietsen dan de rest.
Helaas begon de dag wat minder met een enorme file voor de afslag Sloten. Dan kan je ook wel verwachten met 1 afrit en de altijd drukke A4. Kan de organisatie weinig aan doen denk ik. Ook niet aan het parkeren. Ik heb heel wat staaltjes kansloos parkeren gezien en dat is zeker op de smalle wielerbaan niet heel handig.
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
Volgend jaar weer denk ik. En dan hopen op een mooier shirt. En wat betreft die goody bag, verwacht er geen Ipod in .
@zipper: Dan was je wel echt vroeg ter plaatse. Ik denk dat veel mensen die dachten nog vroeg te kunnen starten bedrogen uitkwamen (wij gingen om een uur of 8 van huis - normaal 15 minuten rijden - en dat resulteerde erin dat we uiteindelijk pas om 10:15 op de fiets zaten). Ik zag zelfs mensen over de vluchtstrook van de snelweg fietsen die vermoedelijk vast uit een auto waren gestapt om hun tijdrit nog maar te halen. Dat vind ik wel heel ver gaan, maar het geeft wel aan dat het al vrij vroeg niet meer te doen was. Vorig jaar was het op dat vlak overigens niet veel anders dus wat dat betreft had ik beter moeten weten dan de auto te pakken.
@jelger: volgens mij werd er vorig jaar strakker geparkeerd omdat er meer instructies werden gegeven. Dit jaar deed iedereen maar wat en stond de man die het in de gaten moest houden lekker een sigaretje te roken. Dus daar kunnen ze zeker wel wat verbeteren. Dat geldt ook voor de bevoorrading, heb tal van tochten gereden waar dat veel beter ging met dezelfde aantallen mensen.
@jelger: volgens mij werd er vorig jaar strakker geparkeerd omdat er meer instructies werden gegeven. Dit jaar deed iedereen maar wat en stond de man die het in de gaten moest houden lekker een sigaretje te roken. Dus daar kunnen ze zeker wel wat verbeteren. Dat geldt ook voor de bevoorrading, heb tal van tochten gereden waar dat veel beter ging met dezelfde aantallen mensen.
Eigenlijk is alles wel zo'n beetje gezegd. Deze rit komt in ieder geval op mijn "nooitmeeraanmeedoen" lijstje. Met de AGR is dit pas de tweede die erop staat.
Wat Thosstheboss al zei: "racemongolen"
Manmanman wat kunnen wij het voor onszelf verkloten zeg. Ik weet dat we een reputatie hebben, maar wat een debielen heb ik gezien vandaag zeg.
Ben zelf afgesneden door zo'n debiel, bij deze nogmaals bedankt!, en bij een kruispunt waarbij ik voorrang moest verlenen aan een auto, werd ik doodleuk toegeschreeuwd: Rijden!!! Mevrouw kon zo op de vismarkt staan.
Dit zijn slechts voorbeelden die mij zelf zijn overkomen, dan heb ik het nog niet over wat ik voor me heb zien gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van lekker doortrappen, maar wel wanneer het kan. In wedstrijden of op rustige stukken bijvoorbeeld, maar niet met een tourtocht met 6000 man/smalle paadjes/gezinnen op de fiets. Je hebt dan gewoon rekening te houden met een ander. Dus voor de mensen die zich Cancellara wanen tijdens een dergelijke tourtocht: Gedraag je zoals jij wilt dat wielrenners zich gedragen als jij daar met je gezin fiets, met je auto rijdt or whatever...
Ook wat positiefs: Heb een hele gezellige dag gehad met mijn broer en vond het stuk langs de landingsbaan/spotplek gaaf.
Wat Thosstheboss al zei: "racemongolen"
Manmanman wat kunnen wij het voor onszelf verkloten zeg. Ik weet dat we een reputatie hebben, maar wat een debielen heb ik gezien vandaag zeg.
Ben zelf afgesneden door zo'n debiel, bij deze nogmaals bedankt!, en bij een kruispunt waarbij ik voorrang moest verlenen aan een auto, werd ik doodleuk toegeschreeuwd: Rijden!!! Mevrouw kon zo op de vismarkt staan.
Dit zijn slechts voorbeelden die mij zelf zijn overkomen, dan heb ik het nog niet over wat ik voor me heb zien gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van lekker doortrappen, maar wel wanneer het kan. In wedstrijden of op rustige stukken bijvoorbeeld, maar niet met een tourtocht met 6000 man/smalle paadjes/gezinnen op de fiets. Je hebt dan gewoon rekening te houden met een ander. Dus voor de mensen die zich Cancellara wanen tijdens een dergelijke tourtocht: Gedraag je zoals jij wilt dat wielrenners zich gedragen als jij daar met je gezin fiets, met je auto rijdt or whatever...
Ook wat positiefs: Heb een hele gezellige dag gehad met mijn broer en vond het stuk langs de landingsbaan/spotplek gaaf.
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
Colnago CX-1
[quote="jelgervandermeer"]
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
[/quote]
Beste Jelger: eten zorg ik zelf wel voor maar ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. Is het dan teveel gevraagd om dat soepel te laten verlopen?
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
[/quote]
Beste Jelger: eten zorg ik zelf wel voor maar ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. Is het dan teveel gevraagd om dat soepel te laten verlopen?
[quote="raphaël"] ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. [/quote]
Ik was er idd al bang voor. Daarom had ik m'n Camelbak bij me en nog 2x 0.75 ltr bidon, Dat was genoeg! Je kunt het dus allemaal zelf meenemen.
Ik was er idd al bang voor. Daarom had ik m'n Camelbak bij me en nog 2x 0.75 ltr bidon, Dat was genoeg! Je kunt het dus allemaal zelf meenemen.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Ben zelf nogal een leek als het gaat om tourtjes rijden. Moet zeggen dat ik wel een aantal idioten heb gezien en het pad door de duinen met 6000 man lijkt mij een onverantwoorde keuze van de organisatie.
Voor de organisatie: De bar bij de finish was eend drama. Als je geld had willen verdienen dan had je de bar 4 meter langer moeten maken met 4 man gemotiveerd personeel erachter. Heb zelf 20 min in de rij gestaan om er vervolgens achter te komen dat de cola op was... Meerder mensen zijn in de tijd dat ik gewacht heb weggelopen uit frustratie. Gemiste kans lijkt mij.
Even offtopic: Wilde vandaag de Giro Utrecht gaan rijden maar ik zie dat daar ook gehakt van gemaakt wordt. Hebben jullie nog suggestie voor Nederland (niet noord Groningen of Zuid Limburg).
Al met al wel een leuke dag gehad!
Voor de organisatie: De bar bij de finish was eend drama. Als je geld had willen verdienen dan had je de bar 4 meter langer moeten maken met 4 man gemotiveerd personeel erachter. Heb zelf 20 min in de rij gestaan om er vervolgens achter te komen dat de cola op was... Meerder mensen zijn in de tijd dat ik gewacht heb weggelopen uit frustratie. Gemiste kans lijkt mij.
Even offtopic: Wilde vandaag de Giro Utrecht gaan rijden maar ik zie dat daar ook gehakt van gemaakt wordt. Hebben jullie nog suggestie voor Nederland (niet noord Groningen of Zuid Limburg).
Al met al wel een leuke dag gehad!
[quote="raphaël"][quote="jelgervandermeer"]
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
[/quote]
Beste Jelger: eten zorg ik zelf wel voor maar ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. Is het dan teveel gevraagd om dat soepel te laten verlopen?
[/quote]
Eens, maar ik heb de twee verzorgingspunten gelaten voor wat ze waren. 2 keer een benzinestation langs de route bezocht voor energiedrank, water en een broodje/gevulde koek. Bij die benzinestations was het erg rustig. Kost wel wat natuurlijk, maar die rijen waren zo lang bij de bevoorrading
Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.
Een groot minpunt vond ik dat er (na 16uur) geen drinken (behalve powerbar) te koop was. Ik had dorst!!!
[/quote]
Beste Jelger: eten zorg ik zelf wel voor maar ik kan geen drinken meenemen voor 160m en 5u30 min fietsen... daarvoor ben ik afhankelijk van de verzorgingspost. Is het dan teveel gevraagd om dat soepel te laten verlopen?
[/quote]
Eens, maar ik heb de twee verzorgingspunten gelaten voor wat ze waren. 2 keer een benzinestation langs de route bezocht voor energiedrank, water en een broodje/gevulde koek. Bij die benzinestations was het erg rustig. Kost wel wat natuurlijk, maar die rijen waren zo lang bij de bevoorrading
[quote="jelgervandermeer"]......Wat betreft de bevoorrading, ik denk dat een ieder toch echt zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen eten en drinken en datgene wat de organisatie aanbied als extra moet worden beschouwd.......[/quote]
Dat vind ik dus juist niet!
Als je als organisatie belooft dat er bevoorading zal zijn, dan mag ik daar als deelnemer ook gewoon vanuit gaan. Ik hoef dan niet mijn koerstrui vol te proppen met repen en krentenbollen. Als dan achteraf blijkt, dat de bevoorrading summier was, kun je niet roepen dat ik dat zelf maar had moeten regelen.
Dat vind ik dus juist niet!
Als je als organisatie belooft dat er bevoorading zal zijn, dan mag ik daar als deelnemer ook gewoon vanuit gaan. Ik hoef dan niet mijn koerstrui vol te proppen met repen en krentenbollen. Als dan achteraf blijkt, dat de bevoorrading summier was, kun je niet roepen dat ik dat zelf maar had moeten regelen.
Live fast; die young. mijn blog