Pagina 13 van 78

Geplaatst: 21 mar 2009 20:10
door maus_1990
Ferdi schreef:remmen gaat best goed hoor, alleen in de regen is het een stuk minder


geen last van hoor, heb weliswaar niet de wielen van chris ( binnekort ivm sponsorcontract wel zijn naam erop) maar icm de remblokken van Chris remt het gewoon goed, en ik ken genoeg mensen die er geen problemen mee hebben ( oa Ronald Roos ( eigenaar Xerografia) die rijdt alleen maar op tubewielen zelfs op trainingen in de regen, en heeft er ook nooit problemen mee gehad

Geplaatst: 22 mar 2009 12:35
door michiel_
Wat zijn dan eigenlijk de voordelen t.o.v. een alu velgrand? Alleen het gewicht?

Geplaatst: 22 mar 2009 19:03
door andre
Ik heb de wielen van Chris. Remt prima op dat carbon. Met regen moet je eerst het oppervlak schoonremmen. Het remt dus niet direct, zit een vertraging in, maar dan remt het wel goed. Verder viel me op dat het vooral "anders" remt. Maar daar ben ik nu aan gewend.

Voordelen? Gewicht, uiterlijk en als je toch voor hoge carbon velgen gaat, met een alu remrand is het wel verlijmd, met carbon gewoon 1 stuk. Maarja, Cosmics vallen ook niet uit elkaar.

Geplaatst: 24 mar 2009 16:45
door foosho
Zijn er ook mensen die met een 38mm versie fietsen?
't Is nog een redelijk hoge velg, maar heeft wel behoorlijk (?) minder last van de wind dan een 50mm velg lijkt me?

Geplaatst: 24 mar 2009 19:54
door japiecarbon
Met 58mm heb ik ook geen last van de wind hoor. Alleen als je met losse handen rijd bij stevige wind. Maar dat doe je zoiezo niet.

Geplaatst: 24 mar 2009 20:05
door foosho
Je leest vaak dat mensen bij windkracht 4 en meer een laag setje steken toch? Ik vroeg me af of hoe dat met 38mm zou zijn, ik heb niet zo veel zin eindeloos om te steken zeg maar :)
't Is ook nog niet heel laag, de Mavic Cosmic Carbone Ultimate zijn 40mm.

Geplaatst: 24 mar 2009 21:02
door corniel
Ik heb afgelopen zondag (het waaide stevig, maar geen 5 bfr. denk ik) getraind met HED H3, disk achter en een 60 mm stuurpen op m'n tt (met zeer hoge buizen). Kwa sturen was dat niet meer heel relaxed met halve wind, maar volgens mij kwam dat meer door de stuurpenlengte dan door de wind die door de wielen gevangen werd.

Moraal van het verhaal: het valt wel mee. Ik denk niet dat het een overweging zou moeten zijn. Al is het maar omdat je velgen maar een relatief klein deel van je zijoppervlak zijn.

Geplaatst: 25 mar 2009 09:21
door casper1990
Mijn ervaring met mijn 52 mm wielen is dat de wind niet zo veel uit maakt zolang het constant even hart waait.
Zodra er veel vlagen zijn is het zaak je stuur goed vast te houden.
In de bebouwde kom moet je er ook goed bij zijn want daar krijg je na een huis nog wel eens een goede bak wind voor je wielen.

Op een smal weggetje is het ook nog wel eens tricky. als er een grote vrachtwagen met 80 km
Langs komt en de wint valt dan ineens weg en net als je dat opgevangen hebt krijg je hem weer

Geplaatst: 25 mar 2009 11:14
door carbonfreaks
Uit eigen ervaring: Het verschil tussen 38 en 50mm is merkbaar (inderdaad vooral bij windvlagen) maar is ook weer geen wereld van verschil.

Geplaatst: 25 mar 2009 19:30
door tom1
hoelang is de levertijd voor de FCT50 's

en is het een probleem om die wielen naar belgie te sturen?

mvg
tom

Geplaatst: 27 mar 2009 00:00
door kuiper
Kunnen gewoon naar België verzonden worden, kosten hiervan bedragen 19,50 Euro
Dit soort vragen kunnen ook per e-mail gesteld worden, heb je je antwoordt vaak eerder ;)

Met sportieve groeten,
Chris Kuiper

Geplaatst: 01 apr 2009 12:24
door uphillonly
Heeft één van jullie ervaring met het monteren van buitenbanden op de ACC50 wielen?
Heb er vorige week conti GP 4000 (niet -s) om gelegd maar was een wordteling en de blaar trekt nu net weg.

Welke banden kunnen makkelijker om de ACC 50 worden gelegd?