Rabobank in 2009 op Giant
Mij ontgaat de hele discussie een beetje over dat Gazelle het beter zou doen als puur Nederlands bedrijf in combinatie met de Rabobank ipv Giant. Hoe lang zit Giant al in Nederland? Ik denk dat Giant op het gebied van fiets ontwikkeling heel veel heeft betekend. Bovendien staan er hier in Nederland zeer competente mensen aan het hoofd. Laten we liever trots zijn dat een bedrijf als Giant Nederland heeft gekozen voor zijn hoofdkantoor.
Je kunt Giant beschouwen als de tweede generatie allochtone tweewielers, niet hier geboren, wel opgevoed en groot geworden.
Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.
Je kunt Giant beschouwen als de tweede generatie allochtone tweewielers, niet hier geboren, wel opgevoed en groot geworden.
Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.
[/quote]
Wel lekker tijdloos hoeven we tenminste niet om het jaar een nieuwe te kopen,het zwart,wit en rood gaat toch al een jaartje of 4 mee persoonlijk vindt ik dat wel mooi.
[/quote]
Wel lekker tijdloos hoeven we tenminste niet om het jaar een nieuwe te kopen,het zwart,wit en rood gaat toch al een jaartje of 4 mee persoonlijk vindt ik dat wel mooi.
I live to ride,I ride Passoni
Van iemand uit de industrie (n=1, maar wel racefiets ontwerper) heb ik begrepen dat de Giant TCR's ongeveer de beste fietsen uit het profpeloton zijn, en de Colnago's ongeveer de slapste. Zo bekeken zou het voor Rabo geen slechte move zijn.
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!
Ja maar voor de vaak vederlichte profs is die stijfheid vaak helemaal geen issue.
Herera schreef:Scepticus schreef:Overigens, na al mijn Gazelle-gebash op de vorige pagina's is het ook ff tijd voor een hand in eigen boezem: dat de Gazelle Rijwielfabriek te Dieren niet meer bestaat, en Gazelle nu alleen nog maar Taiwanene containerframes verkoopt is natuurlijk ook ONZE schuld, hadden we maar meer van die mooie slanke gelugd stalen Goldline Team frames moeten kopen.
Zoals dat met oer-Hollandsche fabrikanten gaat.
Vredestein fietsbanden: Made in India, Designed in Holland
Overigens voor allen die Gazelle een warm hart toedragen, hier nog wat Gazelle wijsheid uit de oude doos:
http://akkersoft.fol.nl/poezie/Pelle.html
Gazelle schijnt door een Russische multimiljonair te zijn overgenomen !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Guser schreef:Van iemand uit de industrie (n=1, maar wel racefiets ontwerper) heb ik begrepen dat de Giant TCR's ongeveer de beste fietsen uit het profpeloton zijn, en de Colnago's ongeveer de slapste. Zo bekeken zou het voor Rabo geen slechte move zijn.
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!
Iemand uit de industrie = een Chinees die frames spuit? De algemene directeur van Giant? Ernesto Colnago?
slapste = Dus ook de beste? (en nog altijd is de extreme power te stijf voor Freire, die er TdF sprinten mee wint?)
Ik kan ook zo een verhaaltje verzinnen:
Volgens iemand uit de profwereld (iemand die het kan weten) zijn R-SYS wielen zowat de stijfste, en Zipps zowat de breekbaarste. Zo bekeken zou een overstap op R-SYS geen slechte move zijn.
Waarschijnlijk had Cancellara net iets makkelijker Milaan San-Remo kunnen winnnen in '08 op R-SYS.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- jorisbressers
- Forum-lid
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01
Hoop echt niet dat de rabo's op gazelles gaan rijden. Vind ik echt een fiets zonder uitstraling. Maar goed: als je in skoda's rijdt....
Scott Addict 15 / Ultegra Di2
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar daar waren we in dit topic ongeveer twee maanden geleden al achterweenie schreef:De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Timo 2.0 schreef:Maar daar waren we in dit topic ongeveer twee maanden geleden al achterweenie schreef:De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn.
hij heeft vast niet het hele topic doorgelezen voordat die gepost heeft