Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 27 jun 2008 15:43

Mij ontgaat de hele discussie een beetje over dat Gazelle het beter zou doen als puur Nederlands bedrijf in combinatie met de Rabobank ipv Giant. Hoe lang zit Giant al in Nederland? Ik denk dat Giant op het gebied van fiets ontwikkeling heel veel heeft betekend. Bovendien staan er hier in Nederland zeer competente mensen aan het hoofd. Laten we liever trots zijn dat een bedrijf als Giant Nederland heeft gekozen voor zijn hoofdkantoor.

Je kunt Giant beschouwen als de tweede generatie allochtone tweewielers, niet hier geboren, wel opgevoed en groot geworden.

Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 27 jun 2008 17:19

Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.
[/quote]

Wel lekker tijdloos hoeven we tenminste niet om het jaar een nieuwe te kopen,het zwart,wit en rood gaat toch al een jaartje of 4 mee persoonlijk vindt ik dat wel mooi.
I live to ride,I ride Passoni

guser
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 aug 2005 13:51

guser 02 jul 2008 18:09

Van iemand uit de industrie (n=1, maar wel racefiets ontwerper) heb ik begrepen dat de Giant TCR's ongeveer de beste fietsen uit het profpeloton zijn, en de Colnago's ongeveer de slapste. Zo bekeken zou het voor Rabo geen slechte move zijn.
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 jul 2008 18:14

Ja maar voor de vaak vederlichte profs is die stijfheid vaak helemaal geen issue.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 jul 2008 19:11

Herera schreef:
Scepticus schreef:Overigens, na al mijn Gazelle-gebash op de vorige pagina's is het ook ff tijd voor een hand in eigen boezem: dat de Gazelle Rijwielfabriek te Dieren niet meer bestaat, en Gazelle nu alleen nog maar Taiwanene containerframes verkoopt is natuurlijk ook ONZE schuld, hadden we maar meer van die mooie slanke gelugd stalen Goldline Team frames moeten kopen. ;)



Zoals dat met oer-Hollandsche fabrikanten gaat.

Vredestein fietsbanden: Made in India, Designed in Holland

Overigens voor allen die Gazelle een warm hart toedragen, hier nog wat Gazelle wijsheid uit de oude doos:

http://akkersoft.fol.nl/poezie/Pelle.html


Gazelle schijnt door een Russische multimiljonair te zijn overgenomen !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 jul 2008 18:36

Guser schreef:Van iemand uit de industrie (n=1, maar wel racefiets ontwerper) heb ik begrepen dat de Giant TCR's ongeveer de beste fietsen uit het profpeloton zijn, en de Colnago's ongeveer de slapste. Zo bekeken zou het voor Rabo geen slechte move zijn.
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!


Iemand uit de industrie = een Chinees die frames spuit? De algemene directeur van Giant? Ernesto Colnago?
slapste = Dus ook de beste? (en nog altijd is de extreme power te stijf voor Freire, die er TdF sprinten mee wint?)

Ik kan ook zo een verhaaltje verzinnen:
Volgens iemand uit de profwereld (iemand die het kan weten) zijn R-SYS wielen zowat de stijfste, en Zipps zowat de breekbaarste. Zo bekeken zou een overstap op R-SYS geen slechte move zijn.
Waarschijnlijk had Cancellara net iets makkelijker Milaan San-Remo kunnen winnnen in '08 op R-SYS.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
jorisbressers
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01

Gebruikersavatar jorisbressers 09 jul 2008 23:06

Hoop echt niet dat de rabo's op gazelles gaan rijden. Vind ik echt een fiets zonder uitstraling. Maar goed: als je in skoda's rijdt....
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

weenie
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2008 21:20

weenie 19 jul 2008 21:43

De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn. Een oud mountainbiker (werkzaam bij giant) was in gesprek met een raborenner over de crossfietsen van komende winter ;).
perfectie is geen vorm van zeuren

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2008 00:51

Giant kennende zal dat wel goed kopen, desnoods worden de fietsen gewoon op maat gemaakt. Blunders als Scott zie ik ze niet zo gauw maken (remkabel aan de onderkant van de bovenbuis).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jul 2008 05:41

weenie schreef:De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn.
Maar daar waren we in dit topic ongeveer twee maanden geleden al achter ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 20 jul 2008 12:32

Timo 2.0 schreef:
weenie schreef:De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn.
Maar daar waren we in dit topic ongeveer twee maanden geleden al achter ;)



hij heeft vast niet het hele topic doorgelezen voordat die gepost heeft

Plaats reactie