Pagina 13 van 34

Geplaatst: 27 jun 2008 15:43
door jannak
Mij ontgaat de hele discussie een beetje over dat Gazelle het beter zou doen als puur Nederlands bedrijf in combinatie met de Rabobank ipv Giant. Hoe lang zit Giant al in Nederland? Ik denk dat Giant op het gebied van fiets ontwikkeling heel veel heeft betekend. Bovendien staan er hier in Nederland zeer competente mensen aan het hoofd. Laten we liever trots zijn dat een bedrijf als Giant Nederland heeft gekozen voor zijn hoofdkantoor.

Je kunt Giant beschouwen als de tweede generatie allochtone tweewielers, niet hier geboren, wel opgevoed en groot geworden.

Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.

Geplaatst: 27 jun 2008 17:19
door roger
Even off-topic: het wordt wel allemaal retro met die nieuwe fietsen in het zwart. Dat was al zo in de jaren dertig (twintig?) met de T-Fords van Henry Ford. Alle kleuren zijn verkrijgbaar zolang het maar zwart is.
[/quote]

Wel lekker tijdloos hoeven we tenminste niet om het jaar een nieuwe te kopen,het zwart,wit en rood gaat toch al een jaartje of 4 mee persoonlijk vindt ik dat wel mooi.

Geplaatst: 02 jul 2008 18:09
door guser
Van iemand uit de industrie (n=1, maar wel racefiets ontwerper) heb ik begrepen dat de Giant TCR's ongeveer de beste fietsen uit het profpeloton zijn, en de Colnago's ongeveer de slapste. Zo bekeken zou het voor Rabo geen slechte move zijn.
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!

Geplaatst: 02 jul 2008 18:14
door havana
Ja maar voor de vaak vederlichte profs is die stijfheid vaak helemaal geen issue.

Geplaatst: 02 jul 2008 19:11
door marconi
Herera schreef:
Scepticus schreef:Overigens, na al mijn Gazelle-gebash op de vorige pagina's is het ook ff tijd voor een hand in eigen boezem: dat de Gazelle Rijwielfabriek te Dieren niet meer bestaat, en Gazelle nu alleen nog maar Taiwanene containerframes verkoopt is natuurlijk ook ONZE schuld, hadden we maar meer van die mooie slanke gelugd stalen Goldline Team frames moeten kopen. ;)



Zoals dat met oer-Hollandsche fabrikanten gaat.

Vredestein fietsbanden: Made in India, Designed in Holland

Overigens voor allen die Gazelle een warm hart toedragen, hier nog wat Gazelle wijsheid uit de oude doos:

http://akkersoft.fol.nl/poezie/Pelle.html


Gazelle schijnt door een Russische multimiljonair te zijn overgenomen !

Geplaatst: 03 jul 2008 18:36
door de zwarten
Guser schreef:Van iemand uit de industrie (n=1, maar wel racefiets ontwerper) heb ik begrepen dat de Giant TCR's ongeveer de beste fietsen uit het profpeloton zijn, en de Colnago's ongeveer de slapste. Zo bekeken zou het voor Rabo geen slechte move zijn.
Overigens geloof ik niet dat het veel verschil kan uitmaken, maar misschien had Weening in '05 net iets gemakkelijker van Klödi kunnen winnen!


Iemand uit de industrie = een Chinees die frames spuit? De algemene directeur van Giant? Ernesto Colnago?
slapste = Dus ook de beste? (en nog altijd is de extreme power te stijf voor Freire, die er TdF sprinten mee wint?)

Ik kan ook zo een verhaaltje verzinnen:
Volgens iemand uit de profwereld (iemand die het kan weten) zijn R-SYS wielen zowat de stijfste, en Zipps zowat de breekbaarste. Zo bekeken zou een overstap op R-SYS geen slechte move zijn.
Waarschijnlijk had Cancellara net iets makkelijker Milaan San-Remo kunnen winnnen in '08 op R-SYS.

Geplaatst: 09 jul 2008 23:06
door jorisbressers
Hoop echt niet dat de rabo's op gazelles gaan rijden. Vind ik echt een fiets zonder uitstraling. Maar goed: als je in skoda's rijdt....

Geplaatst: 19 jul 2008 21:43
door weenie
De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn. Een oud mountainbiker (werkzaam bij giant) was in gesprek met een raborenner over de crossfietsen van komende winter ;).

Geplaatst: 20 jul 2008 00:51
door amclassic-fan
Giant kennende zal dat wel goed kopen, desnoods worden de fietsen gewoon op maat gemaakt. Blunders als Scott zie ik ze niet zo gauw maken (remkabel aan de onderkant van de bovenbuis).

Geplaatst: 20 jul 2008 05:41
door timo2.0
weenie schreef:De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn.
Maar daar waren we in dit topic ongeveer twee maanden geleden al achter ;)

Geplaatst: 20 jul 2008 12:32
door bigm
Timo 2.0 schreef:
weenie schreef:De Rabobank renners zullen volgendjaar op een giant tezien zijn.
Maar daar waren we in dit topic ongeveer twee maanden geleden al achter ;)



hij heeft vast niet het hele topic doorgelezen voordat die gepost heeft