Mountainbike Show Your Stuff
Na enige tijd aanwezig te zijn geweest.
Mijzelf goed georienteerd, heb ik eindelijk een bike in bezit.
Stuur.
Achterbrug.
Crank, detail 'carbon spacer'.
EggBeater CL.
As lefty.
Alle lof gaat naar John Knoops.
Voor mijn afgelegde kilometers kreeg ik een shirt kado.
En wat een winkel, net een snoepwinkel.
High-end op mountain en race gebied.
De specs:
Frame: Optimo 2006
Vork: Lefty Speed Carbon
Velgen: Stans Notubes
Naaf: Tune (achter) Woodman (voor)
Spaken: DTswiss
Banden: Michelin
Afmontage: XTR / Sram X.0
Pedalen: Egg Beater SL
Bracketasset: Cannondale Si
Ketting: Shimano XTR
Pion: Shimano XTR
Cranckstel: Cannondale SI met carbon spacer
Derailleur voor: Shimano XTR
Derailleur achter: Sram X.0
Pion: Shimano XTR
Stuur: Carbon Easton EC70
Stuurnok: Cannondale Headshok
Balhoofd: Standaard p/type Frame
Remset: Magura Marta SL Disc
Zadel: Fizik Nisene HP
Zadelpen: Roox
Kleur: Team Replica
Gewicht: 9,7kg
Maat: M
Mijzelf goed georienteerd, heb ik eindelijk een bike in bezit.
Stuur.
Achterbrug.
Crank, detail 'carbon spacer'.
EggBeater CL.
As lefty.
Alle lof gaat naar John Knoops.
Voor mijn afgelegde kilometers kreeg ik een shirt kado.
En wat een winkel, net een snoepwinkel.
High-end op mountain en race gebied.
De specs:
Frame: Optimo 2006
Vork: Lefty Speed Carbon
Velgen: Stans Notubes
Naaf: Tune (achter) Woodman (voor)
Spaken: DTswiss
Banden: Michelin
Afmontage: XTR / Sram X.0
Pedalen: Egg Beater SL
Bracketasset: Cannondale Si
Ketting: Shimano XTR
Pion: Shimano XTR
Cranckstel: Cannondale SI met carbon spacer
Derailleur voor: Shimano XTR
Derailleur achter: Sram X.0
Pion: Shimano XTR
Stuur: Carbon Easton EC70
Stuurnok: Cannondale Headshok
Balhoofd: Standaard p/type Frame
Remset: Magura Marta SL Disc
Zadel: Fizik Nisene HP
Zadelpen: Roox
Kleur: Team Replica
Gewicht: 9,7kg
Maat: M
Een fan
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooie fietsen, maar die van Enrico spant de kroon! Wat een prachtige hardtail!!
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb een hekel aan lefty's (lelijk en vind ze niet lekker sturen), fully's ben ik vanaf gestapt (Epic weer verkocht) en die carbon S-works is gewoon een schitterend frame. Bijzonder: nee, niet echt. Mooi en goed afgemonteerd: absoluut!
Less is bore
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
Mij fiets is feitelijk ook niet zo bijzonder. Geen exotische onderdelen o.d. Maar wilde wel eea qua kleurstelling passend hebben, het oog wil toch ook wat. Maar het allerbelangrijkste vond ik uiteraard dé eigenschap van de combinatie van het frame/wielen etc.: wat fietst zo'n S-Works goed! Vooral op technische passages is het echt een genot. Zo scherp sturen (erg krappe lijnen kunnen rijden), echte klimgeit en erg veel snelheid wanneer nodig door een hoge efficiëntie.
Jawel, een bijzonder tevreden Specialized klant (rij ook Tarmac Pro, te zien op het forum; racefietsen> Specialized-topic.
@Daniel1975; Je Epic verkocht? Zit er juist over te denken om de nieuwe Epic S-Works eens te gaan proberen. Ik heb namelijk nog nooit op een fully gereden.
Jawel, een bijzonder tevreden Specialized klant (rij ook Tarmac Pro, te zien op het forum; racefietsen> Specialized-topic.
@Daniel1975; Je Epic verkocht? Zit er juist over te denken om de nieuwe Epic S-Works eens te gaan proberen. Ik heb namelijk nog nooit op een fully gereden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
-Een Epic is comfortabeler
-Een Epic is de betere daler
-Een Epic is sneller op slecht "wegdek"
Maar een Epic is zwaar, reageert niet lekker op snelle acceleraties (ondanks een licht DT1540 setje), is minder wendbaar en gewoon minder fun. Ook mis ik de directe krachtoverbrenging. Al is de Brain nog zo goed, je voelt dat het niet 100% star is.
Ik ga weer terug naar de HT!
De nieuwe carbon Epic zal wel stuk lichter zijn dan de alu variant die ik had, misschien dat dat scheelt. Elke keer als ik weer op een HT stapte vond ik het fijner rijden. Ik geloof absoluut in de meerwaarde van een goede fully als een Epic of een Spark, maar hier in NL hou ik het op een goede HT.
-Een Epic is de betere daler
-Een Epic is sneller op slecht "wegdek"
Maar een Epic is zwaar, reageert niet lekker op snelle acceleraties (ondanks een licht DT1540 setje), is minder wendbaar en gewoon minder fun. Ook mis ik de directe krachtoverbrenging. Al is de Brain nog zo goed, je voelt dat het niet 100% star is.
Ik ga weer terug naar de HT!
De nieuwe carbon Epic zal wel stuk lichter zijn dan de alu variant die ik had, misschien dat dat scheelt. Elke keer als ik weer op een HT stapte vond ik het fijner rijden. Ik geloof absoluut in de meerwaarde van een goede fully als een Epic of een Spark, maar hier in NL hou ik het op een goede HT.
Less is bore
- enrico-s-works
- Forum-lid
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 04 jul 2007 22:40
- Locatie: Ede
Duidelijk. Zodra de nieuwe Epic S-Works bij m'n FM staat ga ik hem gewoon eens proberen. Vermaak me kostelijk op m'n huidige fiets. Dus niets te verliezen en zoals al gezegd; ben er zeer tevreden mee.
Wordt later vervolgd. Gr.
Wordt later vervolgd. Gr.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Daniel1975 schreef:Elke keer als ik weer op een HT stapte vond ik het fijner rijden. Ik geloof absoluut in de meerwaarde van een goede fully als een Epic of een Spark, maar hier in NL hou ik het op een goede HT.
Maar op een klein stukje Zuid-Limburg na pak je toch altijd de crossfiets omdat die veel sneller is. Alleen voor wedstrijden zou ik nog kiezen voor een HT, maar die gaan voor 't grootste gedeelte ook nog met de lock-out erop. In het buitenland heb je wel een fully nodig, zeker in het hoog gebergte.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Amclassic-fan schreef:Daniel1975 schreef:Elke keer als ik weer op een HT stapte vond ik het fijner rijden. Ik geloof absoluut in de meerwaarde van een goede fully als een Epic of een Spark, maar hier in NL hou ik het op een goede HT.
Maar op een klein stukje Zuid-Limburg na pak je toch altijd de crossfiets omdat die veel sneller is. Alleen voor wedstrijden zou ik nog kiezen voor een HT, maar die gaan voor 't grootste gedeelte ook nog met de lock-out erop. In het buitenland heb je wel een fully nodig, zeker in het hoog gebergte.
Niet helemaal mee eens. Een echt ATB parcours ben je gemiddeld genomen met de CX niet sneller. Drunen stuitert teveel, Posbank teveel klims-afdalingen en slechte paden om met de CX volle snelheid te halen en in heel Zuid Limburg is de ATB IMHO in het voordeel. Denk dat ik Holten op de ATB ook sneller doe dan op de CX. Ik kan met de CX mijn eigen baanrecords op Drunen en Posbank niet verbeteren, onder goede omstandigheden in Drunen slechts benaderen.
Bij de gemiddelde veldtoertocht heb je overigens volledig gelijk.
Less is bore