Op het gebied van aerodynamica komen ze dramatisch uit de test, vaak als allerlaatste!Ze komen niet voor niets als zeer goed uit de test.
Mavic R-SYS
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
mspoon schreef: Ze komen niet voor niets als zeer goed uit de test.
deze test?
http://bp0.blogger.com/_urSQl6wUA5g/R87 ... 0-h/14.jpg
Wil je dus zeggen dat ze niet zeker zijn?mspoon schreef:Als je zekerheid wilt zijn handgemaakte wielen altijd nog het best, net zoals een stalen frame.
Dit klinkt verdacht elitair. Bovendien ontneemt het voor een deel de fun om juist de elitaire dingen des levens af te zeiken, zeker als ze hun geld niet waard zijn of gekocht zijn door een elite die denkt dat ze superieur zijn omdat ze (denken ze) superieure producten kopen.mspoon schreef:Maar carbon is de toekomst, dus als je het geld er niet voor hebt zeik dit hoog kwaliteitief product niet af.
edit:
google zegt hetvolgende (maar ik verzwijg gemakshalve lightweights):
Resultaten 1 - 10 van circa 11.100 voor mavic r sys failure (0,05 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 79 voor campagnolo shamal failure (0,25 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 601 voor campagnolo neutron failure (0,27 seconden)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
mspoon schreef:Ik heb ze er zelf 2 weken onder zitten en ben er dik tevreden erover, stijf, licht en zien er erg mooi uit, zeker tijdens het fietsen als de zon erop schijnt.
carbon is sterk en licht, het moet alleen geen zijdelingse klappen op vangen net zoals je carbonne frame.
Ze komen niet voor niets als zeer goed uit de test.
Als je zekerheid wilt zijn handgemaakte wielen altijd nog het best, net zoals een stalen frame.
Maar carbon is de toekomst, dus als je het geld er niet voor hebt zeik dit hoog kwaliteitief product niet af.
Ik ben benieuwd naar de test waar ze goed uitkomen, want de enige feiten die ik zie zijn nu niet bepaald positief. De wielen zijn gewoon absurd duur voor de belabberde technische eigenschappen die ze bezitten.
Dat andere zeggen dat de wielen stijf zijn heb ik geen boodschap aan, zoveel mensen roepen dat hun wielen stijf zat zijn. Tot ik er zelf mee rij en ze tegen m'n blokken hoor aankomen.
Laat gewoon iedereen zelf bepalen waardat die z'n geld aan uit geeft. Ik heb liever mijn setjes: Zwarte Shamal's, zilveren Shamal's en Record + Dt R1.1 Dat heeft me echt niet meer gekost dan wat jij voor je R-Sys hebt betaald. Als je ze zo overtuigd ben dat carbon de toekomst heeft, wat loop je dan nog aan te prutsen met die aluminium velgen? Had je geen geld voor een setje fatsoenlijke wielen met carbon ofzo?
PS ik heb je onderste zin weggehaald, 't lijkt wel alsof je aandelen hebt. Werken doe je niet bij die toko, want dan hadden er veel meer spelfouten in 't bovestaande moeten staan.
Ze komen zeer goed uit de test in het Duitse blad tour. Behalve de earodynamic dan die vergelijkbaar is met gewoon gespaakte wielen. Ook weer niet al te dramatisch dus. Als ik het zo lees met deze wielen dan is het probleem vooral de kwetsbaarheid.
Het zijn superwielen (volgens de test dan), maar je moet ze wel met fluwelen handschoentjes behandelen. En of dat realistisch is bij gebruik op de fiets, dat is nog maar de vraag.
Het zijn superwielen (volgens de test dan), maar je moet ze wel met fluwelen handschoentjes behandelen. En of dat realistisch is bij gebruik op de fiets, dat is nog maar de vraag.
Nogmaals, Alles wat is gemaakt van carbon vereist voorzichtigheid, frames, wielen, bidonhouders, zadels, etc.
Doet er niet vanaf dat het sterk, licht en duurzaam is.
Ps. Ik dacht dat een forum was om je mening, ervaringen te ventileren en niet om klakkeloos en onnodig winkels en producten af te branden.
Doet er niet vanaf dat het sterk, licht en duurzaam is.
Ps. Ik dacht dat een forum was om je mening, ervaringen te ventileren en niet om klakkeloos en onnodig winkels en producten af te branden.
Orbea Orca, What Else?
Als ik dit zo een beetje mee lees kom ik voor mezelf tot de conclusie dat ik blij ben met mijn shimano's (wh-6500). mocht een spaak breken (is in een half jaar zeker nog niet gebeurd) kan ik gewoon stoppen (begrijp ik hieruit). Maar doordat de R-Sys carbon spaken heeft breekt de rest (waar druk op komt) spontaan als er een breekt. op zo'n fiets wil ík iig. niet zitten. ik weet niet hoe het met jou zit?
Tsja dat je frames en alles van carbon met voorzichtigheid moet behandelen klopt. Maar je moet niet vergeten dat je met een wiel niet alles in de hand hebt! een kuil is zo gevonden hoor! kijken hoe ze daardoor heen reageren.
De aerodynamica van een wiel heb ik weldegelijk gemerkt, mijn clubfiets had wel aerodynamishce (opstaande velgen a 10mm denk ik) maar 32 ronde spaken.De eertse rit met mijn Shimano's was een wereld van verschil, ik kon ineens zonder problemen bijblijven en heb zelfs even gedemarreerd.
Groeten,
Rik
Tsja dat je frames en alles van carbon met voorzichtigheid moet behandelen klopt. Maar je moet niet vergeten dat je met een wiel niet alles in de hand hebt! een kuil is zo gevonden hoor! kijken hoe ze daardoor heen reageren.
De aerodynamica van een wiel heb ik weldegelijk gemerkt, mijn clubfiets had wel aerodynamishce (opstaande velgen a 10mm denk ik) maar 32 ronde spaken.De eertse rit met mijn Shimano's was een wereld van verschil, ik kon ineens zonder problemen bijblijven en heb zelfs even gedemarreerd.
Groeten,
Rik
Rik.A schreef:De aerodynamica van een wiel heb ik weldegelijk gemerkt, mijn clubfiets had wel aerodynamishce (opstaande velgen a 10mm denk ik) maar 32 ronde spaken.De eertse rit met mijn Shimano's was een wereld van verschil, ik kon ineens zonder problemen bijblijven en heb zelfs even gedemarreerd.
Groeten,
Rik
Nieuw materiaal geeft vaak nieuwe moraal. Dat je wellicht 0,75 km per uur harder kon met deze wielen zal toch ook de oorzaak van die demarage niet zijn geweest. Daar is het verschil in snelheid dan weer niet groot genoeg voor.
Dat kan/zal zeker wel het geval geweest kunnen zijn, maar het feit dat ik over had blijft.
De demarrage hield overigens niet lang stand hoor.
De fiets was ook nieuw dus wennen was het ook.
Rik
De demarrage hield overigens niet lang stand hoor.
De fiets was ook nieuw dus wennen was het ook.
Rik
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
mspoon schreef: Ps. Ik dacht dat een forum was om je mening, ervaringen te ventileren en niet om klakkeloos en onnodig winkels en producten af te branden.
Daar maak ik van (no hard feelings):
Ik dacht dat een forum was om je mening, ervaringen EN testen EN logisch inzicht te delen met elkaar en niet om klakkeloos producten op te hemelen omdat ze prijzig zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
de zwarten schreef:mspoon schreef: Ps. Ik dacht dat een forum was om je mening, ervaringen te ventileren en niet om klakkeloos en onnodig winkels en producten af te branden.
Daar maak ik van (no hard feelings):
Ik dacht dat een forum was om je mening, ervaringen EN testen EN logisch inzicht te delen met elkaar en niet om klakkeloos producten op te hemelen omdat ze prijzig zijn.
+1. Daarbij komt nog dat de meeste "vaste" forummers nogal kritisch zijn.
Mij zelf en de mensen die deze wielen getest hebben zijn er zeer over te spreken, mensen die met deze wielen geen ervaring hebben (en daar gaat het constant fout op dit forum) lopen maar een beetje achter de rest van de kudde aan die zelf erg merk gebonden zijn. Dat noemen jullie kritisch.
Ik noem dat achteloosheid en schandalig.
Zelf testen en je oprechte ervaring en mening door geven, daarmee help je mensen een juiste keuze maken.
Ik noem dat achteloosheid en schandalig.
Zelf testen en je oprechte ervaring en mening door geven, daarmee help je mensen een juiste keuze maken.
Orbea Orca, What Else?