1+bmiller schreef:Ik ga woensdag een aflevering van tour du jour bijwonen met vrienden. Heb het zondag voor het eerst gezien. Was matig positief. Van de tafelheren wordt verwacht dat ze een beetje sterke verhalen vertellen en grappig zijn net als met VI. Dat vindt ik jammer. Maar goed ik geef ze de kans om te groeien hoor en het is wel weer eens leuk om een uitzending bij te wonen.
Die Franse entourage in de avondetappe en Vive le Vélo heeft nu toch echt nog meer sjeu.
programmas over wielrennen op TV
-
- Forum-lid
Het programma Tour du Jour groeit! Bij de eerste afleveringen haalde ik 't einde niet, maar nu wel. Die kale met de grote waffel en die gast van Nelissen ontwikkelen zich steed meer tot tegenpolen die elkaar goed aanvullen, de presentator is af en toe echt heel gevat. Lekker kijkvoer. Alleen die reklameblokken zijn absoluut zaaddodend maar ja, RTL hè.bmiller schreef:Ik ga woensdag een aflevering van tour du jour bijwonen met vrienden. Heb het zondag voor het eerst gezien. Was matig positief. Van de tafelheren wordt verwacht dat ze een beetje sterke verhalen vertellen en grappig zijn net als met VI. Dat vindt ik jammer. Maar goed ik geef ze de kans om te groeien hoor en het is wel weer eens leuk om een uitzending bij te wonen.
Die Franse entourage in de avondetappe en Vive le Vélo heeft nu toch echt nog meer sjeu.
Avondetappe vind ik dit jaar weer beter dan vorig jaar maar wordt mij veeeeeel te laat uitgezonden, dan ligt deze bink allang op één oor. Vive le Velo is een beetje duf en ik versta de helft niet. Wel was Roger de Vlaeminck weer in topvorm: altijd een genot om aan te horen. Wat is dat toch een goeie gast....
Nu op Nederland 1:
Haat en nijd in peloton
Begin jaren '90 was er een bittere rivaliteit tussen de Panasonic-ploeg van Peter Post en de Buckler-ploeg van Jan Raas.
Haat en nijd in peloton
Begin jaren '90 was er een bittere rivaliteit tussen de Panasonic-ploeg van Peter Post en de Buckler-ploeg van Jan Raas.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Vanavond op Nederland 1 om 22:00 Andere Tijden Sport over de overwinning van Peter Winnen op Alpe D'Huez 1981. Peter gaat ook weer eens omhoog op Alpe D'Huez met zijn fiets uit 1981.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ja was een leuke aflevering. Wat me verbaasde was het verzet (42x24) waarmee hij naar boven fietste. De fietsenmaker lachte nog wat en zei "daar moet je dikke benen voor hebben om boven te geraken". Maar hij trapte heel soepel naar boven.zorroi schreef:Vanavond op Nederland 1 om 22:00 Andere Tijden Sport over de overwinning van Peter Winnen op Alpe D'Huez 1981. Peter gaat ook weer eens omhoog op Alpe D'Huez met zijn fiets uit 1981.
.......dacht direct bij mezelf, is een oude prof op leeftijd nog zo veel beter dan de gemidelde toerist ?....Ja is waarschijnlijk het antwoord.
Nee, is het waarschijnlijk antwoord.korrel schreef:Ja was een leuke aflevering. Wat me verbaasde was het verzet (42x24) waarmee hij naar boven fietste. De fietsenmaker lachte nog wat en zei "daar moet je dikke benen voor hebben om boven te geraken". Maar hij trapte heel soepel naar boven.zorroi schreef:Vanavond op Nederland 1 om 22:00 Andere Tijden Sport over de overwinning van Peter Winnen op Alpe D'Huez 1981. Peter gaat ook weer eens omhoog op Alpe D'Huez met zijn fiets uit 1981.
.......dacht direct bij mezelf, is een oude prof op leeftijd nog zo veel beter dan de gemidelde toerist ?....Ja is waarschijnlijk het antwoord.
Winnen geeft in een artikel in de VARA-gids eerlijk toe dat hij maar kleine stukjes op die fiets heeft geklommen. Omdat hij op zijn leeftijd en in zijn conditie nooit op 42-24 naar boven komt. In de montage (ik heb alleen het begin van de aflevering gezien) blijkt het zo te zijn gemonteerd dat het lijkt of hij de hele Alpe opfietst.
Edit: alhoewel ik denk dat Winnen wel veel beter is dan de gemiddelde toerist, hoor......
Leuke docu! Hier nog online terug te zien http://nos.nl/video/256964-ats-winnen-o ... dhuez.html.
Mooi om te zien hoe intelligent en beschrijvend Winnen kan praten over zijn overwinning destijds en over zijn leven als beginnend professional (incl. de medische verzorging).
Stryadine injectie.... dat is volgens mij een ATP, niet gek dat je dat gelijk bij je hart voelt. Het is een medicijn bij behandelen van problemen met het hart.
- edit: juiste link
Mooi om te zien hoe intelligent en beschrijvend Winnen kan praten over zijn overwinning destijds en over zijn leven als beginnend professional (incl. de medische verzorging).
Stryadine injectie.... dat is volgens mij een ATP, niet gek dat je dat gelijk bij je hart voelt. Het is een medicijn bij behandelen van problemen met het hart.
- edit: juiste link
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 18 jul 2011 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Andy Schleck's Tour
Voor de mensen die het gemist hebben en voor onze Belgische vrienden die geen uitzendinggemist.nl kunnen kijken:
vandaag (18/07) om 2215 wordt 'Andy Schleck's Tour' uitgezonden op de Belg
Voor de mensen die het gemist hebben en voor onze Belgische vrienden die geen uitzendinggemist.nl kunnen kijken:
vandaag (18/07) om 2215 wordt 'Andy Schleck's Tour' uitgezonden op de Belg