Polar CS600
Tot voor kort fietste ik met een polar rs200. Daar was mijn Ownindex 57. Nu fiets ik met een cs600. Mijn Ownindex is nu 51. Tussen de 2 metingen zit niet meer dan 4 weken. Ik weet dat de index niet veel wetemschappelijke waarde heeft, maar dat binnen 2 modellen van hetzelfde merk zo'n verschil zit vind ik opmerkelijk. Iemand met dezelfde ervaringen?
[quote="Redalert"]Tot voor kort fietste ik met een polar rs200. Daar was mijn Ownindex 57. Nu fiets ik met een cs600. Mijn Ownindex is nu 51. Tussen de 2 metingen zit niet meer dan 4 weken.[/quote]
Echt gek is het niet. De OwnIndex zou ongeveer gelijk moeten zijn met VO2max. En op de fiets is maximale hartslag, die weer tot de VO2max leidt, lager dan bij hardlopen.
Echt gek is het niet. De OwnIndex zou ongeveer gelijk moeten zijn met VO2max. En op de fiets is maximale hartslag, die weer tot de VO2max leidt, lager dan bij hardlopen.
[quote="Redalert"]Maar zoals beschreven gebruikte ik de beide apparaatjes tijdens het fietsen. Dan zou het toch gelijk moeten zijn?[/quote]
Wat bedoel je met tijdens het fietsen? In de handleiding van mijn rs200 staat toch echt dat de OwnIndex op basis van je rust hartslag bepaald wordt. (Voor OwnZone moet je je wel inspannen).
Dus op basis van je rust hartslag probeert de rs200 te schatten wat je maximaal zou kunnen doen met hardlopen en de cs600 zal dezelfde gegevens gebruiken maar dan een schatting maken voor fietsen.
Dus een andere formule en een ander resultaat.
Wat bedoel je met tijdens het fietsen? In de handleiding van mijn rs200 staat toch echt dat de OwnIndex op basis van je rust hartslag bepaald wordt. (Voor OwnZone moet je je wel inspannen).
Dus op basis van je rust hartslag probeert de rs200 te schatten wat je maximaal zou kunnen doen met hardlopen en de cs600 zal dezelfde gegevens gebruiken maar dan een schatting maken voor fietsen.
Dus een andere formule en een ander resultaat.
Voor de ProTrainer 5 gebruikers: onlangs is versie 5.30.153 uitgebracht.
In deze versie is o.a. het probleem van het knipperen van de kalender (scherm onnodig verversen) eindelijk opgelost! Dit irriteerde me echt mateloos. Ik had niet gedacht dat dat nog opgelost zou worden...
--------------
Polar ProTrainer 5 Release Notes
Release Date: 18th November 2008.
Version number: 5.30.153
Enhancements / Fixes to ProTrainer software
- Calendar screen refreshing, fixed
- Calendar theme does not stay when changing person, fixed.
- Exercise distance incorrect in Lap Times/Markers (miles), fixed.
- After saving R-R data file, data is not available, or file can not be opened in Diary, fixed
In deze versie is o.a. het probleem van het knipperen van de kalender (scherm onnodig verversen) eindelijk opgelost! Dit irriteerde me echt mateloos. Ik had niet gedacht dat dat nog opgelost zou worden...
--------------
Polar ProTrainer 5 Release Notes
Release Date: 18th November 2008.
Version number: 5.30.153
Enhancements / Fixes to ProTrainer software
- Calendar screen refreshing, fixed
- Calendar theme does not stay when changing person, fixed.
- Exercise distance incorrect in Lap Times/Markers (miles), fixed.
- After saving R-R data file, data is not available, or file can not be opened in Diary, fixed
Totaal afgelegde hm's volgens mij niet gedurende het rijden af te lezen. Ben sowieso nog wat aan het stoeien met hoogtemeting. Om de één of andere manier is de basishoogte van mijn CS ingesteld op -72m. Volgens mij moet ik dan kalibreren tot de juiste hoogte. Dat kan handmatig maar dan moet je het iedere rit doen. Kan ook automatisch, dan begint je elke rit op dezelfde hoogte. Alsnog aanpassen dus als je de bergen ingaat.
Wat zijn de ervaringen hier? Automatisch of handmatig?
Wat zijn de ervaringen hier? Automatisch of handmatig?
[quote="Josebã"]Totaal afgelegde hm's volgens mij niet gedurende het rijden af te lezen. Ben sowieso nog wat aan het stoeien met hoogtemeting. Om de één of andere manier is de basishoogte van mijn CS ingesteld op -72m. Volgens mij moet ik dan kalibreren tot de juiste hoogte. Dat kan handmatig maar dan moet je het iedere rit doen. Kan ook automatisch, dan begint je elke rit op dezelfde hoogte. Alsnog aanpassen dus als je de bergen ingaat.
Wat zijn de ervaringen hier? Automatisch of handmatig?[/quote]
Automatisch!
Via je Polar software is dat in te stellen en over te zetten naar je Polar.
Voor thuis staat hij dus elke keer op de goede hoogte als je start. Als je op vakantie bent en je hebt een vaste standplaats, die hoogte opzoeken en dan erin zetten. Verhuis je elke keer op je vakantielocatie dan handmatig instellen.
Zelf voor toertochten in de Ardennen zet ik hem van te voren al op de goede hoogte. Als ik dan op start druk staat hij meteen goed en hoef je niet nog eens te prutsen voordat je weg wilt.
Wat zijn de ervaringen hier? Automatisch of handmatig?[/quote]
Automatisch!
Via je Polar software is dat in te stellen en over te zetten naar je Polar.
Voor thuis staat hij dus elke keer op de goede hoogte als je start. Als je op vakantie bent en je hebt een vaste standplaats, die hoogte opzoeken en dan erin zetten. Verhuis je elke keer op je vakantielocatie dan handmatig instellen.
Zelf voor toertochten in de Ardennen zet ik hem van te voren al op de goede hoogte. Als ik dan op start druk staat hij meteen goed en hoef je niet nog eens te prutsen voordat je weg wilt.
Dat had ik dan goed begrepen.
Nu nog de wielmaat. Handleiding geeft 2070mm bij 700x23, hier lees ik 2096 of 2100?
En dan nog zien dat ik de bikemount een beetje passend krijg op de Cinelli Ram Checkpoint. Dat rubber is niet 3mm breder dan het carbon pijpje op de Checkpoint....
Nu nog de wielmaat. Handleiding geeft 2070mm bij 700x23, hier lees ik 2096 of 2100?
En dan nog zien dat ik de bikemount een beetje passend krijg op de Cinelli Ram Checkpoint. Dat rubber is niet 3mm breder dan het carbon pijpje op de Checkpoint....
[quote="Josebã"]Nu nog de wielmaat. Handleiding geeft 2070mm bij 700x23, hier lees ik 2096 of 2100?[/quote]
Het handigste is om dat zelf even op te meten.
- Wiel op de grond met het ventiel loodrecht op de grond,
- streepje op de grond,
- 1x het wiel rond laten draaien al rijdend totdat ventiel weer loodrecht staat,
- streepje op de grond,
- afstand meten tot de 2 streepjes
- voila, je wielmaat
Het handigste is om dat zelf even op te meten.
- Wiel op de grond met het ventiel loodrecht op de grond,
- streepje op de grond,
- 1x het wiel rond laten draaien al rijdend totdat ventiel weer loodrecht staat,
- streepje op de grond,
- afstand meten tot de 2 streepjes
- voila, je wielmaat
[quote="Josebã"]Totaal afgelegde hm's volgens mij niet gedurende het rijden af te lezen. Ben sowieso nog wat aan het stoeien met hoogtemeting. Om de één of andere manier is de basishoogte van mijn CS ingesteld op -72m. Volgens mij moet ik dan kalibreren tot de juiste hoogte. Dat kan handmatig maar dan moet je het iedere rit doen. Kan ook automatisch, dan begint je elke rit op dezelfde hoogte. Alsnog aanpassen dus als je de bergen ingaat.
Wat zijn de ervaringen hier? Automatisch of handmatig?[/quote]
Ik heb inmiddels gemerkt dat je onderweg wel het aantal afgelegde hm in de rit kunt aflezen.
Wat zijn de ervaringen hier? Automatisch of handmatig?[/quote]
Ik heb inmiddels gemerkt dat je onderweg wel het aantal afgelegde hm in de rit kunt aflezen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe dan?
Less is bore