Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima Aero’s

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 27 feb 2007 02:04

Quoten: Origineel geplaatst door bertus op 26 Februari 2007

wie weet raad?ik heb nu ongev. 200 km gereden met mijn nieuwe aero plus wielen en nu merk ik dat er een klein beetje speling zit op het achterwiel.ik dacht dat het kwam omdat een paar spaken er wat los in zaten maar die heb ik aangedraaid maar de speling blijft aan de naaf zelf kan ik afstellen. wanneer de ketting echter aangrijpt is de speling weg.maar tussen 2 tikjes van het freewheel (campa)in zit er iets speling op.wat nu te doen moet ik ze terug sturen naar frankrijk of hoort dit zo?


Hoi,
Enkele losse spaken veroorzaken een krom wiel, zomaar even aantrekken is geen oplossing. Je wiel is dus waarschijnlijk nog steeds niet recht.
Losse spaken en speling op het achterwiel zijn twee aparte zaken.
Wat bedoel je eigenlijk met wat ik vet heb aangehaald? Speling kan worden veroorzaakt door een losgelopen borgmoer, als je je casette er af haalt en je hebt twee passende open platte sleutels (14 of 15 weet niet meer precies) dan kan je die speling alvast weghalen door die moer correct te borgen.
Voorts snap ik niet precies waar die speling nou wel zit. Kan je wat duidelijker uitleggen hoe je dit hebt vastgesteld?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 27 feb 2007 10:19

ik bedoelde , de speling blijft. en aan de naaf zelf kan ik zo te zien niks afstellen. sorry het was al laat toen ik het berichtje schreef.

gvcbvba
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 aug 2006 00:19

gvcbvba 27 feb 2007 11:39

ik heb foto's beschikbaar maar weet niet hoe ik die het makkelijkst kan posten op dit forum? heb nergens een tool om ze online te zetten en via een link aan te klikken...

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 27 feb 2007 20:24

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 23 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door gvcbvba op 23 Februari 2007

Ik ben dus ook nog steeds in blijde verwachting van mijn corima's die ik heb besteld bij bike imperium. Mij hebben ze per mail bevestigd dat ze ze vrijdag verzonden hebben. Nu zijn we net een week later. Iemand enig idee wanneer ik ze mag verwachten? Ze moeten wel naar België komen. Bij mij komen ze onder een canyon F10 frame te staan.

Dan hebben wij allebei op dezelfde een statusverandering gekregen,  vandaag is het ook bij mij dag zeven dat ik aan het wachten ben. Bij schamperd heeft het acht dagen geduurd, dus misschien morgen. En anders na het weekend normaal 


@Gvcbvba
Heb jij ondertussen nog iets gehoord van GLS? Of zijn je wielen al gearriveerd? Stuur anders de foto's even door naar m'n mail-adres in m'n profiel en ze staan er meteen op!
edit: lees net dat jij je wielen al hebt ontvangen, dan ben ik nog de enige. Ik heb iig nog niets ontvangen van hun, ik heb ook Bike-Imperium eens gemaild. Ik wacht nu toch al een kleine maand op m'n wielen, en in het weekend begint het seizoen!
Nulla tenaci invia est via!

juul
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 okt 2006 12:56

juul 28 feb 2007 08:53


bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 28 feb 2007 09:40

strakke fiets ,ziet er stoer uit.

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 01 mar 2007 17:28

Bike-Imperium krijgt van mij een dikke 0/10! Ik ben vreselijk ontgoocheld in hen, steeds hebben ze weer een ander verhaaltje klaar. Ik heb mijn Corima Aero wielen besteld op 31 Januari, en nog steeds geen pakket ontvangen. Als ik dan mail voor een uitleg, dan komen ze met het volgende af:
Hello,we will send the Aeros today, bacause we gor them a few days ago, because the Aeros we have in stock have got a mistake and we wouldn`t send them to you. We will send you a new pair of it.I am sorry, that you have to wait so long. I hope you are not so angry about us.RegardsBianca Haberkern
Volgens hen zit er dus een fout in die andere wielen, wat dan met de voorgaande sets van de andere kopers? Vreemd, vreemd... Wat vinden jullie hiervan: moet ik een vergoeding krijgen voor het lange wachten, of het maar gewoon ondergaan?
Nulla tenaci invia est via!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2007 19:00

Je kan de koop afblazen omdat de andere partij niet aan de verwachtingen/afpspraken voldoet of je blijft wachten. In het Duits mailen zou al een hoop opheldering kunnen geven want zo te lezen is ze niet heel bedreven in Engels.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 01 mar 2007 22:46

ik denk dat je ze wel gaat krijgen, maar er is inderdaad veel te zeggen over de service.. Al was het op voorhand wel zo dat men mij expliciet heeft gezegd dat ze niet konden garanderen wanneer die dingen ook effectief geleverd zouden worden. Kon 4 weken duren, maar evengoed 6 à 7.. Uiteindelijk heb ik pas vandaag, en dat is goed 7 weken na bestelling het laatste onderdeel aangekregen (1 snelspanner vooraan en een pak ventielverlengers). Beiden waren ze vergeten.. Dus na 3 zendingen heb ik eindelijk alles. Tevreden al bij al, maar of ik het nu nog eens opnieuw zou willen doen ??

juul
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 okt 2006 12:56

juul 01 mar 2007 22:47

@ Evert Dehandsch
Je hebt gelijk! Er is altijd wel wat aan de hand. Ik had het ook. Ik heb uiteindelijk 6 weken moeten wachten. Belangrijk is dat je blijft mailen naar hun. En zeg maar dat je je geld terug wilt hebben. Toen ik dat mailde naar Bike-Imperium had ik binnen een week een setje Corima's waar ik nu hartstikke blij mee ben. Uiteindelijk zal het toch goed komen, als je maar blijft mailen. Veel succes nog.

Plaats reactie