Tijdritfietsen
@Auke, even een paar ATB kabels kopen. Bij veel tijdritremhendels heb je ATB remkabels nodig.Fiets wordt erg mooi, maar wat een enorm hoogteverschil tussen zadel en stuur. Is wel een cm of 20 niet?
Van het weekend heb ik ook voor het eerst op m'n tijdritfiets gereden. Los van het feit dat ik nog wat werk heb (paar boutjes bleken niet vast geneog te zitten) ben ik nog niet tevreden over m'n positie.Ik kom met m'n knieen tegen m'n ellebogen aan. Ik zou dus het stuur meer naar voren moeten zetten, maar denk dan dat ik qua armen niet meer perfect zit: het is toch zo dat je onder en bovenarm een hoek van 90 graden moet maken? Of gaat deze 'regel' niet bij iedereen op?
Van het weekend heb ik ook voor het eerst op m'n tijdritfiets gereden. Los van het feit dat ik nog wat werk heb (paar boutjes bleken niet vast geneog te zitten) ben ik nog niet tevreden over m'n positie.Ik kom met m'n knieen tegen m'n ellebogen aan. Ik zou dus het stuur meer naar voren moeten zetten, maar denk dan dat ik qua armen niet meer perfect zit: het is toch zo dat je onder en bovenarm een hoek van 90 graden moet maken? Of gaat deze 'regel' niet bij iedereen op?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quote: Origineel geplaatst door wezep op 12 Maart 2007
@Auke, even een paar ATB kabels kopen. Bij veel tijdritremhendels heb je ATB remkabels nodig.
Fiets wordt erg mooi, maar wat een enorm hoogteverschil tussen zadel en stuur. Is wel een cm of 20 niet?Van het weekend heb ik ook voor het eerst op m'n tijdritfiets gereden. Los van het feit dat ik nog wat werk heb (paar boutjes bleken niet vast geneog te zitten) ben ik nog niet tevreden over m'n positie.
Ik kom met m'n knieen tegen m'n ellebogen aan. Ik zou dus het stuur meer naar voren moeten zetten, maar denk dan dat ik qua armen niet meer perfect zit: het is toch zo dat je onder en bovenarm een hoek van 90 graden moet maken? Of gaat deze 'regel' niet bij iedereen op?
de regel van 90° gaat niet voor iedereen op het is gewoon hoe je je zelf het beste voelt ik zit zelf graag net geen 90°
@Auke, even een paar ATB kabels kopen. Bij veel tijdritremhendels heb je ATB remkabels nodig.
Fiets wordt erg mooi, maar wat een enorm hoogteverschil tussen zadel en stuur. Is wel een cm of 20 niet?Van het weekend heb ik ook voor het eerst op m'n tijdritfiets gereden. Los van het feit dat ik nog wat werk heb (paar boutjes bleken niet vast geneog te zitten) ben ik nog niet tevreden over m'n positie.
Ik kom met m'n knieen tegen m'n ellebogen aan. Ik zou dus het stuur meer naar voren moeten zetten, maar denk dan dat ik qua armen niet meer perfect zit: het is toch zo dat je onder en bovenarm een hoek van 90 graden moet maken? Of gaat deze 'regel' niet bij iedereen op?
de regel van 90° gaat niet voor iedereen op het is gewoon hoe je je zelf het beste voelt ik zit zelf graag net geen 90°
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 12 Maart 2007
@Auke, even een paar ATB kabels kopen. Bij veel tijdritremhendels heb je ATB remkabels nodig.Fiets wordt erg mooi, maar wat een enorm hoogteverschil tussen zadel en stuur. Is wel een cm of 20 niet?
Van het weekend heb ik ook voor het eerst op m'n tijdritfiets gereden. Los van het feit dat ik nog wat werk heb (paar boutjes bleken niet vast geneog te zitten) ben ik nog niet tevreden over m'n positie.Ik kom met m'n knieen tegen m'n ellebogen aan. Ik zou dus het stuur meer naar voren moeten zetten, maar denk dan dat ik qua armen niet meer perfect zit: het is toch zo dat je onder en bovenarm een hoek van 90 graden moet maken? Of gaat deze 'regel' niet bij iedereen op?
Heb nog niks qua hoogtes en afmetingen in- en afgesteld, wilde alleen even globaal zien hoe alle onderdelen bijelkaar komen. Zodra ik alle resterende onderdelen binnen heb (alleen nog remkabels, stuurlint en nog een paar lichte soepele binnenbandjes), ga ik uitvoerig op zoek naar de juiste lichaamshouding. Begin april is de eerste tijdrit, dus kan nog mooi voor die tijd gaan zoeken en ondervinden. Ik denk dat die Look Ergostem ook heel erg handig zal zijn, die kan echt alle kanten qua hoogte en lengte opzwaaien......
Als ik je 90 gradenverhaal zo aanhoor lijkt het alsof je nog even moet door experimenteren. Je armen mogen ook wel een hoek van 100graden maken natuurlijk....
Hier twee foto's van twee bekende tijdrijders.
Ullrich heeft zijn armen meer naar voren dan Armstrong. Misschien kun je je armen nog wat uitelkaar zetten, zodat je knieen tussen je ellebogen in roteren, als je begrijpt wat ik bedoel.....
http://socalttseries.com/Training/Top10 ... fault.aspx
@Auke, even een paar ATB kabels kopen. Bij veel tijdritremhendels heb je ATB remkabels nodig.Fiets wordt erg mooi, maar wat een enorm hoogteverschil tussen zadel en stuur. Is wel een cm of 20 niet?
Van het weekend heb ik ook voor het eerst op m'n tijdritfiets gereden. Los van het feit dat ik nog wat werk heb (paar boutjes bleken niet vast geneog te zitten) ben ik nog niet tevreden over m'n positie.Ik kom met m'n knieen tegen m'n ellebogen aan. Ik zou dus het stuur meer naar voren moeten zetten, maar denk dan dat ik qua armen niet meer perfect zit: het is toch zo dat je onder en bovenarm een hoek van 90 graden moet maken? Of gaat deze 'regel' niet bij iedereen op?
Heb nog niks qua hoogtes en afmetingen in- en afgesteld, wilde alleen even globaal zien hoe alle onderdelen bijelkaar komen. Zodra ik alle resterende onderdelen binnen heb (alleen nog remkabels, stuurlint en nog een paar lichte soepele binnenbandjes), ga ik uitvoerig op zoek naar de juiste lichaamshouding. Begin april is de eerste tijdrit, dus kan nog mooi voor die tijd gaan zoeken en ondervinden. Ik denk dat die Look Ergostem ook heel erg handig zal zijn, die kan echt alle kanten qua hoogte en lengte opzwaaien......
Als ik je 90 gradenverhaal zo aanhoor lijkt het alsof je nog even moet door experimenteren. Je armen mogen ook wel een hoek van 100graden maken natuurlijk....
Hier twee foto's van twee bekende tijdrijders.
Ullrich heeft zijn armen meer naar voren dan Armstrong. Misschien kun je je armen nog wat uitelkaar zetten, zodat je knieen tussen je ellebogen in roteren, als je begrijpt wat ik bedoel.....
http://socalttseries.com/Training/Top10 ... fault.aspx
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
auke, ik kan niet anders zeggen dat je fiets er wel echt super gaaf uit ziet. Daar mag je trots op zijn man. Denk dat dit minstens zo'n goede keuze is als die cervelo.
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 12 Maart 2007
auke, ik kan niet anders zeggen dat je fiets er wel echt super gaaf uit ziet. Daar mag je trots op zijn man. Denk dat dit minstens zo'n goede keuze is als die cervelo.
die cervelo komt nog wel eens, of een carbon tt-frame, dan ga ik lekker sparre op dit alu-framepje.....Het leuke is ook dat van alle racefietsjes die ik in mijn leven tot nu toe gekocht heb (en dat zijn er slechts 4 over een tijdspanne van 16 jaar) ik ze ook alle 4 nog gebruik...... romanticus pur sang
auke, ik kan niet anders zeggen dat je fiets er wel echt super gaaf uit ziet. Daar mag je trots op zijn man. Denk dat dit minstens zo'n goede keuze is als die cervelo.
die cervelo komt nog wel eens, of een carbon tt-frame, dan ga ik lekker sparre op dit alu-framepje.....Het leuke is ook dat van alle racefietsjes die ik in mijn leven tot nu toe gekocht heb (en dat zijn er slechts 4 over een tijdspanne van 16 jaar) ik ze ook alle 4 nog gebruik...... romanticus pur sang
Quoten: Origineel geplaatst door sepp op 12 Maart 2007
ik vind persoonlijk u zadelpen zo op niks trekken... moet dioe normaal niet andersom??
Het frame is niet bepaald een tt-frame, vandaar de FFC zadelpen van Profile design. Die verandert de effectieve hoek van de staande buis. Zo kom je wat meer naar voren te zitten en kun je iets effectiever aan het stuur trekken en op het stuur steunen, zegt men..... als ie niet bevalt zet ik er misschien nog wel eens een normale zadelpen op.
ik vind persoonlijk u zadelpen zo op niks trekken... moet dioe normaal niet andersom??
Het frame is niet bepaald een tt-frame, vandaar de FFC zadelpen van Profile design. Die verandert de effectieve hoek van de staande buis. Zo kom je wat meer naar voren te zitten en kun je iets effectiever aan het stuur trekken en op het stuur steunen, zegt men..... als ie niet bevalt zet ik er misschien nog wel eens een normale zadelpen op.
@ Auke: Mooi fietsje wordt dat. Heb je dat HED wiel bij snellewielen vandaan?Die eerste tijdrit waar je het over hebt is dat die toevallig in Warns (7km)? Ik heb me daar een tijdje geleden (via internet) voor ingeschreven maar verder niets over gehoord.Mijn nieuwe fiets krijgt komende zondag de vuurdoop tijdens een tijdrit van 18km.
@ Wezep: Als ik een hoek van 90 graden moet maken met m'n armen dan kom ik ten allen tijde tegen m'n kniën aan, hoe diep ik ook ga zitten. Daar ontkom je niet aan als je lange benen hebt t.o.v. de rest van je lichaam.Je zou inderdaad net als je op die foto van Armstrong ziet wat wijder met je armen kunnen zitten zodat je benen tussen je armen in roteren.
Gisteren bij de proloog zag ik dat Leipheimer er ook een nieuwe interessante houding op na houd. Bijna zo schuin als Floyd dat deed, maar waarschijnlijk niet om dezelfde redenen. Het zag er wel aerodynamisch uit, z'n hoofd en onderarmen vormden een soort pijlvorm.
@ Wezep: Als ik een hoek van 90 graden moet maken met m'n armen dan kom ik ten allen tijde tegen m'n kniën aan, hoe diep ik ook ga zitten. Daar ontkom je niet aan als je lange benen hebt t.o.v. de rest van je lichaam.Je zou inderdaad net als je op die foto van Armstrong ziet wat wijder met je armen kunnen zitten zodat je benen tussen je armen in roteren.
Gisteren bij de proloog zag ik dat Leipheimer er ook een nieuwe interessante houding op na houd. Bijna zo schuin als Floyd dat deed, maar waarschijnlijk niet om dezelfde redenen. Het zag er wel aerodynamisch uit, z'n hoofd en onderarmen vormden een soort pijlvorm.
Ok, dan weet ik even genoeg met betrekking tot m'n armen en de hoek. Dan maar geen 90 graden.
Andere vragen:-is het slim om te beginnen met je zadel in de uiterste stand naar voren?nu komt m'n zadel al een cm of 3 verder naar voren als bij m'n normale racefiets en ik heb nog een cm speling over. Ik ging altijd wel op het puntje van m'n zadel zitten tijdens trialton's op de gewone racefiets.-vraagje misschien voor Cubebiker (zelfde suur): is er nog een methode om de armpads breder te zetten ten opzichte van de s-bends?Heb het idee dat ze iets breder moeten, maar dat de s-bends goed staan. Aangezien de armpads vast worden gemaakt aan de s-bends, lijkt me dat niet mogelijk. BTW gaat om een Profile Design wing stuur icm de T2+ cobra s-bends.
Andere vragen:-is het slim om te beginnen met je zadel in de uiterste stand naar voren?nu komt m'n zadel al een cm of 3 verder naar voren als bij m'n normale racefiets en ik heb nog een cm speling over. Ik ging altijd wel op het puntje van m'n zadel zitten tijdens trialton's op de gewone racefiets.-vraagje misschien voor Cubebiker (zelfde suur): is er nog een methode om de armpads breder te zetten ten opzichte van de s-bends?Heb het idee dat ze iets breder moeten, maar dat de s-bends goed staan. Aangezien de armpads vast worden gemaakt aan de s-bends, lijkt me dat niet mogelijk. BTW gaat om een Profile Design wing stuur icm de T2+ cobra s-bends.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity