Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 04 feb 2007 01:16

Quoten: Origineel geplaatst door Peterj op 03 Februari 2007

Gemiddelde was 29 km/h, hartslag viel wel mee (gem. 170, max. 190).
Is je hartslagmeter wel in orde?

Hij funtioneert prima. Hoe dat zo?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 04 feb 2007 13:31

Ik heb gisteren een rondje 70 km gedaan met een gemiddelde hartslag van 180 (max 200).. hartslagmeter een Sigma PC15.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 04 feb 2007 14:05

Jan W.F., ik geloof je direct als je zegt dat je een gem. HF 170 (max 190) over 70 km hebt. Maar ook ik vind dit erg hoog! Ik (ben 48 jaar) heb bijvoorbeeld gisteren tempotraining gedaan. 60 km in 1.45 uur. 1 uur bloktraining, d.w.z. 8 min 53x 16 en 7 min 39 x15 en daarna 45 min  uitfietsen. Mijn gem. HF was 152 (Max 188). Als een koers rijdt heb ik een gem. HF van 165 maar dan is de snelheid ook aanzienlijk hoger, gem. 43.0 km. Als ik naar jou gegevens kijk, lijkt het mij dat je conditie matig is? Dit is trouwens geen oordeel maar als trainer lijkt het mij dat je beter wat meer afwisseling en rust in je training kan doen. Dan gaat je gem. HF automatisch omlaag. Veel succes.
Gerardo

whocares
Forum-lid

whocares 04 feb 2007 15:20

Na gisteren op de wegfiets , 93 km , te zijn weggeweest , heb ik vandaag de toertocht op ATB in Gennep gereden. De verwoesting van 2 weken geleden was nog goed te zien ,. De route was op enkele plaatsen anders dan het jaar daarvoor.
Uiteindelijk 45 km in 2 uur 13 min , al voelde ik de inspanning van gisteren toch wel een beetje . Nog maar een paar weken en het herfst en winterprogramma op de ATB zit er op.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 04 feb 2007 15:38

Quoten: Origineel geplaatst door Gerardo op 04 Februari 2007

Jan W.F., ik geloof je direct als je zegt dat je een gem. HF 170 (max 190) over 70 km hebt. Maar ook ik vind dit erg hoog! Ik (ben 48 jaar) heb bijvoorbeeld gisteren tempotraining gedaan. 60 km in 1.45 uur. 1 uur bloktraining, d.w.z. 8 min 53x 16 en 7 min 39 x15 en daarna 45 min  uitfietsen. Mijn gem. HF was 152 (Max 188). Als een koers rijdt heb ik een gem. HF van 165 maar dan is de snelheid ook aanzienlijk hoger, gem. 43.0 km. Als ik naar jou gegevens kijk, lijkt het mij dat je conditie matig is? Dit is trouwens geen oordeel maar als trainer lijkt het mij dat je beter wat meer afwisseling en rust in je training kan doen. Dan gaat je gem. HF automatisch omlaag. Veel succes.

Dank voor je reactie. Ik denk eigenlijk eerder aan wat vermoeidheid. De zelfde afstand heb ik nl. een keer eerder gereden, en toen was mijn hartslag nog gem. 160. 
Een verklaring hiervoor kan wellicht zijn dat ik in het begin, de eerste 30 kilometer, iets te veel (energie) gegeven heb; mijn gem. snelheid was zo'n 35 km/h. Op de IJsseldijk, en het stukje naar mijn huis, de laatste 30 km, had ik de wind tegen. Misschien dat dat mijn hoge hartslag verklaart. Komt bij dat ik nu twee dagen achter elkaar heb gefiets. En ja, afgelopen okt. ben ik met wielrennen begonnen. Mijn conditie is niet mager, maar 'doorgewinterd' ben ik niet.
Mijn hartslag was gisteravond op bed vrij hoog, ca. 90 met uitschieters naar 100. Vanochtend, in rust ca. 65, echter met grote schommelingen van 70 naar 80/90. Waar deze schommelingen door komen weet ik niet. Ik had gepland vandaag te fietsen, maar daar heb ik bij nader inzien van af gezien.
In training ben ik (nog) niet zo thuis. Ik zal me daarin in de komende tijd eens wat verdiepen. Als ik jou mag vragen: wat zou jij mij kunnen voorstellen, om te beginnen?

waterman
Forum-lid

waterman 04 feb 2007 17:37

heerlijk weer gehad en 61 km gefietst. rond 12:45 vertrokken en had al een keer of 3 moeten pissen thuis, moet wel goed wezen nu. Ik was nog geen 15 min. van huis alweer... Heb ik een gehannes gehad om me leuter uit mn bibshorts en body te krijgen!  met moeite stond ik daar te proberen, schiet m'n broekpijp uit de klauwen en "Klets!" zat slurfje ertussen. kneep een pijnlijke gil in, en had de broek vol intussen. Ik denk...nou verrek toch met alles man en doorgefietst. Naja, thuis maar alles in de was geflikkerd, en op de kleine Loeki een zalfje gesmeerd.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 04 feb 2007 17:47

Quote: Origineel geplaatst door Waterman op 04 Februari 2007
Heerlijk weer gehad en 61 km gefietst. rond 12:45 vertrokken en had al een keer of 3 moeten pissen thuis, moet wel goed wezen nu. Ik was nog geen 15 min. van huis alweer... Heb ik een gehannes gehad om me leuter uit mn bibshorts en body te krijgen! met moeite stond ik daar te proberen, schiet m'n broekpijp uit de klauwen en "Klets!" zat slurfje ertussen. kneep een pijnlijke gil in, en had de broek vol intussen. Ik denk...nou verrek toch met alles man en doorgefietst. Naja, thuis maar alles in de was geflikkerd, en op de kleine Loeki een zalfje gesmeerd.
Leuter, slurfje, kleine Loeki... wat heb jij allemaal in je broek zitten, zeg? Lijkt me lastig fietsen met zo’n volle broek. (;-)

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 04 feb 2007 17:51

Jan W.F. ik zou je adviseren niet te veel naar je snelheidsmeter te kijken (haal dat ding desnoods van je fiets af) maar naar je hartslagmeter, probeer tijdens het fietsen je hartslag tussen 120 en 150 slagen te houden dan zit je altijd safe.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

waterman
Forum-lid

waterman 04 feb 2007 18:02

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 04 Februari 2007

Quote: Origineel geplaatst door Waterman op 04 Februari 2007

Heerlijk weer gehad en 61 km gefietst. rond 12:45 vertrokken en had al een keer of 3 moeten pissen thuis, moet wel goed wezen nu. Ik was nog geen 15 min. van huis alweer... Heb ik een gehannes gehad om me leuter uit mn bibshorts en body te krijgen! met moeite stond ik daar te proberen, schiet m'n broekpijp uit de klauwen en "Klets!" zat slurfje ertussen. kneep een pijnlijke gil in, en had de broek vol intussen. Ik denk...nou verrek toch met alles man en doorgefietst. Naja, thuis maar alles in de was geflikkerd, en op de kleine Loeki een zalfje gesmeerd.

Leuter, slurfje, kleine Loeki... wat heb jij allemaal in je broek zitten, zeg? Lijkt me lastig fietsen met zo’n volle broek. (;-)

ach ja Buzz,  "beestje hoef maar een naam te hebben". komt allemaal op hetzelfde neer, en doet evenveel pijn

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 04 feb 2007 19:23

Vandaag op de mountainbike eerst van Zeist naar Leersum, daar 1,5x de route van Leersum, 1x de Route van Amerongen, nog 0,5x de route van Leersum en daarna weer over de weg terug van Leersum naar Zeist.

Lekker 3,5 uur buiten geweest, tevens voor het eerst serieus gebiked op de singlespeed, is erg goed bevallen!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie