Tampie schreef:ik heb niet het hele verhaal gelezen, dus misschien is het al eerder gezegd.
Er zijn 1001 goede redenen om een helm te dragen.
Wat vaak vergeten wordt is dat je met het dragen van een helm ook je mede fietsers een groot plezier doet. Als jij zonder helm op je gezicht valt en je schedel een flinke klap krijgt, dan kunnen je mede fietsers mooi voor jou zorgen. Fietst er toevallig nog een arts mee...dan is die mooi ook nog eens verantwoordelijk. Lekker is dat!
Dus alle risico analyses en andere onzin zou ik maar snel vergeten...denk aan je medefietsers en zet een helm op.
Zoniet, dan ga je toch lekker alleen ergens achteraf fietsen, zodat niemand je vind als je met een gat in je kop op het asvalt ligt.
Misschien had je toch eerst het hele verhaal wel moeten lezen, kan je je de moeite besparen van het opnoemen van 1001 goede redenen.
Voor jouw zal het ook leerzaam zijn om eens een paar weekjes verkeersongevallen af te rijden met een ambulance, gebarsten hoofden bekijken van verkeersslachtoffers, maar je hebt vast wel 1001 redenen om geen helm in de auto op te doen.
Ofwel onzakelijk geblaat.
Risicoanalyses niet relevant?
Waar ik mij het meest aan erger is dat bijkans de ganse goegemeente hier probeert aan te leuteren hoe gevaarlijk fietsen wel niet is en vervolgens lijkt te verstranden in onzakelijkheid.