Ha, kom amper in dit topic.... Maar na ruim 2 jaar en ruim 8000km verder heb ik nog altijd plezier van zo'n zelfde Merida...
Wielen heb ik na een jaar vervangen, het zadel en banden vrij snel na aanschaf en een zwart stuurlintje vond ik ook mooier...
Toevallig heeft iemand van mijn sportschool ook zo'n fiets en ook die heeft er veel plezier van en heb onlangs o.a. met hem nog 175km tijdens Limburgs mooiste. Dus ook lange afstanden gaan er prima mee....
Maar als je eerste rit al een succes was ga je er zeker meer plezier van hebben.
Vwb de pedalen. Als dat toe-clips zijn. Dat is gebruikte met vroeger. Jouw versie lijkt wel een mtb versie (die ik vroeger voor SPD op mijn mtb ook heb gehad). Dat werkt prima voor zover, maar je voeten zitten vast als je je riempjes aan spant. Je hoort je voeten niet snel los te kunnen halen, maar dan kun je vallen als je stil staat. Met slappe schoenen voelt het ook niet optimaal. Wanneer je pedalen en schoenen gaat kopen zou ik voor iets als SPD-SL of soortgelijk kiezen. Dat fietst stukken prettiger dan dit...
Enjoy!