Scott Scale
Voor alle grammenneukers kijk eens op :
http://www.light-bikes.com/BikeGallery/ ... sp?catid=1
Klik op de foto en je krijgt de specificaties te zien hoe je de ultime lichtgewicht bike kunt opbouwen.
MTB Hardtail : Scott Scale LTD van 5159 gram
MTB Full : LITESPEED SEWANEE CUSTOM van 6361 gram
Race : Litespeed Ghisallo 3557 gram
http://www.light-bikes.com/BikeGallery/ ... sp?catid=1
Klik op de foto en je krijgt de specificaties te zien hoe je de ultime lichtgewicht bike kunt opbouwen.
MTB Hardtail : Scott Scale LTD van 5159 gram
MTB Full : LITESPEED SEWANEE CUSTOM van 6361 gram
Race : Litespeed Ghisallo 3557 gram
Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 14 December 2006
Is hij nu al af?
Wel, het beestje is af op stuur en stuurpen na. ... en ik moet er eens m'n mtb-pedalen op monteren!
Het fietsje is ondertussen al goed gebruikt: enkele veldtoertochten, veel training in bos en veld, voornamelijk mijn avondlijke trainingen na het werk in het donker (is gewoon veiliger en stabieler op een mtb!), en af en toe woon-werkverkeer (40km enkel). Resultaat:
Ik heb hem net een poetsbeurt gegeven en dan ziet ie er wat presentabeler uit:
... detailfoto's volgen!
Is hij nu al af?
Wel, het beestje is af op stuur en stuurpen na. ... en ik moet er eens m'n mtb-pedalen op monteren!
Het fietsje is ondertussen al goed gebruikt: enkele veldtoertochten, veel training in bos en veld, voornamelijk mijn avondlijke trainingen na het werk in het donker (is gewoon veiliger en stabieler op een mtb!), en af en toe woon-werkverkeer (40km enkel). Resultaat:
Ik heb hem net een poetsbeurt gegeven en dan ziet ie er wat presentabeler uit:
... detailfoto's volgen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Aangezien ik veel in het donker train (door deze korte dagen kom ik na 't werk thuis als het donker is), heb ik het AX-Lightness zadel eraf gemikkerd en een Fi'zi:k Arione geïnstalleerd. Je vindt immers moeilijk een achterlichte dat perfect rond de 34.9mm zadelpen van deze fiets past. Dé oplossing is het schitterende Fi'zi:k Blin:k lichtje dat ik van Selle Royal cadeau kreeg; het past exact in verschillende types Fi'zi:k zadels!
Het voorlichtje is een stuk minder elegant, maar het heeft dan ook een ander doel. Waar m'n achterlicht vooral dient om "gezien te worden" in het verkeer, moet mijn voorlicht mij ook actief iets laten "zien", een donkere weg verlichten dus (als ik in het donker langs het kanaal fiets, wil ik toch wel ietsje zien). Keuze is dus gevallen op een AXA-Basta Comet II Halogen. Deze heeft 3 lichtstanden: 1 met felle lampjes, 1 op lichtere sterkte (functie "opgemerkt worden") en 1 halogeen-functie die een soort wit licht uitstraalt. Dat laatste is mijn favoriete verlichting, maar nutteloos in mist.
Het voorlichtje is een stuk minder elegant, maar het heeft dan ook een ander doel. Waar m'n achterlicht vooral dient om "gezien te worden" in het verkeer, moet mijn voorlicht mij ook actief iets laten "zien", een donkere weg verlichten dus (als ik in het donker langs het kanaal fiets, wil ik toch wel ietsje zien). Keuze is dus gevallen op een AXA-Basta Comet II Halogen. Deze heeft 3 lichtstanden: 1 met felle lampjes, 1 op lichtere sterkte (functie "opgemerkt worden") en 1 halogeen-functie die een soort wit licht uitstraalt. Dat laatste is mijn favoriete verlichting, maar nutteloos in mist.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 29 December 2006
Mooie bike, Casran. Mooi geparkeerd ook in die brandstapel. Vergeet ‘m vooral niet weg te halen voor oudejaarsnacht!
Dat hout ligt er nogal vochtig bij... en in België hebben we hier niet zo'n traditie van eigen vuurwerk op oudejaar: er zijn er wel die het doen, maar heel wat minder dan bij jullie (de eerste in onze wijk die het deed was uiteraard een ingeweken belasting-Nederlander).
Mooie bike, Casran. Mooi geparkeerd ook in die brandstapel. Vergeet ‘m vooral niet weg te halen voor oudejaarsnacht!
Dat hout ligt er nogal vochtig bij... en in België hebben we hier niet zo'n traditie van eigen vuurwerk op oudejaar: er zijn er wel die het doen, maar heel wat minder dan bij jullie (de eerste in onze wijk die het deed was uiteraard een ingeweken belasting-Nederlander).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Het is een mooie fiets geworden zeg.
De witte voorvork doet het goed in combinatie met dit frame.
Ben je tevreden over de vork, is de stijfheid icm met je eigen gewicht voldoende ?
Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar het totaalgewicht van deze beauty
De witte voorvork doet het goed in combinatie met dit frame.
Ben je tevreden over de vork, is de stijfheid icm met je eigen gewicht voldoende ?
Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar het totaalgewicht van deze beauty
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 29 December 2006
Het is een mooie fiets geworden zeg.De witte voorvork doet het goed in combinatie met dit frame.Ben je tevreden over de vork, is de stijfheid icm met je eigen gewicht voldoende ?Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar het totaalgewicht van deze beauty
Hoi spietpiet. Ik heb absoluut niet te klagen over de stijfheid van de voorvork, al ben ik er natuurlijk nog geen zware afdalingen mee gaan doen...
Zoals ie daar staat komt hij op 9,80kg.Met het AX-Lightness zadel was dit in de buurt van 9,6 gekomen. Dan nog een lichtere stuur-stuurpen combo en lichtere banden, en 9,4kg moet gemakkelijk haalbaar zijn. Als ik gisteren Filip Meirhaeghe op tv hoorde zeggen dat hij droomt van 9,5kg te halen met z'n wedstrijdfiets, dan lijkt me dat met deze niet zo moeilijk.Maar echt gekke investeringen ga ik er nu niet meer voor doen... ik moet dringend wat wegfietsjes opbouwen.
Huidige build list:
frame: Scott Scale Carbon (CR1 technology, custom disc dropout)vork: Rock Shox SID World Cup with Adjustable LockOutbalhoofd: FSA 9 alloyachterderailleur: SRAM X-0 27sp carbon medium cagevoorderailleur: Shimano XTR / E-typeshifters: SRAM X-O Trigger multi-adj./with carbon partsremhendels: Avid Juicy Ultimateremmen: Avid Juicy Ultimatetrapstel: Shimano XTR 2007 | Hollowtech II | 22x32x44Tbottom bracket: Shimano XTR 2007 Cartridgestuur: no name alloy (*)stuurpen: Ritchey (*)pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL (*)zadelpen: Ritchey WCS carbonzadel: Fi'zi:k Arione Wing Flexketting: Shimano CN-HG93cassette: Shimano Dura-Ace 9sp 12-25naven: DT Swiss 240 disc | 28Hspaken: DT Swiss Revolution zwartvelgen: Mavic XM-819 UST Disc 28H | black anodizedsnelspanners: Extralite Aliens 2banden: Scott Oxyd UST Tubless | 26 x 2.0 / 120TPI Kevlar beadfietscomputer: Polar CS200
(*) - wordt vervangen
Het is een mooie fiets geworden zeg.De witte voorvork doet het goed in combinatie met dit frame.Ben je tevreden over de vork, is de stijfheid icm met je eigen gewicht voldoende ?Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar het totaalgewicht van deze beauty
Hoi spietpiet. Ik heb absoluut niet te klagen over de stijfheid van de voorvork, al ben ik er natuurlijk nog geen zware afdalingen mee gaan doen...
Zoals ie daar staat komt hij op 9,80kg.Met het AX-Lightness zadel was dit in de buurt van 9,6 gekomen. Dan nog een lichtere stuur-stuurpen combo en lichtere banden, en 9,4kg moet gemakkelijk haalbaar zijn. Als ik gisteren Filip Meirhaeghe op tv hoorde zeggen dat hij droomt van 9,5kg te halen met z'n wedstrijdfiets, dan lijkt me dat met deze niet zo moeilijk.Maar echt gekke investeringen ga ik er nu niet meer voor doen... ik moet dringend wat wegfietsjes opbouwen.
Huidige build list:
frame: Scott Scale Carbon (CR1 technology, custom disc dropout)vork: Rock Shox SID World Cup with Adjustable LockOutbalhoofd: FSA 9 alloyachterderailleur: SRAM X-0 27sp carbon medium cagevoorderailleur: Shimano XTR / E-typeshifters: SRAM X-O Trigger multi-adj./with carbon partsremhendels: Avid Juicy Ultimateremmen: Avid Juicy Ultimatetrapstel: Shimano XTR 2007 | Hollowtech II | 22x32x44Tbottom bracket: Shimano XTR 2007 Cartridgestuur: no name alloy (*)stuurpen: Ritchey (*)pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL (*)zadelpen: Ritchey WCS carbonzadel: Fi'zi:k Arione Wing Flexketting: Shimano CN-HG93cassette: Shimano Dura-Ace 9sp 12-25naven: DT Swiss 240 disc | 28Hspaken: DT Swiss Revolution zwartvelgen: Mavic XM-819 UST Disc 28H | black anodizedsnelspanners: Extralite Aliens 2banden: Scott Oxyd UST Tubless | 26 x 2.0 / 120TPI Kevlar beadfietscomputer: Polar CS200
(*) - wordt vervangen
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Danny B. op 29 December 2006
Casran vind je die bidonhouder fijn?
Ik heb ze ook liggen maar heb ze er al redelijk vlug afgegooid.
Eigenlijk wel ja. Probleemloos ding; doet wat ie moet doen!
Waarom heb jij hem vervangen?
Casran vind je die bidonhouder fijn?
Ik heb ze ook liggen maar heb ze er al redelijk vlug afgegooid.
Eigenlijk wel ja. Probleemloos ding; doet wat ie moet doen!
Waarom heb jij hem vervangen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -