Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Scott Scale

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 18 nov 2006 18:33

Die carbon remmen, vrees je niet dat die zullen afbreken bij een val? Wat bij het mtbn toch al frequenter voorkomt...

votec
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2005 10:14

votec 18 nov 2006 19:06

Voor alle grammenneukers kijk eens op :
http://www.light-bikes.com/BikeGallery/ ... sp?catid=1
Klik op de foto en je krijgt de specificaties te zien hoe je de ultime lichtgewicht bike kunt opbouwen.
MTB  Hardtail : Scott Scale LTD van 5159 gram
MTB  Full        : LITESPEED SEWANEE CUSTOM van 6361 gram
Race               : Litespeed Ghisallo    3557 gram
 
 

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 14 dec 2006 14:35

Is hij nu al af?
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 14 dec 2006 16:42

Volgens mij zit hij nog steeds op de zadelpenklem te wachten als ik WW goed heb begrepen. Maar ik geloof wel dat de rest gemonteerd en af is.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 dec 2006 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 14 December 2006

Is hij nu al af?


Wel, het beestje is af op stuur en stuurpen na.  ... en ik moet er eens m'n mtb-pedalen op monteren!
Het fietsje is ondertussen al goed gebruikt: enkele veldtoertochten, veel training in bos en veld, voornamelijk mijn avondlijke trainingen na het werk in het donker (is gewoon veiliger en stabieler op een mtb!), en af en toe woon-werkverkeer (40km enkel). Resultaat:

Ik heb hem net een poetsbeurt gegeven en dan ziet ie er wat presentabeler uit:

... detailfoto's volgen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 29 dec 2006 13:09

Mooie bike, Casran. Mooi geparkeerd ook in die brandstapel. Vergeet ‘m vooral niet weg te halen voor oudejaarsnacht!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 dec 2006 13:14

Aangezien ik veel in het donker train (door deze korte dagen kom ik na 't werk thuis als het donker is), heb ik het AX-Lightness zadel eraf gemikkerd en een Fi'zi:k Arione geïnstalleerd. Je vindt immers moeilijk een achterlichte dat perfect rond de 34.9mm zadelpen van deze fiets past. Dé oplossing is het schitterende Fi'zi:k Blin:k lichtje dat ik van Selle Royal cadeau kreeg; het past exact in verschillende types Fi'zi:k zadels!


 
Het voorlichtje is een stuk minder elegant, maar het heeft dan ook een ander doel. Waar m'n achterlicht vooral dient om "gezien te worden" in het verkeer, moet mijn voorlicht mij ook actief iets laten "zien", een donkere weg verlichten dus (als ik in het donker langs het kanaal fiets, wil ik toch wel ietsje zien). Keuze is dus gevallen op een AXA-Basta Comet II Halogen. Deze heeft 3 lichtstanden: 1 met felle lampjes, 1 op lichtere sterkte (functie "opgemerkt worden") en 1 halogeen-functie die een soort wit licht uitstraalt. Dat laatste is mijn favoriete verlichting, maar nutteloos in mist.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 dec 2006 13:29

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 29 December 2006

Mooie bike, Casran. Mooi geparkeerd ook in die brandstapel. Vergeet ‘m vooral niet weg te halen voor oudejaarsnacht!


Dat hout ligt er nogal vochtig bij... en in België hebben we hier niet zo'n traditie van eigen vuurwerk op oudejaar: er zijn er wel die het doen, maar heel wat minder dan bij jullie (de eerste in onze wijk die het deed was uiteraard een ingeweken belasting-Nederlander).





 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 29 dec 2006 13:38

Het is een mooie fiets geworden zeg.
De witte voorvork doet het goed in combinatie met dit frame.
Ben je tevreden over de vork, is de stijfheid icm met je eigen gewicht voldoende ?

Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar het totaalgewicht van deze beauty

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 dec 2006 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 29 December 2006

Het is een mooie fiets geworden zeg.De witte voorvork doet het goed in combinatie met dit frame.Ben je tevreden over de vork, is de stijfheid icm met je eigen gewicht voldoende ?Natuurlijk zijn we wel benieuwd naar het totaalgewicht van deze beauty


Hoi spietpiet. Ik heb absoluut niet te klagen over de stijfheid van de voorvork, al ben ik er natuurlijk nog geen zware afdalingen mee gaan doen...
Zoals ie daar staat komt hij op 9,80kg.Met het AX-Lightness zadel was dit in de buurt van 9,6 gekomen. Dan nog een lichtere stuur-stuurpen combo en lichtere banden, en 9,4kg moet gemakkelijk haalbaar zijn. Als ik gisteren Filip Meirhaeghe op tv hoorde zeggen dat hij droomt van 9,5kg te halen met z'n wedstrijdfiets, dan lijkt me dat met deze niet zo moeilijk.Maar echt gekke investeringen ga ik er nu niet meer voor doen... ik moet dringend wat wegfietsjes opbouwen.


Huidige build list:
frame: Scott Scale Carbon (CR1 technology, custom disc dropout)vork: Rock Shox SID World Cup with Adjustable LockOutbalhoofd: FSA 9 alloyachterderailleur: SRAM X-0 27sp carbon medium cagevoorderailleur: Shimano XTR / E-typeshifters: SRAM X-O Trigger multi-adj./with carbon partsremhendels: Avid Juicy Ultimateremmen: Avid Juicy Ultimatetrapstel: Shimano XTR 2007 | Hollowtech II | 22x32x44Tbottom bracket: Shimano XTR 2007 Cartridgestuur: no name alloy (*)stuurpen: Ritchey (*)pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL (*)zadelpen: Ritchey WCS carbonzadel: Fi'zi:k Arione Wing Flexketting: Shimano CN-HG93cassette: Shimano Dura-Ace 9sp 12-25naven: DT Swiss 240 disc | 28Hspaken: DT Swiss Revolution zwartvelgen: Mavic XM-819 UST Disc 28H | black anodizedsnelspanners: Extralite Aliens 2banden: Scott Oxyd UST Tubless | 26 x 2.0 / 120TPI Kevlar beadfietscomputer: Polar CS200
(*) - wordt vervangen
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dannyb.
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 okt 2006 17:19

dannyb. 29 dec 2006 14:34

Casran vind je die bidonhouder fijn?
Ik heb ze ook liggen maar heb ze er al redelijk vlug afgegooid.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 dec 2006 14:36

Quoten: Origineel geplaatst door Danny B. op 29 December 2006

Casran vind je die bidonhouder fijn?
Ik heb ze ook liggen maar heb ze er al redelijk vlug afgegooid.


Eigenlijk wel ja. Probleemloos ding; doet wat ie moet doen!
Waarom heb jij hem vervangen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie