Kuota
Quoten: Origineel geplaatst door Refie op 19 Oktober 2006
Zit hier weer met een big te lezen!! Goede kritiek uit liefde voor het produkt.... dat mag ik wel!!!
Dit zijn idd heel leuke topics om te lezen. Van mij mogen er zeker en vast nog van deze komen.
( Heb trouwens ook een Kuota bestelt, en alle informatie betreffende het merk is hartelijk welkom), zo kan ik die informatie doorgeven aan andere fietsvrienden. ( Ben fietsmekanieker op het werk, dus komen er veel fietsvrienden over de vloer)
Zit hier weer met een big te lezen!! Goede kritiek uit liefde voor het produkt.... dat mag ik wel!!!
Dit zijn idd heel leuke topics om te lezen. Van mij mogen er zeker en vast nog van deze komen.
( Heb trouwens ook een Kuota bestelt, en alle informatie betreffende het merk is hartelijk welkom), zo kan ik die informatie doorgeven aan andere fietsvrienden. ( Ben fietsmekanieker op het werk, dus komen er veel fietsvrienden over de vloer)
Frank, ik heb het helemaal niet als "gezeur" ervaren hoor. Ik zie het eerder als een leerrijke gedegen mening van iemand die -met veel goede intenties- kritisch kijkt naar wat Kuota brengt; het voordeel daarvan is dat jij ten volle apprecieert wat goed is, en eerlijk "je gedacht" zegt over wat beter kan.
Het initiatief "Kharma bike" is gegroeid in Albiate (I) en afgesproken in Italië in juni. Het is internationaal, en dat is ook de enige mogelijkheid om de prijs zo laag te krijgen (door een internationale bestelling bij om. Deda is er een extra korting, enz.).Dat er hier en daar nog een prijs voor het vroegere Kharma frameset circuleert heeft te maken met de opwerking van de huidige voorraad. Ik had dan ook liefst gehad dat dit op de desbetreffende pagina in de kataloog (waar al die oude Kharma's nog staan) ook vermeld werd. Bij ons gebeurt die opruiming van de voorraad Kharma 2006 frames aan -10, zolang de voorraad strekt dus.
Lol... die Kuota Kold bidonhouder. Ik zie je opmerking mbt de chroom finish. Als ik de aantal verkochte Kolds zie in ons computerbestand, en weet dat er nog geen 1 is teruggekeerd, kunnen we wel tevreden zijn over hun kwaliteit (ofwel breken ze niet, ofwel is er geen enkele gebruiker die over die breuk klaagt, wat ik dan weer moeilijk kan geloven).Johan heeft overigens in het bedrijf geen positie boven mij, maar gewoon andere bevoegdheden: hij gaat meer over Zannata, en ook Kuota. En waar hij mij momenteel nog bijstaat bij Campa en andere, moet ik dat -eenmaal ik 100 geïntegreerd ben- in mijn eentje rooien. Mijn "baas" is onze gedelegeerd bestuur en vennoot.
Het gewicht van die KOM op Expo-Velo vond ik behoorlijk, maar idd niet spectaculair. En dat komt omdat hij naar mijn aanvoelen iets te veel "standaard" afgemonteerd was. Volgens Ermanno hoeft een superlight afmontage (zoals Isaac probeerde, maar dan wel een opsommingsbordje en gewicht plaatste van een totaal andere bike) voor beursdoeleinden niet.
Ik tref je binnenkort wel in mijn mailbox.
Het initiatief "Kharma bike" is gegroeid in Albiate (I) en afgesproken in Italië in juni. Het is internationaal, en dat is ook de enige mogelijkheid om de prijs zo laag te krijgen (door een internationale bestelling bij om. Deda is er een extra korting, enz.).Dat er hier en daar nog een prijs voor het vroegere Kharma frameset circuleert heeft te maken met de opwerking van de huidige voorraad. Ik had dan ook liefst gehad dat dit op de desbetreffende pagina in de kataloog (waar al die oude Kharma's nog staan) ook vermeld werd. Bij ons gebeurt die opruiming van de voorraad Kharma 2006 frames aan -10, zolang de voorraad strekt dus.
Lol... die Kuota Kold bidonhouder. Ik zie je opmerking mbt de chroom finish. Als ik de aantal verkochte Kolds zie in ons computerbestand, en weet dat er nog geen 1 is teruggekeerd, kunnen we wel tevreden zijn over hun kwaliteit (ofwel breken ze niet, ofwel is er geen enkele gebruiker die over die breuk klaagt, wat ik dan weer moeilijk kan geloven).Johan heeft overigens in het bedrijf geen positie boven mij, maar gewoon andere bevoegdheden: hij gaat meer over Zannata, en ook Kuota. En waar hij mij momenteel nog bijstaat bij Campa en andere, moet ik dat -eenmaal ik 100 geïntegreerd ben- in mijn eentje rooien. Mijn "baas" is onze gedelegeerd bestuur en vennoot.
Het gewicht van die KOM op Expo-Velo vond ik behoorlijk, maar idd niet spectaculair. En dat komt omdat hij naar mijn aanvoelen iets te veel "standaard" afgemonteerd was. Volgens Ermanno hoeft een superlight afmontage (zoals Isaac probeerde, maar dan wel een opsommingsbordje en gewicht plaatste van een totaal andere bike) voor beursdoeleinden niet.
Ik tref je binnenkort wel in mijn mailbox.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
ff een hele domme vraag stellen: waarom Kuota eigenlijk vandaan?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Oktober 2006
Volgens Ermanno hoeft een superlight afmontage (zoals Isaac probeerde, maar dan wel een opsommingsbordje en gewicht plaatste van een totaal andere bike) voor beursdoeleinden niet.
Ja, dat klopte dus totaal niet. Iet of wat fietser trapt daar toch niet in ? Isaac had dus wel wat moois te showen, enige plaats waar Lightweights en Ax-Lightness te zien waren maar zonder vermelding.
Vond 't overigens tof om jou (Casran) eens IRL te ontmoeten en jouw fiets-gedrevenheid mee te maken. De beschrijving die je gaf over de nieuwe ploeg en hun werkwijze maakt me nieuwsgierig naar het resultaat op termijn. En BTW, ga zo snel mogelijk die Kredo eens testen, ik denk niet dat je daarna nog veel km's met de Zannata zal maken .
Greetz,
Volgens Ermanno hoeft een superlight afmontage (zoals Isaac probeerde, maar dan wel een opsommingsbordje en gewicht plaatste van een totaal andere bike) voor beursdoeleinden niet.
Ja, dat klopte dus totaal niet. Iet of wat fietser trapt daar toch niet in ? Isaac had dus wel wat moois te showen, enige plaats waar Lightweights en Ax-Lightness te zien waren maar zonder vermelding.
Vond 't overigens tof om jou (Casran) eens IRL te ontmoeten en jouw fiets-gedrevenheid mee te maken. De beschrijving die je gaf over de nieuwe ploeg en hun werkwijze maakt me nieuwsgierig naar het resultaat op termijn. En BTW, ga zo snel mogelijk die Kredo eens testen, ik denk niet dat je daarna nog veel km's met de Zannata zal maken .
Greetz,
Ja, de Isaac die er stond was de eigen fiets van de grote baas van Peza, heb ik opgevangen. Met de zilver Zero Gravity brakes, Arione zadel, enz. Helemaal niet lichter dan 5kg (het echte gewicht hing op een klein plakkertje op het stuur), maar best wel een mooie fiets uiteraard. Wel jammer dat ze nog geen Generation II LWs hadden als importeur. In ieder geval genoeg fraais op hun stand... en 't zijn toffe gozers!!
Er was op onze stand overigens ook 1 AX-Lightness spulletje te zien hoor: mijn AX Apollo zadel op een Zannata. (en nee, met die Zannata ga ik nauwelijks rijden... ik ga vol voor Kuota)
't Was fijn je even te ontmoeten, T.Trapper.
Er was op onze stand overigens ook 1 AX-Lightness spulletje te zien hoor: mijn AX Apollo zadel op een Zannata. (en nee, met die Zannata ga ik nauwelijks rijden... ik ga vol voor Kuota)
't Was fijn je even te ontmoeten, T.Trapper.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Oktober 2006
Italia en ergens in Taiwan of China geproduceerd.
Hoi,
Jep...Albiate in Italie is de thuishaven. Daar ontstond destijds Sintema Sport wat nog steeds de commericiele ruggengraat van Kuota is. Zij ontwierpen aero voorvorken en dies meer.
De Kuotas worden allemaal, behalve misschien de K.I.S.S. dan, door de Taiwanese firma Martec gemaakt. Ook de Isaac frames worden daar o.a. vervaardigd. Ze zijn eigenlijk vrij makkelijk herkenbaar doordat de weving van de carbonvezels door hun manier van verwerken eerder op spikkels gaan lijken dan op de typische weving. Ik vermoed ook dat de clearcoat nogal wat carbonstof bevat, die is immers altijd wat wazig grijs.
Vorig jaar is in de zomereditie van het Duitse magazine Tour trouwens een artikel over carbon verschenen (tikje apocalyptisch trouwens) waar fotos waren genomen in de fabriek van Martec en daar zag je dan toevallig ook hoe de Kuota frames werden gemaakt.
Wat die kerels van Peza trading betreft, daar heb ik vorig jaar ook gezellig mee staan keuvelen. Altijd mooi spul. Het was toen wel merkbaar minder druk overal.
@Trifox: Hou ons op de hoogte over de Kredo. Ik ben benieuwd. Jammer trouwens dat we elkaar niet heben gezien. Volgende keer wellicht.
@Pieter: welke Kuota wordt het? De Kharma ?
Ciao,
Italia en ergens in Taiwan of China geproduceerd.
Hoi,
Jep...Albiate in Italie is de thuishaven. Daar ontstond destijds Sintema Sport wat nog steeds de commericiele ruggengraat van Kuota is. Zij ontwierpen aero voorvorken en dies meer.
De Kuotas worden allemaal, behalve misschien de K.I.S.S. dan, door de Taiwanese firma Martec gemaakt. Ook de Isaac frames worden daar o.a. vervaardigd. Ze zijn eigenlijk vrij makkelijk herkenbaar doordat de weving van de carbonvezels door hun manier van verwerken eerder op spikkels gaan lijken dan op de typische weving. Ik vermoed ook dat de clearcoat nogal wat carbonstof bevat, die is immers altijd wat wazig grijs.
Vorig jaar is in de zomereditie van het Duitse magazine Tour trouwens een artikel over carbon verschenen (tikje apocalyptisch trouwens) waar fotos waren genomen in de fabriek van Martec en daar zag je dan toevallig ook hoe de Kuota frames werden gemaakt.
Wat die kerels van Peza trading betreft, daar heb ik vorig jaar ook gezellig mee staan keuvelen. Altijd mooi spul. Het was toen wel merkbaar minder druk overal.
@Trifox: Hou ons op de hoogte over de Kredo. Ik ben benieuwd. Jammer trouwens dat we elkaar niet heben gezien. Volgende keer wellicht.
@Pieter: welke Kuota wordt het? De Kharma ?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 19 Oktober 2006
@Pieter: welke Kuota wordt het? De Kharma ?
Ciao,
Nee. Ik ben het volledige Kuota gebeuren bij mijn team nog volop aan het uitwerken. Voor de meeste teamleden wordt het Kredo en Kebel (kleur moet nog beslist worden), voor sommigen KOM, en ik neem er wellicht nog een Khan bij. Er komen ook Kaliburs voor de ploeg; en de ploeg zal 2 paar eigen Xentis wielen aanschaffen voor de tijdritten.
Tip: TS-Biker is me een AX-Lightness Europa in 31,6mm komen afgeven.
@Pieter: welke Kuota wordt het? De Kharma ?
Ciao,
Nee. Ik ben het volledige Kuota gebeuren bij mijn team nog volop aan het uitwerken. Voor de meeste teamleden wordt het Kredo en Kebel (kleur moet nog beslist worden), voor sommigen KOM, en ik neem er wellicht nog een Khan bij. Er komen ook Kaliburs voor de ploeg; en de ploeg zal 2 paar eigen Xentis wielen aanschaffen voor de tijdritten.
Tip: TS-Biker is me een AX-Lightness Europa in 31,6mm komen afgeven.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
@fdegrove: veel mensen weten onderhand wel dat je zo'n mooie en gepimpte Kuota hebt staan thuis. Misschien is het handig om je volledige adresgegevens even uit je profiel te halen? Moet je natuurlijk zelf weten, maar het is maar een tip, en ik neem aan dat je nog wel wat langer van je fietsje wilt genieten...
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 19 Oktober 2006
@fdegrove: veel mensen weten onderhand wel dat je zo'n mooie en gepimpte Kuota hebt staan thuis. Misschien is het handig om je volledige adresgegevens even uit je profiel te halen? Moet je natuurlijk zelf weten, maar het is maar een tip, en ik neem aan dat je nog wel wat langer van je fietsje wilt genieten...
Hoi,
Nu ja, wie hem per se hebben wil zal nu wat harder moeten zoeken. 't Is aangepast. Ik had geen idee dat dat deel van het gebruikersprofiel ook voor iedereen zichtbaar was....
In alle geval staat ie er nog steeds en zo gepimpt is ie nu ook weer niet. Maar al bij hou ik toch liever hier ja.
Thanks anyway,
@fdegrove: veel mensen weten onderhand wel dat je zo'n mooie en gepimpte Kuota hebt staan thuis. Misschien is het handig om je volledige adresgegevens even uit je profiel te halen? Moet je natuurlijk zelf weten, maar het is maar een tip, en ik neem aan dat je nog wel wat langer van je fietsje wilt genieten...
Hoi,
Nu ja, wie hem per se hebben wil zal nu wat harder moeten zoeken. 't Is aangepast. Ik had geen idee dat dat deel van het gebruikersprofiel ook voor iedereen zichtbaar was....
In alle geval staat ie er nog steeds en zo gepimpt is ie nu ook weer niet. Maar al bij hou ik toch liever hier ja.
Thanks anyway,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 19 Oktober 2006
@Pieter: welke Kuota wordt het? De Kharma ?
Ciao,
Nee. Ik ben het volledige Kuota gebeuren bij mijn team nog volop aan het uitwerken. Voor de meeste teamleden wordt het Kredo en Kebel (kleur moet nog beslist worden), voor sommigen KOM, en ik neem er wellicht nog een Khan bij. Er komen ook Kaliburs voor de ploeg; en de ploeg zal 2 paar eigen Xentis wielen aanschaffen voor de tijdritten.
Tip: TS-Biker is me een AX-Lightness Europa in 31,6mm komen afgeven.
Hoi,
Jeeezzzz.....'k Denk da'k mijn c.v. toch ook maar eens naar V.D.B. Parts zal versturen.....
Nu, in alle geval wordt het een bonte Kuota parade als jullie met de hele ploeg de weg op gaan. Dat wordt weer leuk foto voer.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 19 Oktober 2006
@Pieter: welke Kuota wordt het? De Kharma ?
Ciao,
Nee. Ik ben het volledige Kuota gebeuren bij mijn team nog volop aan het uitwerken. Voor de meeste teamleden wordt het Kredo en Kebel (kleur moet nog beslist worden), voor sommigen KOM, en ik neem er wellicht nog een Khan bij. Er komen ook Kaliburs voor de ploeg; en de ploeg zal 2 paar eigen Xentis wielen aanschaffen voor de tijdritten.
Tip: TS-Biker is me een AX-Lightness Europa in 31,6mm komen afgeven.
Hoi,
Jeeezzzz.....'k Denk da'k mijn c.v. toch ook maar eens naar V.D.B. Parts zal versturen.....
Nu, in alle geval wordt het een bonte Kuota parade als jullie met de hele ploeg de weg op gaan. Dat wordt weer leuk foto voer.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...