Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 15 jan 2006 21:34

Vanmiddag een fikse wandeling samen met mij vrouw gemaakt. Zo'n 10 km. Prachtig winterweer om een stuk te wandelen.
"Afstappen is geen optie"

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 16 jan 2006 15:16

Zaterdag voor het eerst een schaatswedstrijd gereden, 2x500 en 1000m. Ging wel redelijk, het was iig erg leuk!Op de 2x500 schijn ik ook tegen een redelijk bekende wielrenner gereden te hebben.....Mart Louwers....hij won iig wel.. ()
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 16 jan 2006 18:29

Zondag laat op de avond terug gekomen van een paar dagen skieen met een hoop man. Dat skieen ging goed, paar keer flink gevallen maar er is niets gebeurd.

Verder kan ik er van alles over zeggen maar ik kan maar het best schrijven dat ik de laatste jaren niet meer zo bang en trots ben geweest, zoveel gevallen ben en gevlogen heb en vooral in jaren niet zo vaak en lang heb gelachen. Behalve pijn in de kuiten heb ik vooral spierpijn in mijn buik van het lachen.
Dat doet een mens goed.

Helaas heeft dat sport/ feestfestijn er wel voor gezorgd dat ik 2 kilo ben aan gekomen, maar goed, dat heb ik er wel voor over gehad.
CC, agr 100; limo 100

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 16 jan 2006 21:02

Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 16 Januari 2006

Zondag laat op de avond terug gekomen van een paar dagen skieen met een hoop man. Dat skieen ging goed, paar keer flink gevallen maar er is niets gebeurd. Verder kan ik er van alles over zeggen maar ik kan maar het best schrijven dat ik de laatste jaren niet meer zo bang en trots ben geweest, zoveel gevallen ben en gevlogen heb en vooral in jaren niet zo vaak en lang heb gelachen. Behalve pijn in de kuiten heb ik vooral spierpijn in mijn buik van het lachen. Dat doet een mens goed.Helaas heeft dat sport/ feestfestijn er wel voor gezorgd dat ik 2 kilo ben aan gekomen, maar goed, dat heb ik er wel voor over gehad.


Mooi...!
Je gaat dus met een goed humeur en goed gevulde buik de strijd tegen de sigaret aan....! Betere start kan bijna niet...!
Succes, en als je het wel eens moeilijk krijgt vergeet dan niet..."wij staan allemaal achter je....."
"Afstappen is geen optie"

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 17 jan 2006 16:17

ik ben vandaag men nieuwe loopschoenen gaan testen
Deze saucony trigon 3's



ik heb deze schoenen gekocht omdat men buite voet ( 3 kleinste tenen en het stuk daar boven) doorzakt als ik loop , daardoor krijg ik blijnen in smalle schoenen.

na 12 km zitten deze als gegoten en lopen ze erg licht op het asfalt.

Koopje dus (120 euro bij de locale schoenen boer)

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 17 jan 2006 20:39

Vandaag weer 20 km naar mijn werk hardgelopen in 1:52u. Lekker ontspannen gelopen. Eerste stuk wel weer erg zwaar om 's morgen vroeg op gang te komen. Maar daarna (na 20 minuten) is het altijd weer lekker.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 18 jan 2006 00:11

zoals altijd voetbal! 3x per week :D

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2006 00:18

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 17 Januari 2006

zoals altijd voetbal! 3x per week :D


Het gaat hier over sporten hé, Remi.
Jaarlijks test mijn trainer een bepaalde eerste klasse voetbalploeg hier in België (looptest). Dat was dus gisteren. Wel, conditioneel staan die mannen nergens! Gemiddeld lopen ze slechts 12,5 à 13km/u rond overslagpunt. Lol.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 18 jan 2006 00:44

Aangezien darten ook een "sport" is; moet je es aan darters vragen hoe ver ze kunnen hardlopen. Eens zien waar Fordham's omslagpunt ligt
ps: gisteravond ook gevoetbald [3-2 winst in de laatste minuut -skitterende pot] na overdag 100km te hebben gefietst.
Mijn fiets is bezeten!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2006 00:52

Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 17 Januari 2006

Aangezien darten ook een "sport" is; moet je es aan darters vragen hoe ver ze kunnen hardlopen. Eens zien waar Fordham's omslagpunt ligt


Begrijpelijk, want lopen is daar niet nuttig voor hun sport.
In voetbal verliezen zo vele van de ploegen in België en Nederland het conditionele aspect uit het oog. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat bepaalde voetballers moeite hebben om hun 90 minuten vol te lopen, en sommigen er bijna bij neerstuiken als ze eens een verlenging moeten spelen. Ik weet van onder meer de Italiaanse topploegen dat dat daar niet het geval is; zo weet je meteen een van de redenen waarom onze ploegen niet steeds (toch zeker niet regelmatig) hoge toppen scheren.De "top" van "top-sport" is bij voetballers soms nog verder te zoeken dan bij bepaalde wielrenners!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 18 jan 2006 01:13

Dat van Fordham was uiteraard niet al te serieus bedoeld. Stel je voor dat ze er ook nog bij moeten gaan lopen voor ze mogen gooien.
serieus puntje: Bij voetbal trek je ook veel sprints en dan weer rust, fysieke duels, trap tegen je schenen, springen met kopduels en dat soort ongein. Dat nekt je op een gegeven moment ook, denk ik. En wat de italiaanse competitie betreft, er was toen een keer een docu'tje over AC Milan, waar de spelers echt gigantisch uitgebreid werden onderzocht op conditie/voeding enzo. Dus het kan waarschijnlijk altijd beter. Maar Nederland blijft toch een kweekvijvertje voor landen als Italië, Engeland, Spanje en is zeker geen topcompetitie.
Mijn fiets is bezeten!

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 18 jan 2006 01:55

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 17 Januari 2006

zoals altijd voetbal! 3x per week :D


Het gaat hier over sporten hé, Remi.
Jaarlijks test mijn trainer een bepaalde eerste klasse voetbalploeg hier in België (looptest). Dat was dus gisteren. Wel, conditioneel staan die mannen nergens! Gemiddeld lopen ze slechts 12,5 à 13km/u rond overslagpunt. Lol.
 

Het is maar goed dat ik niet weet hoe hard ik loop, maar het zal geen 12km/u zijn vrees ik  Deze winter maar eens begonnen met hardlopen, nou dat viel vies tegen! Ik dacht dat ik wel een behoorlijke conditie had, maar die komt er alleen goed uit als ik fietsschoenen aan heb, denk ik. Na een paar weken hardlopen gaat het al wel een stuk beter en kan het nu ook een 45 minuten volhouden, maar het houd nog niet over. Ik merk wel dat mijn hartslagvrij snel weer daalt na het lopen. Het zal dus meer aan de (andere) spieren liggen die ik met het hardlopen gebruik. Tja dat voetballers een mindere conditie hebben ligt geheel aan hun inzet. Er  zij maar heel weinig voetballers die zo technisch begaaft zijn dat ze hun gebrek aan conditie kunnen compenseren. De erst moet gewoon wat meer aan conditietraining doen. Stelletje luie flatsen zijn het  Oja: DART IS GEEN SPORT!!! Het is een behendigheidsspel, niets meer dan dat! (sorry, moest er even uit  )
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie