easton circuit
De nieuwe naaf ziet er inderdaad iets anders uit van de buitenkant. Er zit een bobbel (parabool) in richting de drive side, terwijl in de oude een hyperbool zit, of een conische vorm. Ik weet niet of dat het nieuwe ontwerp is dat ratelt, maar de naaf is inderdaad anders.
Ik zou denken dat het niet veel stijver (verticaal) meer zou kunnen dan CXP33 en 36 spaken...Hoorn schreef:Afgelopen vrijdag en zaterdag de eerste kilometers met de Circuits gefietst. De eerste indrukken zijn dat de wielen ten opzichte van mijn vorige wielen (CXP 33, 36 spaken, 105 naaf) veel "harder" zijn. Er wordt veel meer van de weg doorgegeven, je voelt de hobbeltjes veel meer.
Die ratel in je vrije loopt hoort inderdaad zo, dat is toch hartstikke mooi! Een beetje Campagnolo achtig maar dan minder schel! Als je dus sneaky in iemands wiel wil zitten moet je wel rustig blijven trappen en niet je benen stilhouden anders wordt je gehoord!
C'est le moustache qui fait la musique
Ik beweer niet dat het zo is, maar dat ik het gevoel had dat het zo was. Ik heb overigens 2 jaar met veel plezier gefietst met de CXP 33's.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, gaten in het velgbed, dus een velglintje aanbrengen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 24 mar 2008 11:52
Iemand al ervaring met de EA70s? (2008 circuit model)
Ik heb de zoek-functie gebruikt, maar kon het antwoord op de volgende vraag niet vinden:
Welk type lagers zitten er in de Easton Circuits en dan met name in de achternaaf?
Ik heb een paar keer in heel slechte weersomstandigheden gereden en nu loopt de achternaaf een beetje korrelig. Aangezien het fabriekslagers zijn, moet je ze volgens mij in zijn geheel vervangen. Welk type moet ik dan hebben en waar kan ik die kopen (misschien wel via internt)?
Groeten van Johan
Welk type lagers zitten er in de Easton Circuits en dan met name in de achternaaf?
Ik heb een paar keer in heel slechte weersomstandigheden gereden en nu loopt de achternaaf een beetje korrelig. Aangezien het fabriekslagers zijn, moet je ze volgens mij in zijn geheel vervangen. Welk type moet ik dan hebben en waar kan ik die kopen (misschien wel via internt)?
Groeten van Johan
Zoek de handleiding bij Easton.
Een adres voor lagers is Neita. Zelf zou ik het 'probleem' in de body zoeken, de lagers worden niet snel vies van binnen. Oud, vervuild vet in het freewheelmechanisme verklaart het korrelig lopen. Demonteren, schoonmaken, smeren. En weer monteren. :p
http://www.eastonbike.com/downloadable_ ... r%20C1.pdf
http://www.neita.nl/
Een adres voor lagers is Neita. Zelf zou ik het 'probleem' in de body zoeken, de lagers worden niet snel vies van binnen. Oud, vervuild vet in het freewheelmechanisme verklaart het korrelig lopen. Demonteren, schoonmaken, smeren. En weer monteren. :p
http://www.eastonbike.com/downloadable_ ... r%20C1.pdf
http://www.neita.nl/
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Ha, bedankt voor de tips. Ik ben al weer twee stappen verder. Dat wil zeggen: Alles is los, beoordeeld en schoongemaakt. Er is toch een lager die ik niet vertrouw. Ik zoek later uit waar ik die kan vinden. Eerst wil ik het schone en ingevette spul weer in elkaar zetten en nu kom ik bij stap 4 van de assembly en daar praat men over een 'bearing drift'. Dit was een verrassing... Hoe krijg ik mijn lagers weer op de plek? Heb ik echt deze bearing drift nodig? Waar vind ik die?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!