Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

easton circuit

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 16 mar 2008 11:07

De nieuwe naaf ziet er inderdaad iets anders uit van de buitenkant. Er zit een bobbel (parabool) in richting de drive side, terwijl in de oude een hyperbool zit, of een conische vorm. Ik weet niet of dat het nieuwe ontwerp is dat ratelt, maar de naaf is inderdaad anders.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 mar 2008 11:20

Hoorn schreef:Afgelopen vrijdag en zaterdag de eerste kilometers met de Circuits gefietst. De eerste indrukken zijn dat de wielen ten opzichte van mijn vorige wielen (CXP 33, 36 spaken, 105 naaf) veel "harder" zijn. Er wordt veel meer van de weg doorgegeven, je voelt de hobbeltjes veel meer.
Ik zou denken dat het niet veel stijver (verticaal) meer zou kunnen dan CXP33 en 36 spaken...

pp_mm
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 mar 2007 23:35

pp_mm 16 mar 2008 11:20

Die ratel in je vrije loopt hoort inderdaad zo, dat is toch hartstikke mooi! :D Een beetje Campagnolo achtig maar dan minder schel! Als je dus sneaky in iemands wiel wil zitten moet je wel rustig blijven trappen en niet je benen stilhouden anders wordt je gehoord!
C'est le moustache qui fait la musique

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 mar 2008 11:30

litespeed schreef: Ik zou denken dat het niet veel stijver (verticaal) meer zou kunnen dan CXP33 en 36 spaken...


Lijkt mij ook ja.....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 16 mar 2008 20:48

Ik beweer niet dat het zo is, maar dat ik het gevoel had dat het zo was. Ik heb overigens 2 jaar met veel plezier gefietst met de CXP 33's.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

longue
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 sep 2007 02:02

longue 16 mar 2008 21:02

Moet je eigenlijk nog een velglint gebruiken bij de Circuits? Ik heb een setje gekocht, maar ik weet niet of ik er een lint in moet leggen...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 16 mar 2008 21:03

Hebben toch gewoon gaten in het velgbed?
In dat geval moet er gewoon een lintje in.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 16 mar 2008 21:14

Ja, gaten in het velgbed, dus een velglintje aanbrengen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

vincent2008
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 mar 2008 11:52

vincent2008 24 mar 2008 15:45

Iemand al ervaring met de EA70s? (2008 circuit model)

jc14
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:02

jc14 18 jan 2009 18:38

Ik heb de zoek-functie gebruikt, maar kon het antwoord op de volgende vraag niet vinden:
Welk type lagers zitten er in de Easton Circuits en dan met name in de achternaaf?
Ik heb een paar keer in heel slechte weersomstandigheden gereden en nu loopt de achternaaf een beetje korrelig. Aangezien het fabriekslagers zijn, moet je ze volgens mij in zijn geheel vervangen. Welk type moet ik dan hebben en waar kan ik die kopen (misschien wel via internt)?

Groeten van Johan

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 19 jan 2009 12:38

Zoek de handleiding bij Easton.
Een adres voor lagers is Neita. Zelf zou ik het 'probleem' in de body zoeken, de lagers worden niet snel vies van binnen. Oud, vervuild vet in het freewheelmechanisme verklaart het korrelig lopen. Demonteren, schoonmaken, smeren. En weer monteren. :p
http://www.eastonbike.com/downloadable_ ... r%20C1.pdf

http://www.neita.nl/
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

jc14
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:02

jc14 19 jan 2009 17:00

Ha, bedankt voor de tips. Ik ben al weer twee stappen verder. Dat wil zeggen: Alles is los, beoordeeld en schoongemaakt. Er is toch een lager die ik niet vertrouw. Ik zoek later uit waar ik die kan vinden. Eerst wil ik het schone en ingevette spul weer in elkaar zetten en nu kom ik bij stap 4 van de assembly en daar praat men over een 'bearing drift'. Dit was een verrassing... Hoe krijg ik mijn lagers weer op de plek? Heb ik echt deze bearing drift nodig? Waar vind ik die?

Alvast bedankt!

Plaats reactie