Pagina 13 van 14

Geplaatst: 16 mar 2008 11:07
door w0uter
De nieuwe naaf ziet er inderdaad iets anders uit van de buitenkant. Er zit een bobbel (parabool) in richting de drive side, terwijl in de oude een hyperbool zit, of een conische vorm. Ik weet niet of dat het nieuwe ontwerp is dat ratelt, maar de naaf is inderdaad anders.

Geplaatst: 16 mar 2008 11:20
door litespeed
Hoorn schreef:Afgelopen vrijdag en zaterdag de eerste kilometers met de Circuits gefietst. De eerste indrukken zijn dat de wielen ten opzichte van mijn vorige wielen (CXP 33, 36 spaken, 105 naaf) veel "harder" zijn. Er wordt veel meer van de weg doorgegeven, je voelt de hobbeltjes veel meer.
Ik zou denken dat het niet veel stijver (verticaal) meer zou kunnen dan CXP33 en 36 spaken...

Geplaatst: 16 mar 2008 11:20
door pp_mm
Die ratel in je vrije loopt hoort inderdaad zo, dat is toch hartstikke mooi! :D Een beetje Campagnolo achtig maar dan minder schel! Als je dus sneaky in iemands wiel wil zitten moet je wel rustig blijven trappen en niet je benen stilhouden anders wordt je gehoord!

Geplaatst: 16 mar 2008 11:30
door scepticus
litespeed schreef: Ik zou denken dat het niet veel stijver (verticaal) meer zou kunnen dan CXP33 en 36 spaken...


Lijkt mij ook ja.....

Geplaatst: 16 mar 2008 20:48
door hoorn
Ik beweer niet dat het zo is, maar dat ik het gevoel had dat het zo was. Ik heb overigens 2 jaar met veel plezier gefietst met de CXP 33's.

Velglint

Geplaatst: 16 mar 2008 21:02
door longue
Moet je eigenlijk nog een velglint gebruiken bij de Circuits? Ik heb een setje gekocht, maar ik weet niet of ik er een lint in moet leggen...

Geplaatst: 16 mar 2008 21:03
door scepticus
Hebben toch gewoon gaten in het velgbed?
In dat geval moet er gewoon een lintje in.

Geplaatst: 16 mar 2008 21:14
door hoorn
Ja, gaten in het velgbed, dus een velglintje aanbrengen.

Geplaatst: 24 mar 2008 15:45
door vincent2008
Iemand al ervaring met de EA70s? (2008 circuit model)

Geplaatst: 18 jan 2009 18:38
door jc14
Ik heb de zoek-functie gebruikt, maar kon het antwoord op de volgende vraag niet vinden:
Welk type lagers zitten er in de Easton Circuits en dan met name in de achternaaf?
Ik heb een paar keer in heel slechte weersomstandigheden gereden en nu loopt de achternaaf een beetje korrelig. Aangezien het fabriekslagers zijn, moet je ze volgens mij in zijn geheel vervangen. Welk type moet ik dan hebben en waar kan ik die kopen (misschien wel via internt)?

Groeten van Johan

Geplaatst: 19 jan 2009 12:38
door kaj1500
Zoek de handleiding bij Easton.
Een adres voor lagers is Neita. Zelf zou ik het 'probleem' in de body zoeken, de lagers worden niet snel vies van binnen. Oud, vervuild vet in het freewheelmechanisme verklaart het korrelig lopen. Demonteren, schoonmaken, smeren. En weer monteren. :p
http://www.eastonbike.com/downloadable_ ... r%20C1.pdf

http://www.neita.nl/

Geplaatst: 19 jan 2009 17:00
door jc14
Ha, bedankt voor de tips. Ik ben al weer twee stappen verder. Dat wil zeggen: Alles is los, beoordeeld en schoongemaakt. Er is toch een lager die ik niet vertrouw. Ik zoek later uit waar ik die kan vinden. Eerst wil ik het schone en ingevette spul weer in elkaar zetten en nu kom ik bij stap 4 van de assembly en daar praat men over een 'bearing drift'. Dit was een verrassing... Hoe krijg ik mijn lagers weer op de plek? Heb ik echt deze bearing drift nodig? Waar vind ik die?

Alvast bedankt!