Valpartijen
-
- Forum-lid
Dit topic is egt goed voor t leedvermaak.
Ben dinsdag voor de 3e keer in korte tijd weer gevallen. Had net zo'n roze huidje weer op mijn knie zitten en op mijn elleboog nog een klein korstje. Val ik tijdens de omloop van de grenstreek in belgie in de afdaling van de kemmelberg. Ze vielen voor me en toen was er geen houden aan. Stond meteen op want er klapten nog wat renners vanachter er ook op. Werd beetje duizelig en verging van de pijn, dus in de ambulance gestapt en naar t ziekenhuis. Foto's gemaakt en wonden verzorgd. Heb een scheurtje in mijn elleboog. Die werd goed ingepakt en in zo'n spalk gedaan. Nu een week in mitella lopen en dan gaan kijken of ik mijn arm weer kan gebruiken.
Het was gekkehuis in t ziekenhuis daar, 18 man werd er vanaf de koers naar t ziekenhuis gebracht.
Ben dinsdag voor de 3e keer in korte tijd weer gevallen. Had net zo'n roze huidje weer op mijn knie zitten en op mijn elleboog nog een klein korstje. Val ik tijdens de omloop van de grenstreek in belgie in de afdaling van de kemmelberg. Ze vielen voor me en toen was er geen houden aan. Stond meteen op want er klapten nog wat renners vanachter er ook op. Werd beetje duizelig en verging van de pijn, dus in de ambulance gestapt en naar t ziekenhuis. Foto's gemaakt en wonden verzorgd. Heb een scheurtje in mijn elleboog. Die werd goed ingepakt en in zo'n spalk gedaan. Nu een week in mitella lopen en dan gaan kijken of ik mijn arm weer kan gebruiken.
Het was gekkehuis in t ziekenhuis daar, 18 man werd er vanaf de koers naar t ziekenhuis gebracht.
Vandaag ben ik eigenlijk pas voor het eerst op mijn bek gegaan. Was in Gulpen deze ochtend. Kon of op iemand infietsen (remmen deed ik, maar ik had te veel snelheid..) of mezelf laten vallen.
Heb dan maar voor het laatste gekozen. Gelukkig alleen maar een kapotte knie en wat schaafwonden.
de fiets is nog heel
Heb dan maar voor het laatste gekozen. Gelukkig alleen maar een kapotte knie en wat schaafwonden.
de fiets is nog heel
Train ze!
-
- Forum-lid
Thja, gisteravond ben ik voor het eerst serieus onderuit gegaan op mijn fiets. Op 100meter van thuis, de laatste bocht. Het was nat... Onderweg goed opgelet vanwege de regen en modder. Ik dacht bij mezelf, nog effe lekker dit bochtje door draaien, lekker strak!!!
Had ik dat maar niet gedaan. Vol onderuit gegleden, mijn elleboog en onderarm, heup en bovenbeen royaal geschaafd. De vellen hingen er langs. Kiezeltjes in mijn elleboog..SHIT!! Het is paars, rood en schroeit, beehhh!
Mijn fiets geschaafd aan de ergopowerset, flinke krassen diep in het materiaal, stuurlint tot op het alu doorgesneden. Verder op het eerste oog niet meer. Morgen ga ik ermee naar mijn FM.
Mijn broek kapot. Ik had een nieuw shirt aan van CA (groene trui van Hushovd uit de Tour van 2005) dat zonder kleerscheuren erdoor is gekomen.
Ik droeg geen helm..............
Had ik dat maar niet gedaan. Vol onderuit gegleden, mijn elleboog en onderarm, heup en bovenbeen royaal geschaafd. De vellen hingen er langs. Kiezeltjes in mijn elleboog..SHIT!! Het is paars, rood en schroeit, beehhh!
Mijn fiets geschaafd aan de ergopowerset, flinke krassen diep in het materiaal, stuurlint tot op het alu doorgesneden. Verder op het eerste oog niet meer. Morgen ga ik ermee naar mijn FM.
Mijn broek kapot. Ik had een nieuw shirt aan van CA (groene trui van Hushovd uit de Tour van 2005) dat zonder kleerscheuren erdoor is gekomen.
Ik droeg geen helm..............
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
Als ik al die valpartijen zo lees vraag ik me af: wie heeft er zo'n NTFU verzekering?
Ik wel, en met ongeveer 1 val per jaar ben ik er happy mee
Alleen jammer dat de kleding is gemaximeerd op € 135 of zo, want met Assos spul red je dat niet....
Laatste val was in de Maratona, schade aan kleding, stuur , stuurpen en zo, krijg toch € 250 terug. Stuur en stuurpen zagen er nog goed uit, maar worden preventief vervangen. Expert van verzekeraar deed daar niet moeilijk over.
Ik wel, en met ongeveer 1 val per jaar ben ik er happy mee
Alleen jammer dat de kleding is gemaximeerd op € 135 of zo, want met Assos spul red je dat niet....
Laatste val was in de Maratona, schade aan kleding, stuur , stuurpen en zo, krijg toch € 250 terug. Stuur en stuurpen zagen er nog goed uit, maar worden preventief vervangen. Expert van verzekeraar deed daar niet moeilijk over.
-
- Forum-lid
vandaag met mtb een 3dubb salto met rechts omdraaiende schroef!!!
vanochtend keek ik uit het raam mmmm reeguh dat wordt dus blubberen yahoo yahoo d8 ik bij mezelf, ik me maatje gebeld (altijd te porruh voor een potje mudwrestling) om 12:00u afgesproken we biken al zo'n uurtje of 1,5 door de bagger en het was relatief goed gegaan met de omstandigheden (geloof me het was spek en spek glad) m'n nobby nic's deden hun werk weer oppermachtig in tegenstelling tot phythons van mijn maatje, alles koek en ei en het verstand op de goede plek gehouden tot nu toe.
toen we van het wat technischere deel naar het wat snellere deel van het parcour gingen, verplaatsten het verstand zich van de juist plek ineens naar en plekej waar het niet meer gevonden wilden worden, met zo'n 40+ van het heuveltje af vlink bij trappen natuurlijk (want wij zijn niet bang voor een beetje modder achter de oortjes), tot er op eens een wandellaar uit de struiken kwam wandelen ik wou onmtwijken maar da ging nie meer, vol erop joh, resultaad wandellaar een paar gekneusde ripjes ,ik een gekneusde ego en een paar serieuze blauwe plekken en een zeer dikke knie en een krom buitenblad, en mij maatje heeft de tandwielen van mijn bike in z'n onderbeen staan tot op het scheen bot 22 hegtingen........
vanochtend keek ik uit het raam mmmm reeguh dat wordt dus blubberen yahoo yahoo d8 ik bij mezelf, ik me maatje gebeld (altijd te porruh voor een potje mudwrestling) om 12:00u afgesproken we biken al zo'n uurtje of 1,5 door de bagger en het was relatief goed gegaan met de omstandigheden (geloof me het was spek en spek glad) m'n nobby nic's deden hun werk weer oppermachtig in tegenstelling tot phythons van mijn maatje, alles koek en ei en het verstand op de goede plek gehouden tot nu toe.
toen we van het wat technischere deel naar het wat snellere deel van het parcour gingen, verplaatsten het verstand zich van de juist plek ineens naar en plekej waar het niet meer gevonden wilden worden, met zo'n 40+ van het heuveltje af vlink bij trappen natuurlijk (want wij zijn niet bang voor een beetje modder achter de oortjes), tot er op eens een wandellaar uit de struiken kwam wandelen ik wou onmtwijken maar da ging nie meer, vol erop joh, resultaad wandellaar een paar gekneusde ripjes ,ik een gekneusde ego en een paar serieuze blauwe plekken en een zeer dikke knie en een krom buitenblad, en mij maatje heeft de tandwielen van mijn bike in z'n onderbeen staan tot op het scheen bot 22 hegtingen........
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Vandaag met HLC meegedaan en de nodige valpartijen gezien
-
- Forum-lid
Mijn wonden zijn aan het genezen al doet mijn heup nog steeds erg pijn van binnen (tegen het bot aan). Is dit een bekend fenomeen na het vallen??? Ik heb echt een schuiver gemaakt op mijn rechterheup en onderarm.
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
Vandaag ook omgedonderd. Er reed al 10 km iemand (blijkbaar) rechts achter me om uit de wind te blijven. Vervolgens rem ik om rechts af te slaan, blijkt dat dat stuk ongeluk links af wil slaan. Ineens haalt hij me aan de rechterkant in en knal ik tegen z'n achterwiel aan, omdat ik de bocht naar rechts al had ingezet. Shifter, zadel, pedaal en achterderailleur beschadigd. Heb zelf alleen nogal last van m'n heup. Ben blij dat ik op m'n oude fiets was... Ben nog niet vaak zo boos op iemand geweest. Nadat hij begon dat ik m'n hand uit had moeten steken kon ik alleen nog maar uitbrengen: "rot a.u.b snel op, voordat ik je tegen je harses sla!"
De grote vraag is wie er fout zat. Ik neem aan dat hij het was, aangezien je normaal gesproken niet rechts inhaalt (al helemaal niet als je links af wil slaan en niet weet welke kant diegene voor je heen gaat)... aan de andere kant had ik m'n hand niet uitgestoken.
De grote vraag is wie er fout zat. Ik neem aan dat hij het was, aangezien je normaal gesproken niet rechts inhaalt (al helemaal niet als je links af wil slaan en niet weet welke kant diegene voor je heen gaat)... aan de andere kant had ik m'n hand niet uitgestoken.
-
- Forum-lid
Mensma, verder schade aan kleding, schaafwonden? Volgens mij zit de achtervolger helemaal fout hoor! Rechts inhalen mag niet, alleen auto's op de autosnelweg mogen dit. Daarnaast vindt ik het ronduit en op zijn zachtst gezegd keilomp om zo lang achter iemand te fietsen en was met mijn elleboog gaan wapperen met de vraa'g; Hoe is het daar achter, in slaap gevallen?"Daarbij moet ie gewoon wachten en dan links af gaan. Niet stom inhalen. Hij wilde je gewoon "koeieneren". Dan nog het lef hebben om te zeggen dat je je hand moet uitsteken. Wat een flauwekul. Ik kan me helemaal in jouw reactie vinden. Hoe zit het met de kosten voor de schade? Heb je zijn naam?
Ik had al geremd voor de bocht, dus de snelheid was relatief laag en m'n kleren waren dus alleen smerig (geen gaten dus). Schade is er wel, maar die lijkt me niet te achterhalen, er zitten immers alleen krassen/beschadigingen op de genoemde onderdelen, alles werkt nog prima... Daarnaast had ik hem de huid al volgescholden, dus ik heb zijn adres niet.
8 augustus 2009 zwaar ten val gekomen in de toerversie van Luik-Bastenaken-Luik. In de afdaling van de Wanne kwam een auto omhoog. Daar kon ik netjes omheen maar omdat er 2 maten achter me fietsen keek ik of het goed ging (nooit meer doen dus). De aankomende bocht kon ik niet houden, ik vloog eruit maar daar was een beek. Ik lanceerde mezelf tegen de andere oever. Deze bestond alleen uit rotsen. Gevolg, een dubbele open beenbreuk, een open verbrijzelde elleboog en een jaap tot op het bot in mijn kin. Een week in het ziekenhuis gelegen in België. De eerste 3 weken erg standvastig volgehouden te stoppen met wielrennen. Inmiddels fiets ik alweer geruime tijd en heb een nieuwe fiets. Wel aardig geschrokken en veel geluk gehad.