Muziek met fietsen!
[quote="Corniel"]- Tina Turner, Proud Mary (geweldig!)[/quote]
Beter neem je dan de versie van CCR, in plaats van Tina... Die lijkt in haar versie van dat nummer zo'n ontzettende haast te hebben .
Beter neem je dan de versie van CCR, in plaats van Tina... Die lijkt in haar versie van dat nummer zo'n ontzettende haast te hebben .
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Voordat ik begon met fietsen heb ik altijd aan hardlopen gedaan en ik liep altijd met een mp3 speler, tot nu toe heb ik nog niet met muziek gefietst ik ben er een beetje bang voor dat het me te veel gaat afleiden van het verkeer om me heen....hardlopen ging iets minder snel en daar had ik nog tijd om te reageren als ik even niet goed oplette en ik ben bang dat dat op de fiets niet het geval zal zijn dus voorlopig nog even niet...
-
- Forum-lid
Ik gebruik mijn mp3 speler ook regelmatig op de fiets, vnl. met Tiesto, heerlijke fietsmuziek. Wat me wel eens stoort is de windruis die de oordoppen produceren. Volume moet daardoor omhoog om toch iets fatsoenlijks te kunnen horen.
Iemand suggesties voor een paar goede 'aerodoppen' (nieuw woord in de Dikke Van Dalen )
Iemand suggesties voor een paar goede 'aerodoppen' (nieuw woord in de Dikke Van Dalen )
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Deze gebruik ik op de fiets:
Die 'steeltjes' en de kabels zijn de voornaamste veroorzakers van windgeruis. Ik draag de dopjes ondersteboven waarbij de steeltjes (soepel rubber) in de binnenste oorschelp blijven en de kabel over m'n oren naar achteren loopt. Zo heb ik nauwelijks last van windgeruis en kan het volume op het laagste niveau blijven.
Die 'steeltjes' en de kabels zijn de voornaamste veroorzakers van windgeruis. Ik draag de dopjes ondersteboven waarbij de steeltjes (soepel rubber) in de binnenste oorschelp blijven en de kabel over m'n oren naar achteren loopt. Zo heb ik nauwelijks last van windgeruis en kan het volume op het laagste niveau blijven.
-
- Forum-lid
[quote="LVGH"]Deze gebruik ik op de fiets:
Die 'steeltjes' en de kabels zijn de voornaamste veroorzakers van windgeruis. Ik draag de dopjes ondersteboven waarbij de steeltjes (soepel rubber) in de binnenste oorschelp blijven en de kabel over m'n oren naar achteren loopt. Zo heb ik nauwelijks last van windgeruis en kan het volume op het laagste niveau blijven.[/quote]
Aan het logo te zien zijn dit dopjes van Creative? Ik gebruik mijn Sony Ericsson telefoon als MP3 speler, zijn er toevallig ook verloopstukjes naar reguliere 'jacks' ?
Ik draag mijn huidige doppen trouwens ook ondersteboven, ook vanwege het praktische gemak dat wanneer mijn dopje uit zou vallen het draadje nog over mijn oor bungelt (en niet spontaan tussen de spaken komt ...)
Die 'steeltjes' en de kabels zijn de voornaamste veroorzakers van windgeruis. Ik draag de dopjes ondersteboven waarbij de steeltjes (soepel rubber) in de binnenste oorschelp blijven en de kabel over m'n oren naar achteren loopt. Zo heb ik nauwelijks last van windgeruis en kan het volume op het laagste niveau blijven.[/quote]
Aan het logo te zien zijn dit dopjes van Creative? Ik gebruik mijn Sony Ericsson telefoon als MP3 speler, zijn er toevallig ook verloopstukjes naar reguliere 'jacks' ?
Ik draag mijn huidige doppen trouwens ook ondersteboven, ook vanwege het praktische gemak dat wanneer mijn dopje uit zou vallen het draadje nog over mijn oor bungelt (en niet spontaan tussen de spaken komt ...)
Klopt, Creative EP-630. Kosten niet al te veel dus geschikt voor de fiets, voor thuis of onderweg heb ik betere oordopjes (en een betere geluidsbron). Ik gebruik gewoon het met mijn SE meegeleverde handsfree snoertje dat eindigt in een 3.5mm jack. Daar zit ook zo'n clipje aan en dat maak ik onder mijn shirt vast aan de bretels van m'n broek. Er zijn vast wel omzetters te koop, maar hoe die er precies uitzien hangt natuurlijk af van het merk en type telefoon.. Overigens komen er steeds meer moderne telefoons die standaard uitgerust zijn met een 3.5mm aansluiting. Als ik even google krijg ik dit soort dingen te zien:
-
- Forum-lid
Kijk, daar hebben we wat aan! (zoals zoveel op dit forum)
Ik heb op marktplaats deze connectorbesteld en zodra deze binnen is haal ik de Creative dopjes, Bij BCC voor 29,95. Las zojuist op diverse fora hele positieve geluiden. Nog wel een vraagje: doordat het in-ears zijn sluit je wel geluid van de buitenwereld af. Hoor je nog wel omgevingsgeluiden op de fiets?
Nog een 2e vraag: hoe lang is de kabel van de Creatives?
Ik heb op marktplaats deze connectorbesteld en zodra deze binnen is haal ik de Creative dopjes, Bij BCC voor 29,95. Las zojuist op diverse fora hele positieve geluiden. Nog wel een vraagje: doordat het in-ears zijn sluit je wel geluid van de buitenwereld af. Hoor je nog wel omgevingsgeluiden op de fiets?
Nog een 2e vraag: hoe lang is de kabel van de Creatives?
Ik rijd altijd met in-ear en dankzij die dingen kan de muziek zachter omdat het windgeruis grotendeels weggenomen wordt. Ik vind dat ik voldoende hoor. Er schijnen wel verschillen in te zitten. Die uitzettende gummies sluiten beter af. Zelf heb ik die simpele rubbertjes en dat is goed genoeg. Zonder iets te horen wil ik niet door het verkeer rijden.
Enige nadeel van die dingen is als je gaat praten. Doordat ze in je gehoorgang zitten hoor je jezelf op een vreemde manier. Dan plop ik ze ook meestal uit.
Enige nadeel van die dingen is als je gaat praten. Doordat ze in je gehoorgang zitten hoor je jezelf op een vreemde manier. Dan plop ik ze ook meestal uit.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Ik sluit me bij HenkV aan. Ik gebruik ze sowieso uitsluitend als ik alleen rijd. Je hoort natuurlijk wat minder omgevingsgeluiden maar gevaar heeft dat voor mij persoonlijk nog nooit opgeleverd, ik hoor auto's gewoon aankomen en ik kijk altijd goed om me heen. Met de oordopjes heb ik ook minder last van windgeruis dan zonder, de wind die langs de riempjes van m'n helm blaast zorgt voor redelijk wat lawaai. Het volume van m'n telefoon staat altijd op het laagste niveau.
@watikjebrom: bij bol.com kosten ze 19,95 De lengte van het snoer is 1,2 meter.
@watikjebrom: bij bol.com kosten ze 19,95 De lengte van het snoer is 1,2 meter.
-
- Forum-lid
Om dat ik ook de radio van mijn SE K800i wil gebruiken ben ik aangewezen op een SonyEricsson oplossing. Ik heb zojuist deze besteld:
[img=http://www.semania.com/public/Chroust/hpmblack/4.jpg]
Zijn ook 'in-ears' dus hoop dat omgevingsruis meevalt. Voor 18,00 incl. verzenden de moeite van het proberen waard.
[img=http://www.semania.com/public/Chroust/hpmblack/4.jpg]
Zijn ook 'in-ears' dus hoop dat omgevingsruis meevalt. Voor 18,00 incl. verzenden de moeite van het proberen waard.