Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

joukebuissink
Forum-lid

joukebuissink 28 jan 2007 19:10

Wat zouden jullie een wedstrijdrenner adviseren? Tubes of gewoon vouwbanden?
Ik ga namenlijk volgend seizoen wedstrijden rijden, en moet een nieuwe wielset aanschaffen. Ik zit een beetje in dubio....

jonytj
Forum-lid

jonytj 29 jan 2007 20:12

Quoten: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 28 Januari 2007

Ik ga namenlijk volgend seizoen wedstrijden rijden, en moet een nieuwe wielset aanschaffen. Ik zit een beetje in dubio....

bij welke categorie ga je rijden ? en hoeveel geld heb je er voor over ?
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!

joukebuissink
Forum-lid

joukebuissink 29 jan 2007 20:41

Quoten: Origineel geplaatst door jonytj op 29 Januari 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 28 Januari 2007

bij welke categorie ga je rijden ? en hoeveel geld heb je er voor over ?
grtz

Amateur A. Tubes zijn zo duur niet toch? Ik zat voor een goede wielset aan +- 500 euro te denken.
Wat is wijsheid?

jonytj
Forum-lid

jonytj 29 jan 2007 22:20

mijn mening
als je niet veel platrijd zijn tuben inderdaat niet duur (of als je ze kan herstellen)
kan wel mider makklijk wisselen van buitenband (vooral probleem in cross als je maar 1 setje hebt)
zou zeker tuben nemen als je carbonwiel koop corima , hed , sonic ,... maar aangezien je "maar" 500 euro wilt uitgevn word dat moeilijk.
zou dan eerder voor -setje trainingswielen gaan bij campa khamsin of ..                                                                                       shimy wh-r550-560 of handespaakt voor euro of 100-150  (met bandjes dus)
en een setje tubewielen voor wedstrijd (al dan niet carbon)
denk dat die trainingswielen zich snel zullen uitsparen als je veel platrijd
is wel mijn gedacht he
grtz jony

flanders, campa the best !!!!!!!!

waterman
Forum-lid

waterman 04 feb 2007 10:30

Toch maar eens iets van schrijven hier. Ik heb g#dverd#mme nieuwe 23mm vredesteins buitenbanden en michelin binnenb. Krijg de zaak er met geen mogelijkheid op de velg. Wat een klotezooi is dat als je een lekker ritje voor de dag gepland hebt. Heb er al geen zin meer in. Hoe kan dat nu? terwijl het de juiste maat banden is. Erop "lepelen" met bandafnemers is veels te riskant. Je zou maar onderweg lek rijden, dan sta je daar met je bandjes. niet te doen.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 04 feb 2007 12:06

het is wel zo dat als ze er eenmaal opliggen en je er mee rijdt dat dan de band ook soepeler wordt. vaak is de eerste montage het moeilijkst waarna het vervolgens eenvoudiger gaat.
veel banden/wielen combinaties gaan er wat moeilijker op waarbij sommige combo's wel heel erg moeilijk, vrijwel onmogelijk gaan. je zou het dus alsnog met 'lepelen' kunnen proberen maar ik kan niet precies zeggen of dit wel mogelijk is.. probeer anders ook de band/velg heel licht met sop/olie te smeren dan glijdt de band er makkelijker over... gebeurd ook bij autobanden..
succes

waterman
Forum-lid

waterman 04 feb 2007 17:59

bedankt, voor de tip. Ja dat klopt dat ze soepeler worden na een paar ritten. Maar ik heb die vorige banden er nieuw een stuk beter (al helemaal ) erop kunnen krijgen, terwijl deze er niet op gaan. Mischien dat het ook van merk tot merk verschillend is. Ik kijk eens voor anderen, want ik had die vredestein van lauter gif doormidden geslepen en in de kliko geflikkerd  

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 mar 2007 19:00

Al mensen ervaring met de Schwalbe Ultremo?
Ik zit een beetje naar die banden te kijken voor lange ritten, cyclo's en klassiekers. Licht van gewicht, lage rolweerstand en goede antileklaag.

En de Vredestein Fortezza?
Less is bore

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 23 mar 2007 21:20

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 23 Maart 2007
Al mensen ervaring met de Schwalbe Ultremo?
Ik zit een beetje naar die banden te kijken voor lange ritten, cyclo's en klassiekers. Licht van gewicht, lage rolweerstand en goede antileklaag.

En de Vredestein Fortezza?

Ik heb de Vredestein Fortezza Tricomp van 2006 er zo'n 2500 km opliggen.
Niet lek mee gereden, en voor mijn gevoel lopen ze lekker met Michelin latex binnenbandjes.
Begint achter wel te slijten nu, denk dat 4000km wel haalbaar is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 mar 2007 23:07

"van horen zeggen":
Ultremo is vrij ruim, dus loopt makkelijk van kleinere velgen. Verder een topband, licht ook nog eens.

soilworker
Forum-lid

soilworker 23 mar 2007 23:17

Ik rij nu al geruime tijd met de Fortezza. Ik ben zeer te spreken over deze bandjes, lopen lekker en in de regen heb ik er veel vertrouwen in. Slijten wel snel, van het middenvlak is het 'profiel' snel weg. Ik ga ze nu alleen maar gebruiken voor wedstrijden, heb er tot nu toe ook altijd mee getraind.
Lekbestendigheid? ik heb dan denk ik pech gehad een aantal maal. Toch al 4 keer lek gereden in een half jaartje buiten rijden. En als een vrij diep scheurtje van zo'n 8mm iets van het midden af (niet lek). Ben er desondanks toch wel tevreden over maar ga wel eens wat anders proberen.

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 24 mar 2007 23:55

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 23 Maart 2007

"van horen zeggen":
Ultremo is vrij ruim, dus loopt makkelijk van kleinere velgen. Verder een topband, licht ook nog eens.

En geeft een grotere kans op een lekke band, 2 maal binnen 200 km. Achterband licht al in de kliko, voorband hangt aan een haakje in de schuur, eventueel voor nood.

Plaats reactie