Ik kocht altijd de TOUR in de kiosk maar miste een wielentest uitgave vanwege vakantie. Ook mij lukte het toen niet via internet a 2 euro downloaden en dat komt omdat er iets misgaat met de NL-postcode. Dus ik heb maar voor een echte oplossing gekozen, een abo op TOUR. Zodoende heb ik alle wieltesten -ook uit andere bladen- van de afgelopen 10 jaar.leo cuypers schreef:heeft iemand nog de test van de wh-r550 wielen zoals die in het duitse blad TOUR stonden je kan het ook downloaden via de TOUR homepage, maar dan moet je betalen.Het gaat me niet om die 2 euro, maar de wijze van betalen is mij niet bekend.
TOUR(2005-06) schreef over de 550: Aufwendig gemachter , statisch ordentlicher Radsatz mit Atractiver Optik. Relativ schwer. Kugellager laufen etwas rauh. Gute Schnellspanner.Sensationelles Preis-Leistungsverhaltnis.Ze waren overigens net zo stijf als Mavic Ksyrium SL.
FIETS heeft ze ook getest -2004-08- en constateerde op de testbank een loslopende spaak. In de praktijk bevielen deze wielen goed.
TOUR heeft wielen ook nog weer recent getest, 2007-06. Hetzelfde beeld, gewoon prima wielen voor een hele mooie prijs.
Na al de testen -en boeken/internet- over wielen zeer intensief gelezen te hebben geloof ik echter niet in fabriekswielen tbv de hobby sporter, er zijn domweg geen voordelen van deze wielen. Als je niet wakker ligt van een paar 100 gram extra gaat er niets boven 3 cm hoge alu velgen, zoals DT en DP18 met 32 2,0-1,8-2,0 spaken met 105-Ult-D.A naven. Kan niet kapot gaat en is door elke boerenl.l met een bahco te onderhouden.