Pagina 13 van 13

Geplaatst: 27 sep 2007 13:29
door roadster
leo cuypers schreef:heeft iemand nog de test van de wh-r550 wielen zoals die in het duitse blad TOUR stonden je kan het ook downloaden via de TOUR homepage, maar dan moet je betalen.Het gaat me niet om die 2 euro, maar de wijze van betalen is mij niet bekend.
Ik kocht altijd de TOUR in de kiosk maar miste een wielentest uitgave vanwege vakantie. Ook mij lukte het toen niet via internet a 2 euro downloaden en dat komt omdat er iets misgaat met de NL-postcode. Dus ik heb maar voor een echte oplossing gekozen, een abo op TOUR. Zodoende heb ik alle wieltesten -ook uit andere bladen- van de afgelopen 10 jaar.

TOUR(2005-06) schreef over de 550: Aufwendig gemachter , statisch ordentlicher Radsatz mit Atractiver Optik. Relativ schwer. Kugellager laufen etwas rauh. Gute Schnellspanner.Sensationelles Preis-Leistungsverhaltnis.Ze waren overigens net zo stijf als Mavic Ksyrium SL.

FIETS heeft ze ook getest -2004-08- en constateerde op de testbank een loslopende spaak. In de praktijk bevielen deze wielen goed.

TOUR heeft wielen ook nog weer recent getest, 2007-06. Hetzelfde beeld, gewoon prima wielen voor een hele mooie prijs.

Na al de testen -en boeken/internet- over wielen zeer intensief gelezen te hebben geloof ik echter niet in fabriekswielen tbv de hobby sporter, er zijn domweg geen voordelen van deze wielen. Als je niet wakker ligt van een paar 100 gram extra gaat er niets boven 3 cm hoge alu velgen, zoals DT en DP18 met 32 2,0-1,8-2,0 spaken met 105-Ult-D.A naven. Kan niet kapot gaat en is door elke boerenl.l met een bahco te onderhouden.

Geplaatst: 27 sep 2007 13:50
door daniel1975
Het moet er ook nog een beetje uit zien hoor. En een 3cm hoge alu velg is gemiddeld genomen knalhard, weinig comfortabel.

Geplaatst: 27 sep 2007 22:08
door roadster
Daniel1975 schreef:Het moet er ook nog een beetje uit zien hoor. En een 3cm hoge alu velg is gemiddeld genomen knalhard, weinig comfortabel.


Deze mythe zal tot in de eeuwigheid bestaan, maar het is en blijft een zeer eenvoudig te weerleggen mythe.

Spaken moeten zo strak mogelijk staan anders loopt een wiel kapot. Ze staan dan op zo'n 100 kg per stuk. x 32 wordt dat 3200 kg. Even in popi bewoordingen komt het er op neer dat met het gewicht van TWEE luxe full options Golf diesels de velg naar de naaf getrokken wordt. Denk daar eens even rustig over na.

Er staat overigens geen gevangenisstraf op als je dan nog denkt dat de stijfheid van een 1/2 kilo velgje van slechts 3 cm hoog iets in te brengen heeft tegen op die twee vette auto's van totaal 3200 kg.

Als je denkt dat spaken wat slapper moeten staan om een wiel comfy te houden moet je even naar deze kijken:

http://www.sheldonbrown.com/rinard/wheel/index.htm

Als je denkt dat een wiel mooi moet zijn moet je een mooi wiel kopen, ach het is allemaal niet zo moeilijk.

Geplaatst: 27 sep 2007 22:08
door neos
Ik heb de wielen nu 2,5 jaar en ben zeer tevre maar er zit 1 nadeel aan de wielen .
DE STICKERS LATEN LOS.!!!!!!!!!!
Nooit met een oplos middel schoon gemaakt en na iedere rit met de poets doek erover (misschien poets ik teveel).
Heeft iemand een tip met welke lijm dit nog te redden is anders moet ik ooit afscheid nemen van de mooie zwarte stickers...:(

Geplaatst: 07 okt 2007 22:51
door cubemeister
En wat vinden we van de WHR-561....?

Geplaatst: 10 okt 2007 00:35
door joshua
Even een vraag aan de specialisten onder ons, al gaat het niet over de WH-R550, maar over de WH-R500.
Mijn broer heeft onlangs een fiets gekocht waar deze wielen in zitten. Hij weegt een kilo of 110, en de fietsenmaker zei dat dit geen probleem was met deze wielen. De reputatie van deze wielen is echter niet al te best, dus besloten we het maximaal berijdersgewicht op te zoeken, dit is echter niet te vinden.

Dus mijn vraag is: is er iemand die het maximum berijders gewicht voor deze wielen weet?

Alvast bedankt,
Joost

Geplaatst: 10 okt 2007 00:52
door lvgh
Joshua schreef:Even een vraag aan de specialisten onder ons, al gaat het niet over de WH-R550, maar over de WH-R500.
Mijn broer heeft onlangs een fiets gekocht waar deze wielen in zitten. Hij weegt een kilo of 110, en de fietsenmaker zei dat dit geen probleem was met deze wielen. De reputatie van deze wielen is echter niet al te best, dus besloten we het maximaal berijdersgewicht op te zoeken, dit is echter niet te vinden.

Dus mijn vraag is: is er iemand die het maximum berijders gewicht voor deze wielen weet?

Alvast bedankt,
Joost

Dat is zeker wel een probleem met die wielen. Elke zichzelf respecterende fietsenmaker had dat moeten weten..

Geplaatst: 10 okt 2007 14:33
door marz
IDD, deze wielen kunnen dit zeker niet aan, zowieso al geen beste wielen. Had de FM zeker moeten weten!

Geplaatst: 01 jun 2009 11:04
door spacekip
hoe zit het met de shimano WH-R500?