Pagina 13 van 827

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 17:51
door amclassic-fan
Mijn nieuwe racefiets:

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 19:09
door chouchou

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 26 Oktober
2004
Alleen jammer van die campagnolo afmontage. Die hendels vindt ik echt spuuglelijk.


Om maar even iemand zijn hele hebben en houden af te kraken, zoals Azreal al eerder stelde, uiterst taktvol. Als je dat over mijn fiets zou zeggen, dan was ik op zijn zachts gezegd niet blij. Ik denk dat er zeker bij zoiets persoonlijks als je eigen fiets, subtielere manieren zijn om duidelijk te maken, dat jij niet dezelfde subjectieve keuzes zou hebben gemaakt als de eigenaar van de fiets...
Mijn cent,
ChouChou

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 19:13
door chouchou
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2004


Mijn nieuwe racefiets [IMG /]


Hee, mooie fiets. Kan je er iets meer over vertellen, want zo'n niet bestickerde fiets zegt mij weing, welk merk en afmontage, Campagnolo triple zo te zien. Amclassic wielen ? volgens mij niet ;)
Anyhow, in zon fiets ben ik ook wel geinterresseerd, dus om erg onbeleefd te zijn, waar heb je hem gekocht en wat kost zoiets ?!
ChouChou

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 20:04
door remi
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2004


Mijn nieuwe racefiets:
 

ga je de fiets nog laten spuiten ofzo ofniet? want als je dat niet gaat doen vind ik hem niet zo mooi... :S

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 20:32
door amclassic-fan









Type:
Prijs:
Gewicht:

Frame:
Quantec Race SL
250
1540

Shifters:
Campa Record 2004
230
326

Extra Achterpad
Quantec
13,9


Zadelpenklem
Quantec
0
21

Kabels
Campa
0
246

Stuurpen
Ritchey WCS OS 110 mm
89
107

Stuur
Ritchey WCS OS 40 cm
243

Zadelpen
Ritchey WCS 31,6 
59
245

Pedalen
Shimano PD-M 959
79
346

Vork
ITM Milenium Gabel
149
540

Bidonhouders
Specialized Rib Cage Pro 04 
20
75

Ketting
Connex Wipperman
25
294

Computer
Cateye Mity 8
18,95
48

Voorwiel
Chorus + open pro + Race
258,75
790

Achterwiel
Chorus + open pro + Race
919

Zadel
Selle Italia SLR
74,27
140

Snelspanners
Chorus
0
123

Crankstel
Veloce
104,1
770

Remmen
Centaur
83,7
377

Achter-derailleur
Centaur
92,5
233

Voor-derailleur met klem
Chorus
40,2
128

Cassete
Veloce
59,7
307

Trapas
Chorus
49,5
235

Stuurlint
Cinelli kurk
5,23
43

Buitenbanden
Continantal GP3000
0
339

Binnenbanden
Vittoria Ultralight
0
135



1701,8
8570

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 21:07
door chouchou
Zelf opgebouwd ? Ziet eruit als zeer specifieke keuzes, record shifters met veloce crankstel ...

C

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 21:11
door bike_add1ct
Leuk fietsje hoor Amclassic. Toch snap ik de keuzes van je onderdelen niet geheel. Bv, Chorus heeft dit jaar ook carbon shifters voor minder geld dan de Records, en dat Veloce crankstel zal wel redelijk zwaar zijn. En achterderailleur Centaur en voorder. Chorus? Andersom lijkt me logischer. En ik dacht dat je voor de DT Swiss wielen zou gaan?
Ben oprecht benieuwd naar de motivatie van je keuzes!

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 22:39
door amclassic-fan
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 28 Oktober 2004


Leuk fietsje hoor Amclassic. Toch snap ik de keuzes van je onderdelen niet geheel. Bv, Chorus heeft dit jaar ook carbon shifters voor minder geld dan de Records, en dat Veloce crankstel zal wel redelijk zwaar zijn. En achterderailleur Centaur en voorder. Chorus? Andersom lijkt me logischer. En ik dacht dat je voor de DT Swiss wielen zou gaan?
Ben oprecht benieuwd naar de motivatie van je keuzes!


Ik wilde chorus shifters, maar iemand bood op een ander forum nieuwe record shifters aan die hij als reserve had gehad voor de prijs van chorus shifters. Ik zou een centaur voor-derrailleur krijgen, maar de importeur had geen clamp-on meer en het zou nog wel een paar weken kunnen duren, en toen hebben ze een chorus opgestuurd voor de prijs van een centaur. Nette service dus. Ik heb een veloce crankstel en cassete vanwege het verzet. Als junior mag je max 52x14 rijden, maar centaur, chhorus en record crankstellen zijin er alleen met 53 of 50 in de triple. Het verschil in gewicht in de crankstellen is maar heel klein, verbaasde mij ook. Het zelfde geld voor de cassete, alleen Veloce is er met een 14.
Ik zou voor DT wielen gaan. Maar de DT velgen werden me afgeraden door Erik Kruise die uit persoonlijke ervaring sprak. De DT RR 1.1 velgen blijven veel minder goed recht dan open pro's. De spaken zijn veranderd naar Sapim omdat hij alleen met Sapim spaken werkt.
Ik heb de fiets zelf opgebouwd met m'n vader. Erik Kruise heeft alleen de wielen gespaakt. Ze zijn gewoon 3 over kruis gespaakt om extra comfort te verkrijgen. Ik weeg zelf maar 58 kilo en het frame en vork zijn behoorlijk stijf, als het voorwiel bijv radiaal gespaakte zou zijn, dan zou de kans dat de fiets begint te stuiteren veel groter zijn.

foto van je fiets

Geplaatst: 28 okt 2004 23:54
door bike_add1ct
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2004


Ik wilde chorus shifters, maar iemand bood op een ander forum nieuwe record shifters aan die hij als reserve had gehad voor de prijs van chorus shifters. Ik zou een centaur voor-derrailleur krijgen, maar de importeur had geen clamp-on meer en het zou nog wel een paar weken kunnen duren, en toen hebben ze een chorus opgestuurd voor de prijs van een centaur. Nette service dus. Ik heb een veloce crankstel en cassete vanwege het verzet. Als junior mag je max 52x14 rijden, maar centaur, chhorus en record crankstellen zijin er alleen met 53 of 50 in de triple. Het verschil in gewicht in de crankstellen is maar heel klein, verbaasde mij ook. Het zelfde geld voor de cassete, alleen Veloce is er met een 14.
Ik zou voor DT wielen gaan. Maar de DT velgen werden me afgeraden door Erik Kruise die uit persoonlijke ervaring sprak. De DT RR 1.1 velgen blijven veel minder goed recht dan open pro's. De spaken zijn veranderd naar Sapim omdat hij alleen met Sapim spaken werkt.
Ik heb de fiets zelf opgebouwd met m'n vader. Erik Kruise heeft alleen de wielen gespaakt. Ze zijn gewoon 3 over kruis gespaakt om extra comfort te verkrijgen. Ik weeg zelf maar 58 kilo en het frame en vork zijn behoorlijk stijf, als het voorwiel bijv radiaal gespaakte zou zijn, dan zou de kans dat de fiets begint te stuiteren veel groter zijn.


Klinkt allemaal heel sensible inderdaad. En gespaakte wielen zijn natuurlijk zo sterk als de vakkundigheid van de bouwer. Mijn 32 spaaks Open Pro trainingswieltjes met 105 naven gaven in het begin nogal wat problemen. Tot 3 of 4 keer toe spaakbreuk in het achterwiel. Opnieuw laten spaken (bij overigens dezelfde fietsenboer, maarja, viel binnen de garantie) en sindsdien 1x spaakbreuk in het achterwiel maar das lang geleden. Ahum, wel luttele weken geleden een spaak van het voorwiel gebroken toen ik hard aanzette op een heuveltje op de Grote Plaat. Was de eerste keer ooit dat ik een voorwielspaak molde. Nog geen zin gehad om het te laten fixen, maar dat zal ik maar eens doen binnenkort.
Dus... zoveel Open Pro's zoveel meningen waarschijnlijk, maar ik ben er niet ontevreden over. Hoewel de Ksyrium SL's toch wel veel strakker zijn (en aanvoelen). 

foto van je fiets

Geplaatst: 29 okt 2004 13:25
door chouchou
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2004


Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 28 Oktober 2004


Leuk fietsje hoor Amclassic. Toch snap ik de keuzes van je onderdelen niet geheel. Bv, Chorus heeft dit jaar ook carbon shifters voor minder geld dan de Records, en dat Veloce crankstel zal wel redelijk zwaar zijn. En achterderailleur Centaur en voorder. Chorus? Andersom lijkt me logischer. En ik dacht dat je voor de DT Swiss wielen zou gaan?
Ben oprecht benieuwd naar de motivatie van je keuzes!


Ik wilde chorus shifters, maar iemand bood op een ander forum nieuwe record shifters aan die hij als reserve had gehad voor de prijs van chorus shifters. Ik zou een centaur voor-derrailleur krijgen, maar de importeur had geen clamp-on meer en het zou nog wel een paar weken kunnen duren, en toen hebben ze een chorus opgestuurd voor de prijs van een centaur. Nette service dus. Ik heb een veloce crankstel en cassete vanwege het verzet. Als junior mag je max 52x14 rijden, maar centaur, chhorus en record crankstellen zijin er alleen met 53 of 50 in de triple. Het verschil in gewicht in de crankstellen is maar heel klein, verbaasde mij ook. Het zelfde geld voor de cassete, alleen Veloce is er met een 14.
Ik zou voor DT wielen gaan. Maar de DT velgen werden me afgeraden door Erik Kruise die uit persoonlijke ervaring sprak. De DT RR 1.1 velgen blijven veel minder goed recht dan open pro's. De spaken zijn veranderd naar Sapim omdat hij alleen met Sapim spaken werkt.
Ik heb de fiets zelf opgebouwd met m'n vader. Erik Kruise heeft alleen de wielen gespaakt. Ze zijn gewoon 3 over kruis gespaakt om extra comfort te verkrijgen. Ik weeg zelf maar 58 kilo en het frame en vork zijn behoorlijk stijf, als het voorwiel bijv radiaal gespaakte zou zijn, dan zou de kans dat de fiets begint te stuiteren veel groter zijn.


Zoals bike-addict zegt, klinkt allemaal zeer verstandig en goed onderbouwd. Wat ik al eerder zei, zo'n fiets spreekt mij erg aan.
Hoe is het opbouwen je vergaan ? Vooral het plaatsen van de trapas en de noodzakelijkheid van een momentsleutel (en toegepaste momenten) ben ik in geinterresseerd. heb je de onderdelen bij dezelfde dealer besteld of via een ander (bijvoorbeeld RoseVersand ?) en als laatste, ben je nu meer kwijt als voor een custom opgebouwde fiets, of heb je juist wat kosten bespaard,
bedankt,
sjoerd

foto van je fiets

Geplaatst: 29 okt 2004 14:12
door timowr
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 28 Oktober 2004











Type:
Prijs:
Gewicht:

Frame:
Quantec Race SL
250
1540

Shifters:
Campa Record 2004
230
326

Extra Achterpad
Quantec
13,9


Zadelpenklem
Quantec
0
21

Kabels
Campa
0
246

Stuurpen
Ritchey WCS OS 110 mm
89
107

Stuur
Ritchey WCS OS 40 cm
243

Zadelpen
Ritchey WCS 31,6 
59
245

Pedalen
Shimano PD-M 959
79
346

Vork
ITM Milenium Gabel
149
540

Bidonhouders
Specialized Rib Cage Pro 04 
20
75

Ketting
Connex Wipperman
25
294

Computer
Cateye Mity 8
18,95
48

Voorwiel
Chorus + open pro + Race
258,75
790

Achterwiel
Chorus + open pro + Race
919

Zadel
Selle Italia SLR
74,27
140

Snelspanners
Chorus
0
123

Crankstel
Veloce
104,1
770

Remmen
Centaur
83,7
377

Achter-derailleur
Centaur
92,5
233

Voor-derailleur met klem
Chorus
40,2
128

Cassete
Veloce
59,7
307

Trapas
Chorus
49,5
235

Stuurlint
Cinelli kurk
5,23
43

Buitenbanden
Continantal GP3000
0
339

Binnenbanden
Vittoria Ultralight
0
135



1701,8
8570




Is voor 1700 Euro feitelijk nog een vrij eenvoudige en zware fiets. Komt vooral door het gewicht van het frame, de voorvork, het crankstel, de wielen en de cassette (307 gr., is dat wel juist?). Zijn die gewichten fabrieksopgaven of zelf gewogen? Over een aantal gewichten heb ik zo mijn twijfels.
En ga je als junior met een triple rijden???

foto van je fiets

Geplaatst: 29 okt 2004 16:20
door amclassic-fan
Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 29 Oktober 2004

Zoals bike-addict zegt, klinkt allemaal zeer verstandig en goed onderbouwd. Wat ik al eerder zei, zo'n fiets spreekt mij erg aan.
Hoe is het opbouwen je vergaan ? Vooral het plaatsen van de trapas en de noodzakelijkheid van een momentsleutel (en toegepaste momenten) ben ik in geinterresseerd. heb je de onderdelen bij dezelfde dealer besteld of via een ander (bijvoorbeeld RoseVersand ?) en als laatste, ben je nu meer kwijt als voor een custom opgebouwde fiets, of heb je juist wat kosten bespaard,
bedankt,
sjoerd


Ik heb een momentsleuter, daar heb ik alles mee aangedraaid.
De groep, het zadel en de wielen komen bij Erik Kruise vandaan. Stuur, stuurpen, zadelpen en voorvork bij S-Tec. Wat klein spul bij de Winter vandaan, en het frame bij een fietsenwinkel uit Rees.
Als je zo nodig met campa moet rijden (zoals ik:) ), dan is zelf opbouwen soms goedkoper. Dit komt doordat Campa veel hogere oem-prijzen rekent dan Shimano.