De nederlandse berg
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik heb het een tijdje een heel leuk idee gevonden, zo'n berg in Nederland. Maar inmiddels ben ik tegen het plan, ik vind het weer zo'n typisch foute aktie van de mens die denk te kunnen doen wat de natuur alleen maar mag doen. Daarbij ontneemt het de nederlanders een stuk van het plezier en passie voor bergen.
Dit is wat ik er zojuist over schreef: http://rosementink.nl/2011/12/de-nederlandse-berg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor dit topic, door het te lezen heb ik erover nagedacht.
Die Berg Die Komt Er? Nou LIever Niet!
Dit is wat ik er zojuist over schreef: http://rosementink.nl/2011/12/de-nederlandse-berg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor dit topic, door het te lezen heb ik erover nagedacht.
Die Berg Die Komt Er? Nou LIever Niet!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
+1lior63 schreef:Als je geschiedenis hebt gestudeerd, lees je wel eens wat.
Zo las ik jaren geleden de geschiedenis van de Afsluitdijk en de Flevopolders.
Dat begon al zo'n beetje in 1860.
De reacties op de eerste plannen waren nogal vergelijkbaar met de reacties op 'de Nederlandse berg'. Groot verschil is natuurlijk dat voor de afsluitdijk en de polders noodzaak was (stoppen van overstromingen en winning van gronden), maar het zou mij niet verbazen als het uiteindelijk na veel veel weggegooid geld en failliete toestanden, er toch van komt. Al denk ik dat de meesten van ons dat niet gaan meemaken.
of die berg er komt? Vast niet... Maar innovatie ontstaat niet als je doet wat anderen al gedaan hebben. Het hele spel gaat in eerste instantie vast geld kosten, maar waarom zo negatief? Al dat geld komt van commerciele bedrijven of enthousiaste particulieren, niets mis mee toch? En wie weet wat voor kennis eruit voort komt. Toen "wij" de zee gingen buitensluiten leek dat eerst een technisch onmogelijk, nutteloos kostbaar en ronduit idioot idee. En kijk nu eens, hoeveel van ons wonen er niet op een plek onder zeeniveau? En overal ter wereld waar grote projecten op of aan de zee uitgevoerd worden staan NL bedrijven de euro's binnen te harken.
Hoe een koe een haas vangt? Geen idee, maar het zal mij niets verbazen als er over 100 jaar geen haas meer het weiland in durft...
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw
- superrose
- Forum-lid
- Contact
waarom zo negatief?maui schreef:+1lior63 schreef:Als je geschiedenis hebt gestudeerd, lees je wel eens wat.
Zo las ik jaren geleden de geschiedenis van de Afsluitdijk en de Flevopolders.
Dat begon al zo'n beetje in 1860.
De reacties op de eerste plannen waren nogal vergelijkbaar met de reacties op 'de Nederlandse berg'. Groot verschil is natuurlijk dat voor de afsluitdijk en de polders noodzaak was (stoppen van overstromingen en winning van gronden), maar het zou mij niet verbazen als het uiteindelijk na veel veel weggegooid geld en failliete toestanden, er toch van komt. Al denk ik dat de meesten van ons dat niet gaan meemaken.
of die berg er komt? Vast niet... Maar innovatie ontstaat niet als je doet wat anderen al gedaan hebben. Het hele spel gaat in eerste instantie vast geld kosten, maar waarom zo negatief? Al dat geld komt van commerciele bedrijven of enthousiaste particulieren, niets mis mee toch? En wie weet wat voor kennis eruit voort komt. Toen "wij" de zee gingen buitensluiten leek dat eerst een technisch onmogelijk, nutteloos kostbaar en ronduit idioot idee. En kijk nu eens, hoeveel van ons wonen er niet op een plek onder zeeniveau? En overal ter wereld waar grote projecten op of aan de zee uitgevoerd worden staan NL bedrijven de euro's binnen te harken.
Hoe een koe een haas vangt? Geen idee, maar het zal mij niets verbazen als er over 100 jaar geen haas meer het weiland in durft...
Waarom wordt je als je er niet voor bent meteen benoemd als negatief? Het is heel simpel, het lijkt je een leuk idee of niet. Mij lijkt het geen leuk idee, ik wil geen berg, ik ben dol op onze polders, die berg staat gepland in mijn trainingsrondje dus het zal een ongevraagd effect op mijn leven hebben (mocht het ding er komen) Ik vind het leuk een vlaklander te zijn en helemaal af te reizen naar de bergen, dat heeft een bepaalde charme.
Daarbij is het een nep berg, dat is hetzelfde als een opblaaspop.
Een berg gaan bouwen vind ik the middelfinger naar de natuur. Waarom zijn de bergen zo fantastisch? Omdat ze zoveel groter zijn dan wij en ze er al stonden ver voordat jij en ik geboren zijn. Een berg-bouwpakket is niet veel meer dan een kermis attractie, nou liever niet.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ja, af en toe wordt er hier nog iets zinnigs gezegd ook.Herman_N schreef:De kans dat die berg er komt is waarschijnlijk erg klein, maar als niemand ooit gelooft in grote projecten liepen we nu nog met pijl en boog rond. Ben benieuwd hoe de Chinezen reageerden toen de Chinese keizer besloot een muur te bouwen van ruim 6200 km. Of toen Kennedy aankondigde dat de mensen naar de maan zouden reizen. Waarschijnlijk hebben velen destijds hun wenkbrauwen gefronst.
Laat Thijs lekker dromen en wat is er tegen om met hem mee te dromen. Als het niet lukt merken we dat vanzelf. Er zijn duizenden redenen om het niet te doen en daarom heb ik bewondering voor de doorzetters die tegen de stroom in toch blijven geloven in hun droom.
Is het niet leuk dat er nog dromers zijn.
En ja, soms komen dromen uit maar meestal...............
En heeft een Nederlandse zanger niet gezongen "de meeste dromen zijn bedrog maar als............."
Mooi toch.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
En een wielerbaan dan, is dat ook alsof je rondtolt op een opblaaspop? En wat bijvoorbeeld te denken van Flevoland en van al die aangelegde polders elders in Nederland? Zijn dat eveneens allemaal opblaaspoppen waar we vrolijk op rondrijden?superrose schreef:…Mij lijkt het geen leuk idee, ik wil geen berg, ik ben dol op onze polders.
…Ik vind het leuk een vlaklander te zijn en helemaal af te reizen naar de bergen, dat heeft een bepaalde charme.
…Daarbij is het een nep berg, dat is hetzelfde als een opblaaspop.
Ter illustratie dit landkaartje dat een indruk geeft van (Noord) Holland en de Zuiderzee in de VOC-tijd. Duidelijk te zien dat de Zuiderzee een zee was vol zandbanken en dat er goed te bevaren routes naar Texel leidden. Grote delen van Noord-Holland waren nog niet ingepolderd en ook Wieringen was nog een eiland…
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Al die losse eilandjes was knap onhandig in die tijd, een grote brug bouwen kostte toen wat meer moeite dan nu. Het had veel voordeel om meer in te polderen, met een berg van 2 km hoog schieten we niets op. Het idee was leuk, maar als je er even over nadenkt kom je snel tot de conclusie dat 't waanzin is en daarmee had 't gewoon klaar moeten zijn. Maar Thijs is zo publiciteitsgeil dat hij er maar mee door blijft gaan.
En buiten alle technische problemen blijven er de kosten, schattingen beginnen bij 50 miljard euro. Met een beroepsbevolking van nog geen 8 miljoen mensen is dat per persoon al meer dan €6000. Ik zie betere bestedingsmogelijkheden voor dat geld. Dat er 'deskundige' zijn die denken de berg in een jaar of 4 te kunnen bouwen, vraag me toch af hoe ze €50 miljard (of een veelvoud) in 4 jaar tijd uit willen geven, want de industrie is helemaal niet ingesteld op zo'n enorme vraag.
En buiten alle technische problemen blijven er de kosten, schattingen beginnen bij 50 miljard euro. Met een beroepsbevolking van nog geen 8 miljoen mensen is dat per persoon al meer dan €6000. Ik zie betere bestedingsmogelijkheden voor dat geld. Dat er 'deskundige' zijn die denken de berg in een jaar of 4 te kunnen bouwen, vraag me toch af hoe ze €50 miljard (of een veelvoud) in 4 jaar tijd uit willen geven, want de industrie is helemaal niet ingesteld op zo'n enorme vraag.
Het is allemaal leuk, maar door zo'n hoge berg neer te zetten krijg je klimaatveranderingen.. Nou, sorry.. maar om een 'speeltje' ga je natuurlijk niet het klimaat in je land veranderen.
Thijs zonneveld heeft het goed gedaan.. hij is weer 650000 keer op tv, radio en andere media verschenen, heeft er zelf natuurlijk extra knaken uitgeslagen en zal er nog vaak over gesproken worden.
Als thijs een berg wil, kan hij misschien beter in de alpen gaan wonen. Bergen zat daar.
Thijs zonneveld heeft het goed gedaan.. hij is weer 650000 keer op tv, radio en andere media verschenen, heeft er zelf natuurlijk extra knaken uitgeslagen en zal er nog vaak over gesproken worden.
Als thijs een berg wil, kan hij misschien beter in de alpen gaan wonen. Bergen zat daar.
Het is niet meer en minder dan pure oplichting om het onwetende tokkie-volk een NEDERLANDSE berg voor te houden. De aap is al uit de mouw gekomen, anderhalf miljoen euro voor een haalbaarheidsonderzoek en er zijn zo'n 30.000 ongeschoolde goedgelovigen die 50 euro gaan betalen voor een flutcertificaat. Het is oplichting, zwendel en pure misleiding met Thijsje voorop als meest ongeloofwaardige beroepsoplichter ooit. Als ie het stapelen van enkele bedrijfsterreinen al innovatie noemt, dan moet ie dat maar eens proberen, benieuwd of er dan ook een berg, een heuvel of een veredelde plaggenhut uit 3d studio viz komt rollen.
De enige berg die er komt is een tweede schuldenberg, een papieren berg en een aantal gerenderde plaatjes van het lelijkste bouwwerk ooit ontworpen. De computer kent geen zwaartekracht, logistieke problemen, een inperfecte bouwindustrie of financiele gaten. De computer kent alleen de uitkomst van een stel lapswanzen die zichzelf adviseurs noemen en wat gratis reclame meepikken. Of ze zichzelf als compleet ongeloofwaardig bestempelen interesseert ze kennelijk niet, zolang ze maar wat certificaatjes weten te verkopen. Is mythbusters en radar al ingelicht?
Je gaat je bijna afvragen of er nog wel zoiets als een reele economie bestaat, als bouwbedrijven zich met luchtkastelen gaan bezig houden om wat centjes aan de certificatenruif over te houden. Dat speculeren in de economie zou eens verboden moeten worden.... met thijsje zonnebloem en zijn cornuiten voorop.
De enige berg die er komt is een tweede schuldenberg, een papieren berg en een aantal gerenderde plaatjes van het lelijkste bouwwerk ooit ontworpen. De computer kent geen zwaartekracht, logistieke problemen, een inperfecte bouwindustrie of financiele gaten. De computer kent alleen de uitkomst van een stel lapswanzen die zichzelf adviseurs noemen en wat gratis reclame meepikken. Of ze zichzelf als compleet ongeloofwaardig bestempelen interesseert ze kennelijk niet, zolang ze maar wat certificaatjes weten te verkopen. Is mythbusters en radar al ingelicht?
Je gaat je bijna afvragen of er nog wel zoiets als een reele economie bestaat, als bouwbedrijven zich met luchtkastelen gaan bezig houden om wat centjes aan de certificatenruif over te houden. Dat speculeren in de economie zou eens verboden moeten worden.... met thijsje zonnebloem en zijn cornuiten voorop.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik ben dan ook niet op de baan te vinden heh.Max 2.0 schreef:En een wielerbaan dan, is dat ook alsof je rondtolt op een opblaaspop? En wat bijvoorbeeld te denken van Flevoland en van al die aangelegde polders elders in Nederland? Zijn dat eveneens allemaal opblaaspoppen waar we vrolijk op rondrijden?superrose schreef:…Mij lijkt het geen leuk idee, ik wil geen berg, ik ben dol op onze polders.
…Ik vind het leuk een vlaklander te zijn en helemaal af te reizen naar de bergen, dat heeft een bepaalde charme.
…Daarbij is het een nep berg, dat is hetzelfde als een opblaaspop.
Ter illustratie dit landkaartje dat een indruk geeft van (Noord) Holland en de Zuiderzee in de VOC-tijd. Duidelijk te zien dat de Zuiderzee een zee was vol zandbanken en dat er goed te bevaren routes naar Texel leidden. Grote delen van Noord-Holland waren nog niet ingepolderd en ook Wieringen was nog een eiland…
Doe mij maar een onvervalste moddercross.
Vond mijn opblaaspoppoen beeldspraak wel leuk overigens, maar zelfs dat kunnen de aanhangers van de berg niet hebben.
Het is bijna alsof je verplicht voor de berg moet zijn.
Ik heb me bij Thijs aangemeld om onderzoek te doen naar de berg. Ik ben een kenner op bergen gebied. Universitair geschoold en behept met een virus dat bergbeklimmen heet. Daarnaast ben ik goed in rekenen, iets waar Thijs zeer verheugd mee was. Dat was namelijk niet z'n sterkste kant, wist hij te melden. Hij gaat mij natuurlijk om een zo zuiver plaatje voor te rekenen. Mijn doel is overduidelijk niet om zomaar een aanzienlijk deel van de anderhalf miljoen mee te kapen. Het is niet mijn bedoeling om wat rekeningen te sturen vanuit een Zwitserse berthut waar ik zogenaamd wat onderzoek aan het doen ben. Ik ben een serieuze onderzoeker.
Als er meer serieuze onderzoeker zijn op dit forum, dan kunnen die zich melden bij:
de stichting Opgeblazen ballon
straat der onnozelen 2000
postbus 51
Domstad
Men kan zich ook wenden tot de site http://www.kaapeendeelvandeanderhalfmiljoenweg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle onnozele bijdrages zijn welkom!!
Als er meer serieuze onderzoeker zijn op dit forum, dan kunnen die zich melden bij:
de stichting Opgeblazen ballon
straat der onnozelen 2000
postbus 51
Domstad
Men kan zich ook wenden tot de site http://www.kaapeendeelvandeanderhalfmiljoenweg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Alle onnozele bijdrages zijn welkom!!
Live fast; die young. mijn blog
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Waar woont Thijs eigenlijk?
Ik bedoel, staat dit plan midden in zijn trainingsrondje?
Ik bedoel, staat dit plan midden in zijn trainingsrondje?
Grappig, ik heb bij de meeste reacties op dit forum precies de omgekeerde indruk.Het is bijna alsof je verplicht voor de berg moet zijn.
Ik blijf me verbazen over de emotionele, aggressieve reacties en persoonlijke aanvallen als:
"Het is niet meer en minder dan pure oplichting om het onwetende tokkie-volk een NEDERLANDSE berg voor te houden"
"Het is oplichting, zwendel en pure misleiding met Thijsje voorop als meest ongeloofwaardige beroepsoplichter ooit."