WK 2011 Kopenhagen
- de zwarten
- Forum-lid HC
Mooi voor Cavendish en dik verdiend. Ik vind het maar logisch dat iedere tien jaar de beste sprinter een kans krijgt om WK te worden. Het kwam 10 jaar terug, en nu ook, gelukkig neer op een echte topper in de discipline.
En aan al diegenen die wat anders gedaan hebben dan naar het WK te kijken: reageer dan aub niet in dit topic, tenzij je jezelf echt 'interessant' wil maken omdat je 200 km gereden hebt in het zonnetje, of de planten water hebt gegeven.
En aan al diegenen die wat anders gedaan hebben dan naar het WK te kijken: reageer dan aub niet in dit topic, tenzij je jezelf echt 'interessant' wil maken omdat je 200 km gereden hebt in het zonnetje, of de planten water hebt gegeven.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Het commentaar van de NOS bij de sprint was wel weer hilarisch moet ik zeggen. Vrij ongelofelijk dat ze dat gepruts er niet uitknippen bij de herhalingen.
Dat commentaar is me niet opgevallen omdat ik nogal opging in de sprint. De meesten lijken het een saaie koers te vinden en dat zal voor het grootste deel toch ook zo zijn, maar de sprint is toch wel spannend. Ik kan enorm genieten van een mooie massasprint en wat was het deze keer weer nerveus, zoeken naar wie waar zit welke treintjes komen er etc... Wiggins heeft super gewerkt, Cavendish gewonnen (wat ik niet echt had verwacht, dacht dat anderen beter waren op deze aankomst). Voor mij springt Cancellara er zeer verrassend uit, had hem het brons wel gegund, want eerlijk is eerlijk, wie rekent er op Cancellara in een massasprint??
- daniel1975
- Forum-lid HC
Helemaal mee eens. Zowel met het eerste (want dat is onbetwistbaar!) als met het tweede (wat nergens op sloeg IMHO. Ze deden niet eens moeite om op tijd te finishen).rob74 schreef:dat groen in Parijs heeft hij ook alleen gekregen omdat:
- hij heeeel hard kan sprinten
- de tour organisatie perse wilde dat Cav groen won. En dus zeer mild was met de tijdslimieten in de Alpen.
Overigens een terechte zege voor Cav, maar leuk is een WK niet op deze manier.
Less is bore
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Nou die Engelsen hebben wel hard gewerkt hoor.
Achteraf was er een interview met Tjallingii en die was nog helemaal onder de indruk van de snelheid. Ik denk dat het van de bank niet goed te zien was dat dit nog een fikse koers is geweest. Als ik zie hoe saai de mannenkoers een hele tijd oogde kan ik de dames van de dag ervoor ook anders bekijken. Ik denk dat het een lastiger parcours was dan gedacht. Je zag dat ze met moeite wegkwamen enzo.
Toen Titi wegreed wilde ik me verstoppen hoor, dat hij een gedeelte van mijn zomer heeft staan opeisen met die grimassen van hem, daar ben ik overheen gekomen, maar toen hij met zijn gebaartjes en felle trapjes er van door reed, oei
Dus ik was maar wat blij met onze Johnny die met een flinke snok er vol in ging.
Het WK is een moeilijke wedstrijd om te kijken. Je herkent je renners minder goed, de dynamiek is anders etc, mmaar ik heb genoten
Achteraf was er een interview met Tjallingii en die was nog helemaal onder de indruk van de snelheid. Ik denk dat het van de bank niet goed te zien was dat dit nog een fikse koers is geweest. Als ik zie hoe saai de mannenkoers een hele tijd oogde kan ik de dames van de dag ervoor ook anders bekijken. Ik denk dat het een lastiger parcours was dan gedacht. Je zag dat ze met moeite wegkwamen enzo.
Toen Titi wegreed wilde ik me verstoppen hoor, dat hij een gedeelte van mijn zomer heeft staan opeisen met die grimassen van hem, daar ben ik overheen gekomen, maar toen hij met zijn gebaartjes en felle trapjes er van door reed, oei
Dus ik was maar wat blij met onze Johnny die met een flinke snok er vol in ging.
Het WK is een moeilijke wedstrijd om te kijken. Je herkent je renners minder goed, de dynamiek is anders etc, mmaar ik heb genoten
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Ik vindt het goed dat er ook dergelijke WK's zijn. Het lijkt me ook niets als er alleen maar WK wedstrijden waarin klimmers altijd de enige kanshebbers zijn. Het is uiteraard voor de televisie kijkers wat lastiger om te zien, maar ik denk echt wel dat het een hele stevige koers is geweest. Team GB was echt te sterk. En Cav doet het toch maar als favoriet.
Ik denk ook echt niet dat er nu een reden is van Vliet te ontslaan. Wat hadden wij nu realistisch hier op moeten stellen. We hebben nu eenmaal op dit moment mindere sprinters.
Ik denk ook echt niet dat er nu een reden is van Vliet te ontslaan. Wat hadden wij nu realistisch hier op moeten stellen. We hebben nu eenmaal op dit moment mindere sprinters.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
een koers van 260 km met 177 uitrijders die eindigt in een massasprint?
Mwah. Nee, de koers is niet zwaar geweest. Er is wel hard gereden, maar echt zwaar is het denk ik niet geweest.
Mwah. Nee, de koers is niet zwaar geweest. Er is wel hard gereden, maar echt zwaar is het denk ik niet geweest.
Als je ziet dat Team GB bijna de hele koers domineert, dan moet je daar een diepe buiging voor maken. Ondanks dat iedereen het betiteld als een saaie en flauwe koers denk ik daar toch echt anders over. Cavendish had het gewoon goed voor mekaar met een team dat er voor kan zorgen dat er niemand kan wegrijden.
Misschien hadden ze continue de snelheid van het peleton erbij moeten zetten, dan had je kunnen zien dat, zeker de laatste ronde, zo ontiegelijk hard ging, dat daar niet tegen op te fietsen was.
Misschien hadden ze continue de snelheid van het peleton erbij moeten zetten, dan had je kunnen zien dat, zeker de laatste ronde, zo ontiegelijk hard ging, dat daar niet tegen op te fietsen was.
Hmhmhm, zoek de klimmers???bmiller schreef:Ik vindt het goed dat er ook dergelijke WK's zijn. Het lijkt me ook niets als er alleen maar WK wedstrijden waarin klimmers altijd de enige kanshebbers zijn. .
1990 R. Dhaenens D. De Wolf G. Bugno
1991 G. Bugno S. Rooks M. Indurain
1992 G. Bugno L. Jalabert D. Konychev
1993 L. Armstrong M. Indurain O. Ludwig
1994 L. Leblanc C. Chiappucci R. Virenque
1995 A. Olano M. Indurain M. Pantani
1996 J. Museeuw M. Gianetti M. Bartoli
1997 L. Brochard B. Hamburger L. Van Bon
1998 O. Camenzind P. Van Petegem M. Bartoli
1999 O. Freire M. Zberg JC. Robin
2000 R. Vainsteins Z. Spruch O. Freire
2001 O. Freire P. Bettini A. Hauptman
2002 M. Cipollini R. McEwen E. Zabel
2003 I. Astarloa A. Valverde P. Van Petegem
2004 O. Freire E. Zabel L. Paolini
2005 T. Boonen A. Valverde A. Geslin
2006 P. Bettini E. Zabel A. Valverde
2007 P. Bettini A. Kolobnev S. Schumacher
2008 A. Ballan D. Cunego M. Breschel
Behalve in 1994 ( agrigento denk ik) en 1995 (colombia) is er sedert 1990 geen parcours op maat van de echte klimmers meer geweest. Degenen die de erelijst sieren en wel klimcapaciteiten hadden hebben zich bewezen op een heuvelachtig parcours waar klassieke renners zoals van petegem zich ook konden bewijzen.
Ik denk eerder dat het nog eens tijd wordt dat er eens een kampioenschap op maat van echte klimmers georganiseerd wordt .
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Over toewijding gesproken..... Cavendish vertelde in een interview op Sporza, dat het Britse Team al sinds de bekendmaking van het parcours in Kopenhagen (3 jaar terug), al bezig was met dit WK. Ze zijn toen al om de tafel gaan zitten welk team zo nodig hadden, met welke rijders.
En hij vertelde ook dat al de Britse renners in allerlei koersen punten bij elkaar hadden gereden om er voor te zorgen dat ze met zoveel mogelijk man aan de start van het WK zouden mogen staan. Dus de titel van Cavendish is dus ook het resultaat van 3 jaar lang als team aan één doel werken.
En hij vertelde ook dat al de Britse renners in allerlei koersen punten bij elkaar hadden gereden om er voor te zorgen dat ze met zoveel mogelijk man aan de start van het WK zouden mogen staan. Dus de titel van Cavendish is dus ook het resultaat van 3 jaar lang als team aan één doel werken.
-
- Forum-lid
Ik vraag me nog steeds af waarom je wereldkampioen kunt worden met 1 wedstrijd te winnen.
Eigenlijk vind ik het de titel onwaardig. Naar mijn bescheiden mening ben je een waardig wereldkampioen als je in meerdere wedstrijden jezelf bewezen hebt.
Maak er een soort puntenlijst van bij alle belangrijke wedstrijden (bijv. de wereldbeker wedstrijden). Geen schrapresultaten, dus je zult ze allemaal mee moeten doen of punten verliezen.
Aan het eind van het seizoen is diegene die de meeste punten heeft verdiend wereldkampioen.
Naar mijn mening is dat in de meeste sporten zo, dus waarom ook niet in het wielrennen.
Eigenlijk vind ik het de titel onwaardig. Naar mijn bescheiden mening ben je een waardig wereldkampioen als je in meerdere wedstrijden jezelf bewezen hebt.
Maak er een soort puntenlijst van bij alle belangrijke wedstrijden (bijv. de wereldbeker wedstrijden). Geen schrapresultaten, dus je zult ze allemaal mee moeten doen of punten verliezen.
Aan het eind van het seizoen is diegene die de meeste punten heeft verdiend wereldkampioen.
Naar mijn mening is dat in de meeste sporten zo, dus waarom ook niet in het wielrennen.
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;