Robert Gesink
-
- Forum-lid HC
"Een echte winnaar?", daar heb ik toch een heel andere voorstelling van.
Met name zo iets als proberen 5e te worden in een grote ronde staat haaks op "een echte winnaar" volgens mij. Daarmee zeg ik niet dat het niks voorstelt maar voor een echte winnaar telt alleen de 1e plaats en die haalt hij dan ook regelmatig. Hij zal wellicht een vergelijkbaar fysiek vermogen hebben als sommige winnaars maar mentaal/tactisch (qua wedstrijd inzicht, durft niet te wachten en qua timing) mist hij naar mijn mening teveel.
En nogmaals: ik hoop dat ik geen gelijk heb wat dat geluk betreft maar ik vrees van niet.
Met name zo iets als proberen 5e te worden in een grote ronde staat haaks op "een echte winnaar" volgens mij. Daarmee zeg ik niet dat het niks voorstelt maar voor een echte winnaar telt alleen de 1e plaats en die haalt hij dan ook regelmatig. Hij zal wellicht een vergelijkbaar fysiek vermogen hebben als sommige winnaars maar mentaal/tactisch (qua wedstrijd inzicht, durft niet te wachten en qua timing) mist hij naar mijn mening teveel.
En nogmaals: ik hoop dat ik geen gelijk heb wat dat geluk betreft maar ik vrees van niet.
Hij wint meer dan welke Nederlandse ronderenner dan ook in de laatste twintig jaar. Dat hij als ronderenner twee wereldbekers en twee semi-klassiekers weet te winnen en dat jij dan nog beweert dt hij tactisch inzicht mist is wat mij betreft hilarisch.
Kijk hij is gewoon niet van het niveau dat wij wensen te zien, maar dat ligt volgens mij veel eerder aan zijn fysieke capaciteiten dan aan zijn inzicht. Of denk je dat hij met een beetje pit wel ff iedereen laat zien wie baas is?
Kijk hij is gewoon niet van het niveau dat wij wensen te zien, maar dat ligt volgens mij veel eerder aan zijn fysieke capaciteiten dan aan zijn inzicht. Of denk je dat hij met een beetje pit wel ff iedereen laat zien wie baas is?
-
- Forum-lid
Twee Wereldbekers en twee semi-klassiekers? Je bedoelt die rondjes in Canada waar geen hond in is geinteresseerd?
Tsja, ik besef waarschijnlijk niet dat Sagan en co. op 1 km opeens in de remmen knepen omdat het een flutrondje is.
"Robert jongen: Neem het ervan!"
Nogmaals: waaruit blijkt volgens jou dat hij een tactisch onbenul is die in werkelijkheid veel sterker is? Noem eens een moment waar hij met een Raasiaans inzicht wel even hadf laten zien dat hij de baas is?
Nogmaals: waaruit blijkt volgens jou dat hij een tactisch onbenul is die in werkelijkheid veel sterker is? Noem eens een moment waar hij met een Raasiaans inzicht wel even hadf laten zien dat hij de baas is?
Goed argument! Gelijk ook maar alle sportbladen in de ban doen en vrijwel alle commentatoren bij wedstrijden ontslaan. Voortaan mag je alleen iets vinden van een sporter wanneer je zelf ook als professioneel sporter in die sport hebt meegedaan.NicoNB schreef:Lijkt mij dat het niet aan ons is om te oordelen over Gesink, ik geloof namelijk niet dat een van ons ooit eens aan de start heeft gestaan van een van de grote koersen?
Wat een rust zal dat geven.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Uiteraard, en Van Avermaet, Rui Costa, Wegmann, Vichot, Breschel, Slagter en Terpstra dachten ook allemaal: "laat die Gesink alsjeblieft deze sprint maar winnen want wij willen nog niet dood gevonden worden met deze wedstrijd op ons palmares". En de grootste namen die dag in het peloton - zoals daar waren: Froome Thomas, Porte, Contador, Van Garderen, Kwiatkowski, Degenkolb, Chavanel, Talansky en Hesjedal - lieten zich al voor de sprint bewust lossen want die vonden zelfs in de top tien genoemd worden al een schandvlek die ze later nooit aan hun kleinkinderen kunnen uitleggen: "Opa, heeft u echt meegesprint in die waardeloze wedstrijd in Canada? Ik dacht dat u een echte coureur was maar dit valt mij zo van u tegen. Die mantelzorg kunt u op uw buik schrijven!"dc schreef:Tsja, ik besef waarschijnlijk niet dat Sagan en co. op 1 km opeens in de remmen knepen omdat het een flutrondje is.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ja, er reden grote namen mee. Maar die rondjes zelf kun je onmogelijk bestempelen als grote naam.
Zijn 5e (?) plek in de Tour vind ik dan toch straffer. Zeker omdat je weet dat zijn concurrenten daar allemaal in topvorm waren, dat is bij die Canadese criteriums maar zeer de vraag...
Zijn 5e (?) plek in de Tour vind ik dan toch straffer. Zeker omdat je weet dat zijn concurrenten daar allemaal in topvorm waren, dat is bij die Canadese criteriums maar zeer de vraag...
-
- Forum-lid
Eindelijk een topsporter die zichzelf niet belangrijker vindt dan zijn gezin. Zie hem daarnaast ook graag koersen.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
-
- Forum-lid HC
Dat is altijd zo flauw, welke koersen tellen dan wel? de vier voorjaarsklassiekers en de tour. Van de giro vind menig forumlid ook dat het " niet de tour is".elefantino schreef:Twee Wereldbekers en twee semi-klassiekers? Je bedoelt die rondjes in Canada waar geen hond in is geinteresseerd?
Bij die twee koersen aan de overkant staat toch een heel groot deel van de kanshebbers voor het wk aan de start.
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1!!havana schreef:Ja, er reden grote namen mee. Maar die rondjes zelf kun je onmogelijk bestempelen als grote naam.
Maar wat lijkt die jongen voor de pech geboren zeg
Less is bore
-
- Forum-lid
Men noemt dat ook wel "accident prone".
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Het afgeven op anderen is een typisch product van het Calvinisme en wat mij betreft DSM5 waardig. Af moeten geven op anderen om jezelf 'beter' te voelen is een ernstige psychisch probleem die voortkomt uit een lage eigenwaarde, gebrek aan zelfvertrouwen en dat leidt tot een zwakke identiteit.spook schreef:Goed argument! Gelijk ook maar alle sportbladen in de ban doen en vrijwel alle commentatoren bij wedstrijden ontslaan. Voortaan mag je alleen iets vinden van een sporter wanneer je zelf ook als professioneel sporter in die sport hebt meegedaan.
Wat een rust zal dat geven.
Er zijn voldoende zeer interessante wieleronderwerpen die onderwerp van een gesprek kunnen zijn.