Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

wedstrijd bandjes

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 16 mar 2013 22:34

pufpuf schreef:Ik wil graag de schwalbe tubeless proberen om mijn eurus velgen, de veloflex die er nu omzitten zijn aan hun einde,
Maar ik heb nog geen shop gezien die ze echt op voorraad heeft. Levering schijnt uitgesteld te zijn.
Afgelopen week stonden ze voor 75 euro bij bike discount nu 100 euro en idd met levertijd juni

markd
Forum-lid

markd 18 mar 2013 16:22

Bij Bikeparts4u.nl staan ze voor 35,90 per band, ze zouden leverbaar zijn vanaf 18 maart. Ik heb ze al een tijd in bestelling staan en heb gevraagd of ze vanaf vandaag ook echt leverbaar zijn. Zodra ik wat weet zal ik het hier posten. Link: http://www.bikeparts4u.nl/race/banden/s ... x-tubeless" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij BikeDiscount staat inderdaad dat ze pas leverbaar zijn in juni... Bij de set met DocBlue en Easyfit staat "sofort verfügbar" en "Falls sich die Lieferung verzögert werden sie informiert" - http://www.bikediscount.de/Schwalbe-Ult ... beless-Set" onclick="window.open(this.href);return false;

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 18 mar 2013 18:43

Zie het voordeel niet van tubbless buiten stoot lekken.
Als ik ook nog met vloeistof in band moet werken heb ik veel hoger gewicht dan mijn continental 4000s met biba.
En meer geld uitgeven voor een mindere band zie ik niet zitten
schwalbe lukt het al helemaal niet een band te maken voor de race fiets die aan de 4000s kan tippen wat duurzaamheid

tommeke15
Forum-lid

tommeke15 19 mar 2013 20:11

Ik heb drie setjes wielen, met respectievelijk Michelin Pro3, Veloflex Master en GP4000s. Ik vind ze qua grip en rolweerstand voor m'n gevoel vergelijkbaar. Al zijn de Conti's naar m'n idee wat beter in de regen. Qua duurzaamheid weet ik nog niet veel over de Veloflexen, heb ze nog niet zo lang. Bij de andere twee zit dat wel snor.
Voorheen Tommeke14

pufpuf
Forum-lid

pufpuf 19 mar 2013 23:15

Futurumshop had ze staan op week 52, op mijn vraag per mail van welk jaar was hun snelle antwoord dat ze nog geen idee hadden van de juiste datum.
Ik rij op conti 4000s of de 23 mm veloflexen waarbij ik de laatste echt wel beter vindt, moeilijk te omschrijven waar dat inzit maar de rol en het contact met de weg is compleet anders, dat kan ook best in de wielen zitten want de conti zit om mavic karton en de velo,s om campa eurus.
Maar ik wil gewoon die schwalbe tubeless wel eens proberen, de atb,ers die ik gesproken heb zijn allen wel lovend over het tubeless concept.

materialist
Forum-lid

materialist 21 mar 2013 10:15

Ik krijg tubeless met een gewone fietspomp niet opgepompt daar moet een compressor bij te pas komen. Zolang dat niet opgelost is zie ik tubeless niet van de grond komen

markd
Forum-lid

markd 21 mar 2013 10:26

Vandaag bericht gekregen dat de bestelling bij Bikeparts4u.nl met o.a. de Ultremo ZX Tubeless vandaag verzonden wordt.

markd
Forum-lid

markd 25 mar 2013 11:07

Ze zijn ondertussen leverbaar. Sterker nog, ze zitten ondertussen onder de fiets.

pufpuf
Forum-lid

pufpuf 25 mar 2013 16:28

En hoe is je eerste indruk ?

markd
Forum-lid

markd 25 mar 2013 16:56

Ik heb er nog niet ver op kunnen rijden, maar het monteren viel me heel erg mee. Ik had horrorverhalen gelezen over moeilijk over de velg (WH-6700) te krijgen banden, maar eigenlijk was het niet lastiger dan Vredestein Fortezza Tricomps omleggen. Ik heb in plaats van twee losse banden de kit gekregen incl. Easy Fit (dat helpt ook goed bij het monteren ;)) en Doc Blue Pro vloeistof. Helaas kan ik de ventielen die bij de velgen horen niet uit elkaar halen, dus die vloeistof er in krijgen is erg lastig tot onmogelijk.

Oh ja, de banden wegen 290 gram per stuk, de aanbevolen druk ligt tussen 6 en 8,5 bar. Tijdens het kleine stukje wat ik er op gereden heb, voelde alles prima aan. Voor mijn gevoel leek het heel licht te rollen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 mar 2013 08:28

markd schreef:Ik heb er nog niet ver op kunnen rijden, maar het monteren viel me heel erg mee. Ik had horrorverhalen gelezen over moeilijk over de velg (WH-6700) te krijgen banden, maar eigenlijk was het niet lastiger dan Vredestein Fortezza Tricomps omleggen. Ik heb in plaats van twee losse banden de kit gekregen incl. Easy Fit (dat helpt ook goed bij het monteren ;)) en Doc Blue Pro vloeistof. Helaas kan ik de ventielen die bij de velgen horen niet uit elkaar halen, dus die vloeistof er in krijgen is erg lastig tot onmogelijk.

Oh ja, de banden wegen 290 gram per stuk, de aanbevolen druk ligt tussen 6 en 8,5 bar. Tijdens het kleine stukje wat ik er op gereden heb, voelde alles prima aan. Voor mijn gevoel leek het heel licht te rollen.
Ik heb leiver dat ze wat lastiger om de velg gaan, weet je zeker dat ze er niet afklappen. Ik zal er ook eens twee bestellen en kijken hoe ik het vind.

je moet ff dit kopen:
http://www.bike-components.de/products/ ... =15&xtmcl=" onclick="window.open(this.href);return false;

Of heb je ventielen waar het binnenwerk niet uit kan?
Oh ja bewaar van je kapotte biba,s de binnewerkje voor je tl ventielen

markd
Forum-lid

markd 28 mar 2013 13:53

Het ging lastig genoeg, dat omleggen, maar ik had verhalen gehoord waarbij het vrijwel onmogelijk was.

Het binnenwerk kan er idd niet uit. Bij de vloeistof zat een soortgelijk tooltje.

Plaats reactie