Renovo R1 racefiets van hout
@thomwittendorp: Ik had er inderdaad een vork bij laten maken. Hieronder nogmaals het frame met die voorvork. Hoewel ik de vork ansich erg mooi vind, vind ik de vork minder goed passen bij het frame. Dit zou echter ook aan de kleur kunnen liggen.
@adirem: licht gaat hij zeker niet zijn. Verwacht zo rond de 9-10 kilo, dus wat een stalen fiets normaliter ook ongeveer weegt. Ik weet ook nog niet helemaal of de stuurpen/zadelpen blijvertjes zijn, maar ik vind het moeilijk om te beoordelen wat wel of niet goed eruit ziet, zonder het te monteren.
http://3.bp.blogspot.com/-3KlgpHAix5I/T ... 600/27.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
@adirem: licht gaat hij zeker niet zijn. Verwacht zo rond de 9-10 kilo, dus wat een stalen fiets normaliter ook ongeveer weegt. Ik weet ook nog niet helemaal of de stuurpen/zadelpen blijvertjes zijn, maar ik vind het moeilijk om te beoordelen wat wel of niet goed eruit ziet, zonder het te monteren.
http://3.bp.blogspot.com/-3KlgpHAix5I/T ... 600/27.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat een zilver gelakte reynolds vork, een dikkere zadelpen en een zilveren (tune?) stuurpen een vooruitgang zouden zijn. Voor de rest zeker een apart geheel
deze dus maar dan met een custom laklaagje:
deze dus maar dan met een custom laklaagje:
Ik zou toch nog eens een bandje met een (licht) bruin wangetje overwegen.
Kleurt volgens mij gewoon erg goed met de maple (zo te zien) delen van je achterbrug en de doorlopende bies.
Al was het maar voor de foto's.
Vorkje, spacertjes, zadel- en stuurpen in dezelfde kleur (laten) blazen lijkt mij ook een goed idee.
Kleurt volgens mij gewoon erg goed met de maple (zo te zien) delen van je achterbrug en de doorlopende bies.
Al was het maar voor de foto's.
Vorkje, spacertjes, zadel- en stuurpen in dezelfde kleur (laten) blazen lijkt mij ook een goed idee.
Erg origineel. Fraai frame. Op de verbinding rond de uitvalnaven na dan. Verder vind ik de uitwerking erg matig, Met name rommelig en niet goed bij elkaar passen van onderdelen. Wielset vind ik ook ook te iel voor de dikke buizen.
@sharkman113: een gelakte voorvork zou waarschijnlijk mooier zijn. De Reynolds Ouzo pro heb ik ook overwogen, maar gespoten ziet deze vork er bijna hetzelfde uit als de EC90. Nog mooier zou ik een gepolijst look vinden. Misschien dat ik daar nog mee aan de slag ga met de English Cycles voorvork. Een Tune stuurpen is wel zilver, maar niet gepolijst, dus ik denk dat er dan alsnog verschillende kleuren op de fiets komen; iets wat ik juist wil voorkomen.
@litespeed: ik vind de lage wielen absoluut niet misstaan. Hoge wielen hadden wat mij betreft niet goed bij de groep en het zadel gepast. Ik ben het wel eens met je dat de onderdelen nog niet goed bij elkaar passen, maar daar kan nog verandering in komen. In werkelijkheid ziet de fiets er overigens veel mooier uit, dan op de foto.
@litespeed: ik vind de lage wielen absoluut niet misstaan. Hoge wielen hadden wat mij betreft niet goed bij de groep en het zadel gepast. Ik ben het wel eens met je dat de onderdelen nog niet goed bij elkaar passen, maar daar kan nog verandering in komen. In werkelijkheid ziet de fiets er overigens veel mooier uit, dan op de foto.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Om te beginnen gefeliciteerd met je prachtige fiets. Geweldig mooi stukje vakmanschap!
Als er dan toch iets aan veranderd moet worden, is het dan niet mooier om alleen de zadelpen zwart te maken? Volgens mij is alles dan veel meer in "evenwicht".
Als er dan toch iets aan veranderd moet worden, is het dan niet mooier om alleen de zadelpen zwart te maken? Volgens mij is alles dan veel meer in "evenwicht".