GIRO ! !
-
- Forum-lid
Mooie rit vandaag, en kan deze compleet gaan volgen! Vind het persoonlijk schandalig (zelfs) hoe Rabobank (Vacansoleil beetje wellicht) met een schitterende koers als de Giro omgaat. Heb je niet een beetje de verplichting naar je fans toe om een fatsoenlijk team naar een dergelijke grote ronde te sturen?? Buiten dat je zelf als ploeg koersen winnen wilt lijkt me.. Of zouden ze serieus gedacht hebben dat Theo Cav erop zou leggen? Dadelijk wordt de Tour ook weer kut en hebben ze weer niks met hun dikke begroting! Als ik sponsor was kapte ik dr accuut mee..
Nou ja, VS doet nog iets, Martijn Keizer is steeds in de aanval en Thomas de Gendt staat 12e. Maar Rabo bakt er inderdaad niks van (zeker liever de zon van Californie dan de sneeuw van de Stelvio). Voor Theo Bos zal het inderdaad een deceptie zijn (gezien zijn interviews over de Giro en voorbereiding in Turkije) en Renshaw heeft ook niks aan hem.dickygiovanni schreef:Mooie rit vandaag, en kan deze compleet gaan volgen! Vind het persoonlijk schandalig (zelfs) hoe Rabobank (Vacansoleil beetje wellicht) met een schitterende koers als de Giro omgaat. Heb je niet een beetje de verplichting naar je fans toe om een fatsoenlijk team naar een dergelijke grote ronde te sturen?? Buiten dat je zelf als ploeg koersen winnen wilt lijkt me.. Of zouden ze serieus gedacht hebben dat Theo Cav erop zou leggen? Dadelijk wordt de Tour ook weer kut en hebben ze weer niks met hun dikke begroting! Als ik sponsor was kapte ik dr accuut mee..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Mooi stukje scorebord journalistiek. Heb je misschien gemist dat Theo Bos en Dennis van Winden nogal hard vielen in de 1e etappe?dickygiovanni schreef:Mooie rit vandaag, en kan deze compleet gaan volgen! Vind het persoonlijk schandalig (zelfs) hoe Rabobank (Vacansoleil beetje wellicht) met een schitterende koers als de Giro omgaat. Heb je niet een beetje de verplichting naar je fans toe om een fatsoenlijk team naar een dergelijke grote ronde te sturen?? Buiten dat je zelf als ploeg koersen winnen wilt lijkt me.. Of zouden ze serieus gedacht hebben dat Theo Cav erop zou leggen? Dadelijk wordt de Tour ook weer kut en hebben ze weer niks met hun dikke begroting! Als ik sponsor was kapte ik dr accuut mee..
Rabobank die verplichting heeft naar de fans? Rabobank heeft lak aan de fans, ze zijn geinteresseerd in de grote massa die de Tour gaat kijken en daar maken ze hun keuzes naar. De Giro wordt niet eens uitgezonden door de NOS.. Daarnaast zijn ze echt niet de enige ploeg die deze keuzes maakt. Rabobank gebruikt de Giro gewoon om een aantal 'mindere' renners een grote ronde te laten rijden. En dat pakt wel eens goed uit zoals afgelopen jaar met Kruiswijk, maar het valt ook wel eens tegen.
-
- Forum-lid
Wat mijn persoonlijke mening met journalistiek van doen heeft ontgaat me. En als jij denkt dat Theo de zeges wel aaneen gereten had als deze niet gevallen was, is dit je goed recht. Ik zeg alleen dat ik de Giro een te grote koers vind om er maar een beetje bij te doen. Rabobank heeft een aardig indrukwekkende geschiedenis langzaamaan wat betreft het wedden op 1 paard wat op niks uitdraait.. De meeste teams sturen hun sterkste team idd niet, maar laten nog wel iets van goodwill zien door wat sterke troeven erbij te hebben..
Laatst gewijzigd door dickygiovanni op 23 mei 2012 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
De strategie van Rabo lijkt me toch heel duidelijk in deze Giro: etapes winnen met Bos en Renshaw (wat helaas niet gelukt is), en een aardig klassement voor TJ Slagter (inderdaad net als met kruiswijk vorig jaar). Dat het niet zo vlot gaat lijtk me duidelijk, maar als 'plan' zie ik geen probleem. In de Tour gaan ze natuurlijk voor een topklassering van RG, en in de Giro gaan ze voor etapes...
-
- Forum-lid
Dat zeg ik; de Giro gebruiken om een jonge renner (Slagter) top 20 te laten rijden vindt ik minachting van de Giro (en supporters). De strategie is hartstikke duidelijk maar volledig onrealistisch volgens mij (wat betreft alles op Bos z`n eindschot).
Tja, renners die je in de Giro volle bak laat rijden kun je voor de Tour grotendeels afschrijven. Het is het een of het ander. Aangezien de Tour het hoofddoel is met Gesink en Mollema, begrijp ik op zich de keuze wel. Betere sprinters heeft Rabobank niet dus daar is weinig af te dingen op hun keuze. Het enige is dat ze Mollema naar de Giro hadden kunnen sturen, maar dan wordt het nog meer wedden op 1 paard (Gesink) in de Tour. Nu heb je nog 2 mogelijke top 10 (of top 5) kandidaten.dickygiovanni schreef:Dat zeg ik; de Giro gebruiken om een jonge renner (Slagter) top 20 te laten rijden vindt ik minachting van de Giro (en supporters). De strategie is hartstikke duidelijk maar volledig onrealistisch volgens mij (wat betreft alles op Bos z`n eindschot).
De laatste berg-etappes nog even op een rijtje...
• Woensdag: 4 cols met de Giau-klim en -afdaling als toetje. Zie profiel.
• Vrijdag: 4 cols met 2x de Pampeago, waarvan de 1e keer over de onverharde top! Zie profiel.
• Zaterdag: 3 cols met de Mortirolo en (vanuit Bormio) finish bovenop de Stelvio. Zie profiel.
• Woensdag: 4 cols met de Giau-klim en -afdaling als toetje. Zie profiel.
• Vrijdag: 4 cols met 2x de Pampeago, waarvan de 1e keer over de onverharde top! Zie profiel.
• Zaterdag: 3 cols met de Mortirolo en (vanuit Bormio) finish bovenop de Stelvio. Zie profiel.
-
- Forum-lid
Over het afschrijven van een renner voor tour na giro wil ik nog wel even een bommpje opzetten (maar zal het niet doen ) Dan zijn Gesink en Mollema voor de tour. Als ze een Kruiswijk, Sanchez, Garate of wie dan ook de giro hadden laten rijden hadden ze ook blijk gegeven van ambities voor een ritje mijns inziens. Maar dat dit niks zou worden wist een ieder op voorhand. Nou. IK snap dat niet.. Zaterdag maar s`ochtends fietsen, wordt smullen smiddags!
Consider it done. Garate rijdt mee in de Giro. Mooi kunen we deze discussie ook weer afsluiten en lekker van de etappe gaan genieten .dickygiovanni schreef: Als ze een Kruiswijk, Sanchez, Garate of wie dan ook de giro hadden laten rijden hadden ze ook blijk gegeven van ambities voor een ritje mijns inziens.