Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

toktokcity
Forum-lid

toktokcity 09 mei 2011 17:58

Ontstaat een interessante discussie over de vraag of de nieuwe Navteq HD kaarten als update moeten worden aangeboden. Kan iemand mij zeggen hoe ik zie over welk type kaart ik beschik? Versie kan ik wel terugvinden, maar dit zegt me vrij weinig.

Volgens het forum van Bryton komt de nieuwe update via distributeurs gratis op dvd voor bestaande klanten beschikbaar.

> link naar discussie op Bryton forum

sumarcity
Forum-lid

sumarcity 09 mei 2011 18:01

[quote="Abel"]Ha, sumarcity......klinkt als in de buurt (off-topic). Als dat zo is, wil ik hem graag eens bewonderen als je hem binnen- en uitgeprobeert hebt
[/quote]

Klopt Abel, ik zit 15 Km van Grou
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

tutti
Forum-lid

tutti 10 mei 2011 00:21

[quote="toktokcity"]Ontstaat een interessante discussie over de vraag of de nieuwe Navteq HD kaarten als update moeten worden aangeboden. Kan iemand mij zeggen hoe ik zie over welk type kaart ik beschik? Versie kan ik wel terugvinden, maar dit zegt me vrij weinig.

Volgens het forum van Bryton komt de nieuwe update via distributeurs gratis op dvd voor bestaande klanten beschikbaar.

> link naar discussie op Bryton forum[/quote]

Ik heb begrepen dat versie met Navteq HD Map duurder wordt dan "oude" versie met Open Street Maps. Komt ongetwijfeld door de licentie van Navteq. Kan iemand mij uitleggen waarom Navteq kaarten gratis zouden moeten zijn voor mensen die al een Bryton hebben? Nieuwe kopers moeten uiteindelijk ook extra voor de Navteq kaarten betalen.
Better do it right once

omit
Forum-lid

omit 10 mei 2011 09:05

[/quote]
Ik heb begrepen dat versie met Navteq HD Map duurder wordt dan "oude" versie met Open Street Maps. Komt ongetwijfeld door de licentie van Navteq. Kan iemand mij uitleggen waarom Navteq kaarten gratis zouden moeten zijn voor mensen die al een Bryton hebben? Nieuwe kopers moeten uiteindelijk ook extra voor de Navteq kaarten betalen. [/quote]

Als services. Het product is net op de markt en hoogstwaarschijnlijk gaan ze straks het kaartmateriaal alleen nogmaar met Navteq ondersteunen.

Ik was trouwens in de veronderstelling dat ik direct van OSM kaarten kan gaan inladen in de Rider.

rinke
Forum-lid

rinke 10 mei 2011 09:24

als ik alleen de meerprijs als bestaande gebruiker hoef te betalen hoor je mij niet klagen. Echter ik zou ontzettend balen als ik niet een gratis update kan krijgen terwijl nieuwe gebruikers voor dezelfde prijs drie week later een beter kaartenpakket erbij krijgen.
Anyhow, we shall see ;)

ariejee
Forum-lid

ariejee 10 mei 2011 10:22

Een vraagje voor de mensen die de rider50 al gebruiken. Je moet routes zelf via de Bryton site maken of downloaden? De Bridge applicatie dient alleen voor het overzetten van de routes en het beheren van de rider50?

Met andere woorden: je kan met de Bridge applicatie geen routes offline uittekenen en die dan meteen op de rider50 zetten? Thuis met internet is dat geen probleem maar op vakantie in een appartement of op de camping moet je maar afvragen of er een wifi is...

omit
Forum-lid

omit 10 mei 2011 11:04

[quote="ariejee"]Met andere woorden: je kan met de Bridge applicatie geen routes offline uittekenen en die dan meteen op de rider50 zetten? Thuis met internet is dat geen probleem maar op vakantie in een appartement of op de camping moet je maar afvragen of er een wifi is...[/quote]

Correct. Je kan wel je routes maken en op de bridgeapp zetten. Maar dat kan je ook gewoon op de Rider zetten, geheugen is groot zat

rinke
Forum-lid

rinke 10 mei 2011 11:21

Correct. Ik heb de standaard 2Gb micro SD vervangen door een 8 Gb en heb direct heel west europa aan kaarten erop gezet. Bridge werkt inderdaad als een 'brug'. Helaas is het niet mogelijk om offline kaarten te installeren...

joers
Forum-lid

joers 10 mei 2011 11:53

Blijft jammer dat ie nog niet Mac-compatible is....
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

rinke
Forum-lid

rinke 10 mei 2011 15:21

Dit is de officiele reactie van Bryton op de nieuwe HD kaarten en een eventuele gratis update:

Hi Rinke,

www.brytongps.com is managed by South Afirca distributor, not Bryton corporate website. The map upgrade message in the forum is incorrect. We have ask them to correct the message.

The Navteq map can be upgrade via Bryton e-shop which will be launched by end of May. Regarding price, it’s not finalized yet. Please visit www.brytonsport.com on end of May to get more information about the map upgrade.

Should you have any questions, please feel free to contact me. Thanks.

Best Regards,
Claire Hsu

foosho
Forum-lid

foosho 10 mei 2011 15:36

Huh, moet je betalen om er geupdate/andere OSM kaarten op te zetten?
[size=0]wazig topic daar overigens...[/size]

(dat je moet betalen voor die HD kaarten kan ik wel begrijpen, da's met de eigen Garmin kaarten niet anders)

rinke
Forum-lid

rinke 10 mei 2011 16:14

Nee, de eerste versie Bryton's 50 werken met OSM de nieuwe uitvoering met Navteq HD. Zover ik het nu begrijp krijg je er de land waar je woonachtig (het apparaat koopt) als kaart bij. De andere landen zijn vanaf eind mei te koop via de Bryton webshop.

Plaats reactie