Tour 2013
Ik had begrepen dat Slagter aanvankelijk wel op de shortlist stond, maar dat ze hem niet meenemen omdat hij zijn contract niet wil verlengen. Terwijl hij toch iemand is die wel een eindschot heeft en daarmee voor een etappe zou kunnen gaan. Daarbij klimt hij ook niet onverdienstelijk, wel wisselvallig, dus zou hij ook nog voor de ploeg kunnen rijden in de lastigere etappes.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Daar ben ik het mee eens amclassic-fan, ik zie hem liever strijden voor mogelijke ere-plaatsen dan dat hij zich in de tour moet opofferen voor een top-10 plaats van een ander.
Toch hoop ik dat hij de Canadese koersen mist omdat hij dan vrijuit in Spanje koerst.
Toch hoop ik dat hij de Canadese koersen mist omdat hij dan vrijuit in Spanje koerst.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En als Slagter punten pakt gaan die mee naar zijn nieuwe ploeg. Dus daar heeft Belkin niks aan.
Less is bore
Pfff, ...het draait toch niet allemaal om de punten!? Gaan voor een etappezege à la LL Sanchez (...ik weet 't, klinkt ambitieus), telt dat niet voor Belkin??daniel1975 schreef:En als Slagter punten pakt gaan die mee naar zijn nieuwe ploeg. Dus daar heeft Belkin niks aan.
Natuurlijk gaat het om de punten. Niet genoeg punten voor een plaats bij de eerste 18 in de ranking betekent geen Protour-licentie, geen automatische deelname aan de grote koersen, minder interessant voor sponsoren, minder inkomsten enz. enz.
Dat gelul met die punten vind ik zo'n slappe toeterwerk, daar zouden ze nou wel eens iets aan mogen doen.
Hopelijk kan Gesink genoeg herstellen om mooi werk te verrichten en mee te doen voor een etappe overwinning. Las berichten dat het allemaal meeviel, want hij had alleen last bij diep inademen. Nu adem ik zelf bij sporten regelmatig redelijk diep in en lijkt me dat toch wel lastig, maar als ze zelf zeggen dat het meevalt...
Hopelijk kan Gesink genoeg herstellen om mooi werk te verrichten en mee te doen voor een etappe overwinning. Las berichten dat het allemaal meeviel, want hij had alleen last bij diep inademen. Nu adem ik zelf bij sporten regelmatig redelijk diep in en lijkt me dat toch wel lastig, maar als ze zelf zeggen dat het meevalt...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Punten = uci regels. Dus heb niet de illusie dat daar snel iets aan gedaan wordt.
En er is ook iets voor te zeggen: als de sterkste renners vertrekken zou de ploeg veel meer punten houden dan de werkelijke waarde op dat moment. Kip en ei dus.
En er is ook iets voor te zeggen: als de sterkste renners vertrekken zou de ploeg veel meer punten houden dan de werkelijke waarde op dat moment. Kip en ei dus.
Less is bore
De tour is inderdaad ook niet degene die er wat aan moet doen, maar het is wel wat scheef nu. Misschien zou er een gedeelte naar de ploeg moeten gaan en een gedeelte naar de renner, maar dan zit je er wel nog steeds mee dat knechten nauwelijks punten waard zijn. Anyway, door een aantal modellen te maken en die op de laatste seizoenen los te laten kunnen ze vast wel op iets beters komen dan wat ze nu hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En buiten dat: sinds wanneer verdenk jij de leiding van Rabo/Blanco/Belkin ervan dat ze logische/goede keuzes maken?
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Blanco/Belkin heeft genoeg punten dat ze ruim buiten de gevaren zone zitten. Daarnaast is de kans dat Slagter punten haalt in bijv Polen een stuk groter dan in de Tour.
Voor Vacansoleil zijn de punten wel een zeer groot probleem. Enkel Argos heeft er minder, maar die liggen beter in de media/markt qua uitstraling en beleid.
Voor Vacansoleil zijn de punten wel een zeer groot probleem. Enkel Argos heeft er minder, maar die liggen beter in de media/markt qua uitstraling en beleid.