timo2.0 schreef:Precies, bij mij blijft de televisie op dit soort middagen gewoon uit. Veldrijden boeit mij niet want dat is elke week een open BK met voorspelbare winnaars en .schaatsen kan mij ook niet bekoren, ondanks dat dit nog altijd een stuk internationaler is dan het blubberfietsen.
De Vlaamse overheersing van het veldrijden is er natuurlijk ook niet steeds geweest.
Vorige week kon men op sporza.be nog wereldbekerwedstrijden/superprestigewedstrijden in Rome bekijken (begin jaren 90).
Toen was men al blij als er een Belg op het podium stond.
Frischknecht, Van der Poel, Pontoni, Simunek ... waren vaak de meerdere van de Belgen.
http://www.sportuitslagen.org/veldrijde ... 48-v1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat het de laatste jaren een Vlaamse kermis is geworden is vooral te danken aan enkele goeie talenten (Nys en Albert natuurlijk maar ook Wellens, Vervecken en De Clercq).
Neem daarbij het wegvallen van Groenendaal, Boom en Stybar en je krijgt wat je hebt natuurlijk.
Het initiatief vanwege de broers roodhoofdt juich ik dan ook toe: ploeg voor enkel buitenlanders met belgisch kapitaal en omkadering.
Wat het schaatsen betreft:
Alleen in de sprintnummers is er een mondiale vertegenwoordiging: amerikanen/canadezen vs aziaten.
Allround schaatsen (mannen) wordt al jarenlang gedomineerd door Europeanen.
Alleen heb je af en toe een Amerikaan die vanuit het skeeleren komt en olympische eer wilt meepikken.
Dat is ook de reden dat Swings de overstap heeft gemaakt. En die rijdt zonder veel voorbereiding top 5 terwijl hij maar 2 jaar schaatst ...
Moest schaatsen niet olympisch zijn dan was er (buiten de nederlanders) niemand in geinteresseerd.