Voor de ploegen die Timo noemt zijn in dit topic en het dopingtopic uitgebreid argumenten aangedragen. Die argumenten gelden niet of in veel mindere mate voor een aantal andere ploegen, waaronder bijv. Blanco.jopie49 schreef:]Komaan, Timo noemt enkele ploegen op.elefantino schreef:Sorry? Willekeurig...? Persoonlijke voorkeur...? Ik zou de argumenten nog eens nalezen.jopie49 schreef:
Er is een verschil tussen bedenkingen hebben bij de wielersport in het algemeen enerzijds en het willekeurig vitten op bepaalde ploegen naar persoonlijke voorkeur anderzijds.
Daar zou ik met dezelfde soort argumenten ook Blanco, Lotto, Lampre, Radioshack ... aan kunnen toevoegen.
Daarom zeg ik: ik heb bedenkingen bij de wielersport in het algemeen.
En dan moet je niet bij elke overwinning van een ploeg wiens manager je niet kan uitstaan refereren naar doping.
Wielerseizoen 2013
-
- Forum-lid
Dus alle vorige werkgevers van Ibarguren en zijn niet meer verdacht? Evenals Johan Bruyneel? Lekkere voorbeelden zijn dat.
Als je het zo bekijkt lijken alleen Garmin, Blanco, Vacansoleil en Argos redelijk clean. En wij Nederlanders zijn weer het braafste jongetje van de klas (of denken dat we dat zijn).
Als je het zo bekijkt lijken alleen Garmin, Blanco, Vacansoleil en Argos redelijk clean. En wij Nederlanders zijn weer het braafste jongetje van de klas (of denken dat we dat zijn).
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ik heb alleen Blanco genoemd...Ernie C. schreef:Dus alle vorige werkgevers van Ibarguren en zijn niet meer verdacht? Evenals Johan Bruyneel? Lekkere voorbeelden zijn dat.
Wanneer ik een synthese maak uit al het voorgaande zijn er volgens dit forum 2 zaken nodig om verdacht te zijn als wielerploeg.
1) een teamdokter in de staf hebben die gewerkt heeft met verdachte renners.
Dit is zowat elke dokter die al van voor 2006 in het wielerpeloton aan de slag is en tot op heden nog steeds verbonden is met een wielerploeg.
Ik denk dat elke worldtourploeg wel aan dit criterium voldoet.
2) goede resultaten halen als team.
Hier wordt binnen het forum blijkbaar het onderscheid gehaald en vallen ploegen als Vacansoleil en Argos af.
Hoewel men kan stellen dat de prestaties van Westra tijdens Parijs-Nice vorig jaar ook erg vreemd waren (hij bleek ineens een topklimmer te zijn).
Ik had gehoopt om zelf nooit te moeten focussen op bepaalde ploegen in het bijzonder maar ik ga dit nu toch doen om het inconsequente van jullie redenering aan te tonen.
Neem het vb van Blanco dit jaar.
Eerste voorwaarde: nog steeds aanwezigheid van verdachte arts namelijk Van Bommel.
Tweede voorwaarde: Slagter wint uit het niets de Tour Down Under met 2 vingers in zijn neus; Bos sprintte van de ene zege naar de andere; Martens komt weer boven water ...
Maar daar werden toen geen bedenkingen bij gemaakt. Wel bij Cavendish die wonderbaarlijk genoeg enkele massaspurten wint, of Martin die de wereld verrast met een zege in een tijdrit.
Chavanel is al jaren top in Parijs-Nice en Kwiatkowski is een talent die het moet hebben van zijn tijdrit en de schade moet beperken bergop.
Je kan dus imo niet zeggen dat Quickstep meer verdacht zou zijn dan Blanco ed.
Wanneer ik naar een wielerwedstrijd kijk hou ik gewoon in het achterhoofd dat er wel eens vals gespeeld zou kunnen worden.
Maar dat geldt dan ook voor elke wielrenner, ook voor de Kittels en Hogerlands in deze wereld.
1) een teamdokter in de staf hebben die gewerkt heeft met verdachte renners.
Dit is zowat elke dokter die al van voor 2006 in het wielerpeloton aan de slag is en tot op heden nog steeds verbonden is met een wielerploeg.
Ik denk dat elke worldtourploeg wel aan dit criterium voldoet.
2) goede resultaten halen als team.
Hier wordt binnen het forum blijkbaar het onderscheid gehaald en vallen ploegen als Vacansoleil en Argos af.
Hoewel men kan stellen dat de prestaties van Westra tijdens Parijs-Nice vorig jaar ook erg vreemd waren (hij bleek ineens een topklimmer te zijn).
Ik had gehoopt om zelf nooit te moeten focussen op bepaalde ploegen in het bijzonder maar ik ga dit nu toch doen om het inconsequente van jullie redenering aan te tonen.
Neem het vb van Blanco dit jaar.
Eerste voorwaarde: nog steeds aanwezigheid van verdachte arts namelijk Van Bommel.
Tweede voorwaarde: Slagter wint uit het niets de Tour Down Under met 2 vingers in zijn neus; Bos sprintte van de ene zege naar de andere; Martens komt weer boven water ...
Maar daar werden toen geen bedenkingen bij gemaakt. Wel bij Cavendish die wonderbaarlijk genoeg enkele massaspurten wint, of Martin die de wereld verrast met een zege in een tijdrit.
Chavanel is al jaren top in Parijs-Nice en Kwiatkowski is een talent die het moet hebben van zijn tijdrit en de schade moet beperken bergop.
Je kan dus imo niet zeggen dat Quickstep meer verdacht zou zijn dan Blanco ed.
Wanneer ik naar een wielerwedstrijd kijk hou ik gewoon in het achterhoofd dat er wel eens vals gespeeld zou kunnen worden.
Maar dat geldt dan ook voor elke wielrenner, ook voor de Kittels en Hogerlands in deze wereld.
Van Bommel: één beschuldiging (lees: verdachtmaking) door een ex-rennerjopie49 schreef:Je kan dus imo niet zeggen dat Quickstep meer verdacht zou zijn dan Blanco ed.
Ibarguren: wordt achtervolgd door een spoor van betrapte (lees: positief geteste) bij de ploegen waarvoor hij werkzaam was.
En dat noem jij vergelijkbaar?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Weliswaar in een post die toch op zijn minst de indruk wekt dat je de door Jopie49 genoemde ploegen verdedigd...elefantino schreef:Ik heb alleen Blanco genoemd...Ernie C. schreef:Dus alle vorige werkgevers van Ibarguren en zijn niet meer verdacht? Evenals Johan Bruyneel? Lekkere voorbeelden zijn dat.
Ik kan het natuurlijk mis hebben, dan mag u deze post als niet geplaatst beschouwen.
Campagnolo Ultra Dork
Straf dat je Blanco zo blijft verdedigen, bespeur ik daar enige vorm van persoonlijke voorkeur?timo2.0 schreef:Van Bommel: één beschuldiging (lees: verdachtmaking) door een ex-rennerjopie49 schreef:Je kan dus imo niet zeggen dat Quickstep meer verdacht zou zijn dan Blanco ed.
Ibarguren: wordt achtervolgd door een spoor van betrapte (lees: positief geteste) bij de ploegen waarvoor hij werkzaam was.
En dat noem jij vergelijkbaar?
Het is dat Van Bommel steeds bij dezelfde ploeg blijft natuurlijk en altijd in het zelfde vijvertje vist.
Uit wat de afgelopen weken en maanden boven water is gekomen durf ik stellen dat bij Rabobank in de periode Rasmusssen georganiseerd dopinggebruik gehanteerd werd en dat de medische staf daarbij betrokken was.
Dat kan je van Quickstep op dit ogenblik alvast niet zeggen.
Dus in dat opzicht zijn ze niet vergelijkbaar nee
-
- Forum-lid
Zaterdag Milaan San Remo.... Ben benieuwd. Ik tip op Greipel maar het mag ook Cav zijn ... als een niet spurter wint mag Fabian winnen...of staat die nog te dik?
Ach als het maar een leuke koers is?
Ach als het maar een leuke koers is?
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
cav of greipel? No way, ik tip op een groepje met cancellara, sagan, gilbert, van avermaet, roelandts, nibali , hausler en boasson - hagen en ook nog Goss en Kittel.
Van Avermaet wint voor cancellara omdat iedereen de benen stil houdt uit schrik voor de spurters.
Van Avermaet wint voor cancellara omdat iedereen de benen stil houdt uit schrik voor de spurters.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Ik zet ook in op een Sagan of Nibali.fiedoo schreef:cav of greipel? No way, ik tip op een groepje met cancellara, sagan, gilbert, van avermaet, roelandts, nibali , hausler en boasson - hagen en ook nog Goss en Kittel.
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 3_00503260" onclick="window.open(this.href);return false;
Het slechte weer zou wel een grote rol kunnen spelen. Dan wordt het iets voor de sterke beren en dan tip ik op Sagan.
Het slechte weer zou wel een grote rol kunnen spelen. Dan wordt het iets voor de sterke beren en dan tip ik op Sagan.
Wellicht kun je even citeren waar ik Blanco überhaupt verdedig voordat je beweert dat ik de ploeg zelfs "blijf" verdedigen?jopie49 schreef:Straf dat je Blanco zo blijft verdedigen, bespeur ik daar enige vorm van persoonlijke voorkeur?
Even voor de goed orde: dat een dokter altijd bij dezelfde ploeg blijft waar niemand positief is bevonden vind jij verdachter dat een dokter die bij vijf verschillende ploegen heeft gewerkt en daarbij een spoor van positieve gevallen heeft achtergelaten?jopie49 schreef:Het is dat Van Bommel steeds bij dezelfde ploeg blijft natuurlijk en altijd in het zelfde vijvertje vist.
Naar mijn mening was bij de Raboploeg zeer zeker sprake van georganiseerd dopinggebruik, echter niet zo rücksichtslos als bij ploegen als o.a. de teams waar Lefevre leiding aan heeft gegeven. De ploegleiding was voortdurend bang dat renners betrapt zouden worden, dat blijkt ook uit de verklaringen van Rasmussen (o.a. het verhaal dat Breukink opeens het gebruik van bloedzakken verbood). Het was voor Breukink voortdurend schipperen tussen enerzijds meekunnen met de grote gedrogeerde ploegen en de ambitie van de hoofdsponsor en anderzijds de angst voor de gevolgen als renners betrapt zouden worden, juist ook door het door de diezelfde hoofdsponsor opgelegde absolute verbod op dopinggebruik. Dit bereikte een hoogtepunt tijdens de Tour van 2007 toen de ploegleiding klem kwam te zitten tussen het dopinggebruik van o.a. Rasmussen, Boogerd, Menchov en Dekker, en de druk van de hoofdsponsor. De Rabobank had echter genoeg van het gedonder zond de ploeg en verving Theo de Rooij voor Harold Knebel, duidelijk met het doel als hoofdsponsor directere controle op de wielerploeg te krijgen door iemand uit de bank aan te stellen in plaats van iemand uit het (oude) wielrennen. Onder het management van Knebel was de ruimte om dopinggebruik te organiseren weg, hoewel de oude garde individueel nog wel bleef gebruiken, wat o.a. het vertrek van ongeleid projectiel Thomas Dekker tot gevolg had (in tegenstelling tot "low profile" Menchov was er teveel gedoe om zijn persoon). Toen vanaf 2009/2010 weer een nieuwe dimensie werd toegevoegd aan structureel dopinggebruik (Aicar, TB500) miste de Raboploeg door het strikte, directe management vanuit de hoofdsponsor de boot. Quickstep in eerste instantie ook, maar Lefevre maakte dit goed door Ibarguren aan te trekken. Of Team Blanco na het vertrek van Knebel en het wegvallen van de controle van de bank aan een inhaalslag is begonnen weet ik niet, maar het winnen van een paar wedstrijden in Australië, Langkawi en de Algarve in het vroege voorseizoen zegt mij nog niet veel. Tijdens de eerste wedstrijden die hoger staan aangeschreven werden ze alweer weggefietst door Katusha, Cannondale, Astana en Quickstep.jopie49 schreef:Uit wat de afgelopen weken en maanden boven water is gekomen durf ik stellen dat bij Rabobank in de periode Rasmusssen georganiseerd dopinggebruik gehanteerd werd en dat de medische staf daarbij betrokken was.
fietsen doe ik net als een prof,