Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 jun 2013 10:13

Ik heb inmiddels ontdekt dat de EDGE 810 de afslag begeleiding ergens opslaat (waarschijnlijk in de files in de course folder ) nadat hij die de eerste keer berekend heeft. Als je daarna de routeerbare kaart verwijderd of uitzet blijft hij toch afslag begeleiding laten zien ondanks dat hij eigenlijk dat niet zou moeten kunnen.

Heb je dus ooit een bepaalde course gereden met afslag begeleiding en je wilt hem rijden op de broodkruimel-spoor manier dan zul je hem eerst moeten verwijderen en opnieuw uploaden om er voor te zorgen dat je die opgeslagen afslag begeledingen kwijt bent.
Afbeelding

bramdr
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 okt 2011 09:09

bramdr 10 jun 2013 13:22

Gisteren voor de derde keer al vastgelopen -_-
Dit gebeurt altijd wanneer ik hem laat navigeren.
Ik zou echt willen dak ik mijn edge 800 niet verkocht had, zo erg is het...

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 10 jun 2013 15:12

Ik ken het gevoel van de frustratie,omdat die Garmin weer eens niet doet wat hij zou moeten doen. Het is tenen krullend dat wij als Garmin gebruikers allemaal dingen proberen en uitzoeken zodat dat k*t ding gewoon z,n werk doet. Ik heb er maar een niet routeerbare kaart opgezet zodat ik normaal een lijntje kan volgen op de Garmin 810. Ook ik heb regelmatig nog last dat ik de telefoon niet kan koppelen aan de 810. Om vervolgens de volgende dag hem in 1 keer wel te koppelen ,en zonder problemen een livetrack rijd. Wie het weet mag het zeggen. Het is te gek om over te praten dat Garmin zijn problemen niet oplost. En ook niet op het Garmin forum laat weten dat ze er aan werken. Ik neem toch aan dat er een update komt?????? Ik overweeg om weer een 800 erbij te kopen.

beerns
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:11

beerns 16 jun 2013 13:54

Ik ben sinds een week of 2 over van Polar Rcx5 op een Edge810.
Dat bevalt an sich prima. Begin het apparaat prima al te kennen en het navigeren gaat prima. Contact met de Iphone werkt ook goed. Dus tot zover weinig klagen.
Ik heb wel een vraag. Ik laat m'n edge elke km een autolap maken (puur omdat ik het leuk vind om terug te zien).
Dat werkt, echter niet vlekkeloos. De ene keer krijg ik een popup met de km tijd een andere keer lijkt het wel alsof het scherm vast slaat. Dan 'zou' de popup moeten komen (die dus dan niet komt) en na zo'n 100mtr gaat het hele systeem weer verder.

Nu wil ik wel de autolap functie aan laten, maar is het mogelijk om dit op de achtergrond te doen, zonder melding? Ik kan dat niet vinden in de menu's.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2013 16:21

Waarom wil je die autolap functie aan hebben?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 16 jun 2013 19:51

bramdr schreef:Gisteren voor de derde keer al vastgelopen -_-
Dit gebeurt altijd wanneer ik hem laat navigeren.
Ik zou echt willen dak ik mijn edge 800 niet verkocht had, zo erg is het...
Afgelopen week was de 810 spontaan weer uitgevallen.. Was weer ff geleden dat dit was gebeurd, volgens mij net voor de laatste update. Na hem terug opgestart te hebben ging hij verder waar hij gebleven was gelukkig ;) .
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 jun 2013 01:08

Het grootste probleem vind ik eigenlijk dat de settings van de Activiteiten profielen niet goed werken. Als alleen de Navigatie settings werden opgeslagen en niet werden gereset bij het selecteren van een koers dan kon ik er al mee leven. Er zijn nog heel veel meer dingen die gefixed of verbeterd moeten worden maar dat vind ik echt heel vervelend.
Afbeelding

beerns
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2010 23:11

beerns 17 jun 2013 12:28

amclassic-fan schreef:Waarom wil je die autolap functie aan hebben?
Ik heb er eigenlijk niet veel aan, maar vind het leuk om te zien (achteraf) op routes waar ik vaker fiets, waar de 'snelle' en 'langzamere' km's zaten.
Kan ik achteraf zien waar ik veel last had (bijv) vd wind.
OP een Polar komt dat ook in beeld, maar kort en niet erg hinderlijk. Dit is toch wel een minpunt. Het lijkt wel of het hele systeem vast loop vd Garmin.

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 17 jun 2013 15:27

Ik laad mijn garmin altijd in endomondo, en dan kan je alsnog zien waar de snelle km zitten, zonder dat auto lap aanstaat

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 18 jun 2013 08:38

update 2.6 staat online. Maar ik durf niet.!!!!

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 18 jun 2013 09:38

iwangoeree schreef:update 2.6 staat online. Maar ik durf niet.!!!!

slechter kan het niet worden...hoewel ..ik durf eigenlijk ook niet ..

iwangoeree
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 jul 2008 20:29

iwangoeree 18 jun 2013 10:07

Changes made from version 2.50 to 2.60:
Made improvements to protect against ANT+ sensor dropouts.
Improved course navigation without routable maps.
Improved Back to Start.

Nou dit is het dus!!!! Wat mij betreft een flut update.

Plaats reactie