Koga of Cannondale; lastige keuze.
Dat onderscheid snap ik best wel, alleen kwam het in mijn bewoordingen niet uit de verf.havana schreef:Iemands MENING afdoen als onzin, LOL Volg eens een cursus begrijpend lezen vriend. Ik heb nergens beweerd dat Agu en Koga slechte spullen maken, alleen dat ik vind dat er een stoffig bejaardenimago omheen hangt.
De vergelijking Dacia en Koga raakt kant noch wal. Dacia is een no-nonsense auto voor wie zo goedkoop mogelijk van A naar B wil kunnen. Een Dacia Logan MCV is gewoon een grote laadbak op wielen, die niet zo gelukkig vormgegeven is, maar dat boeide overduidelijk ook niet bij het ontwerp. Dat herken ik in Koga totaal niet terug.
En heb je ooit een oud grijs mannetje van 90 jaar op een Koga racefiets gezien, met een Agu-pakje aan? Ik niet.
Voor mij heeft Koga zijn imago ook totaal niet tegen, integendeel. Het is een serieus kwaliteitsmerk met ambities. En de vormen van het Kimera-frame zorgen voor een flitsende uitstraling. (Inderdaad, dat is mijn mening.)
Ik heb overigens niks tegen op Cannondale. Vind ik ook een mooi merk.
Tja, Nederlands product hè. Daar houd jij zo te zien niet van.havana schreef:Dat is prima, imago is persoonsgebonden. Overigens mag Jan Janssen ook in mijn rijtje
Ik heb niks tegen Nederlandse producten. Overigens worden JJ frames niet in NL gemaakt.
Verder maak je weer dezelfde fout, namelijk door producteigenschappen te gaan vergelijken, terwijl het mij om IMAGO ging.
Verder maak je weer dezelfde fout, namelijk door producteigenschappen te gaan vergelijken, terwijl het mij om IMAGO ging.
Gefeliciteerd!RelicBert schreef:Tada!!!
Even snel eerste foto van een trotse Bertje.
Het is altijd bijzonder om een nieuwe fiets te hebben.
W.b. Cannondale gaat mijn aandacht eerder uit naar de Supersix, maar dit is ook een mooie fiets.
Ik heb zelf ook Schwalbe Lugano banden, maar daar staat het er niet zo groot op.
Jij ziet dat als fout. Ik zie tussen die twee wel een bepaald verband.havana schreef:Verder maak je weer dezelfde fout, namelijk door producteigenschappen te gaan vergelijken, terwijl het mij om IMAGO ging.
Iets wat je je voorstelde als zeer robuust, maar wat bij nader inzien erg bleek te rammelen, zal imagoschade lijden.
Heren,
Allereerst wil ik een ieder bedanken voor zijn bijdrage in dit topic. Een belangrijk deel van mijn keuze is gebaseerd op dit topic dus mede door jullie toedoen.
Vervolgens wil ik jullie bedanken voor de gelukwensen, voelt zo wel een beetje alsof je jarig bent, super.
http://www.prologotouch.com/kappa_evo.php
Bidonhouders, bidons, tasje aan zadel met binnenband en bandenlichter, pompje en bel. zijn allemaal gratis toegevoegd door de FM, Dickhof in Oosterwolde. Alle lof voor deze FM, kan ik iedereen aanbevelen.
De standaard cassette 11 - 28, is op mijn verzoek (gratis inderdaad) vervangen door een 12 - 25. Dit is een heel bewuste keuze van mij, samen met de triple.
Ben erg blij met deze fiets, nu nog een beetje zon, maar dat is weer een ander topic.
Nogmaals bedankt voor jullie geduld met mij en jullie positieve en goede adviezen!
Gr.
Bert
Allereerst wil ik een ieder bedanken voor zijn bijdrage in dit topic. Een belangrijk deel van mijn keuze is gebaseerd op dit topic dus mede door jullie toedoen.
Vervolgens wil ik jullie bedanken voor de gelukwensen, voelt zo wel een beetje alsof je jarig bent, super.
Het zadel is een Prologo, Kappa EVO.elefantino schreef:Mooie fiets! Vooral de perfecte verhouding tussen zwart en wit spreekt me aan. Wat is dat voor zadel?
http://www.prologotouch.com/kappa_evo.php
Helaas heb ik die ongeschreven regel nergens kunnen lezen . . .havana schreef:Fraaie fiets, de overtredingen van het ongeschreven fotoreglement zullen we maar door de vingers zien
Perfect durf ik nog niet te zeggen. Zadel staat op de goede hoogte, is wat omlaag gegaan en daarna weer iets omhoog. Stuur zal denk ik nog iets lager komen. Er is nog voldoende ruimte voor aanpassingen. De fiets “voelt” wel heel erg als een goed passende schoen; eerst maar eens wat kilometers maken.daniel1975 schreef:Gefeliciteerd!
Is je houding perfect zo?
De keuze is bepaald op het gevoel wat ik had op deze fiets, het stuk comfort kun je moeilijk testen in een testrondje, hierbij ben ik op jullie adviezen afgegaan en het advies van de FM. Dit heeft de uiteindelijk ervoor gezorgd dat het de Synapse is geworden en niet de S6.jackbrown schreef:Gefeliciteerd Bert, hij is echt heel mooi. Dus deze had voor jou de beste zit?!
Ik zal best nog een ervaringen posten, maar ik denk dat dit topic nu wel klaar is.lcsmt schreef:Bert,
En nu rijden en ervaringen posten hé.
Zo blijven we hier nog even bezig.
Die Schwalbe Lugano zijn nieuw voor mij. Het zijn 25mm bandjes. De nabije toekomst zal leren of dit blijvertjes zijn . Het staat er inderdaad wel erg groot op, al past het wel bij de kleur van de fiets. Het RS10 staat daarintegen weer heel onduidelijk (grijs) op de vegen.Remco H schreef: Gefeliciteerd!
Het is altijd bijzonder om een nieuwe fiets te hebben.
W.b. Cannondale gaat mijn aandacht eerder uit naar de Supersix, maar dit is ook een mooie fiets.
Ik heb zelf ook Schwalbe Lugano banden, maar daar staat het er niet zo groot op.
Dit is de kleur die past bij de 105 afmontage (ook een zwart/lichtblauwe uitvoering) en is de kleur van 2013. Kon ook nog kiezen voor een 2012 kleur, die had nog meer wit.Trappe schreef:Mooie fiets ! Ik heb er precies zo een maar dan en tikje zwarterRelicBert schreef:Tada!!!
Ik ben benieuwd hoe hij jou bevalt!
Bidonhouders, bidons, tasje aan zadel met binnenband en bandenlichter, pompje en bel. zijn allemaal gratis toegevoegd door de FM, Dickhof in Oosterwolde. Alle lof voor deze FM, kan ik iedereen aanbevelen.
De standaard cassette 11 - 28, is op mijn verzoek (gratis inderdaad) vervangen door een 12 - 25. Dit is een heel bewuste keuze van mij, samen met de triple.
Ben erg blij met deze fiets, nu nog een beetje zon, maar dat is weer een ander topic.
Nogmaals bedankt voor jullie geduld met mij en jullie positieve en goede adviezen!
Gr.
Bert
Avatar gebruiker
Zal het voor je ontrafelen ;RelicBert schreef: Helaas heb ik die ongeschreven regel nergens kunnen lezen . . .
- Foto maken van de fiets aan de aandrijfzijde
- Ketting voor op het buitenblad en achter op het kleinste kransje
- Crankarm in horizontale stand
- Geen bidons, zadeltasjes, fietspompen, kilometertellers of fietsbellen op de fiets
en zal vast nog wel het een en ander vergeten zijn.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40115
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Iets met spacertoren.....jorrit10 schreef:Zal het voor je ontrafelen ;RelicBert schreef: Helaas heb ik die ongeschreven regel nergens kunnen lezen . . .
- Foto maken van de fiets aan de aandrijfzijde
- Ketting voor op het buitenblad en achter op het kleinste kransje
- Crankarm in horizontale stand
- Geen bidons, zadeltasjes, fietspompen, kilometertellers of fietsbellen op de fiets
en zal vast nog wel het een en ander vergeten zijn.
Less is bore