Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2013

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 sep 2013 12:23

phil schreef:
mrcoffee schreef:
daniel1975 schreef:Maar boven alles heerst bij mij het baalgevoel dat de heren het in het verleden zo bont hebben gemaakt dat ik nu niet meer onbevangen naar de mooie sport kan kijken. En volgens mij is er nog geen enkele vorm van moreel besef dat het anders moet.
Herkenbaar. De overwinning van Horner is het laatste wat de wielersport nodig heeft.
Dat was ook exact mijn punt voordat biljarten en andere zaken over schaatsers die goed staand zouden kunnen wielrennen (die fietsen toch niet tijdens schaatswedstrijden? :roll: ) ter sprake kwamen...
nochtans biljarters biljarten ook heel de wedstrijd staand! :lol:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

copperzzz
Forum-lid

copperzzz 16 sep 2013 12:26

mrcoffee schreef:Let the games begin:
De hetze tegen Chris Horner is begonnen. De Spaanse pers, met name AS, maakte vanochtend bekend dat de 41-jarige Amerikaan, gisteren eindwinnaar van de Vuelta, een dopingcontrole heeft gemist. Het Spaanse antidopingagentschap AEA stond vanochtend aan de hotelkamer van Horner, maar trof daar een andere renner aan. Ook in een ander hotel, waar hij zou kunnen verblijven, was er geen teken van Horner.

Het was het Amerikaanse antidopingagentschap USADA dat de AEA had belast met de controle. Zij voeren immers al een tijdje een onderzoek naar de renner uit Oregon. Beide dopinginstanties moesten echter tot na de Vuelta wachten met hun controles omdat alle testen de voorbije drie weken werden toegewezen aan Amaury Sports Organisation (ASO), organisator van de Vuelta (en de Tour).

Volgens de Spaanse pers had Horner in zijn 'whereabouts' aangegeven dat hij resideerde in Hotel Princesa in de buurt van Madrid. Daar bleek hij vanochtend echter niet meer te logeren. Bij RadioShack was niemand bereikbaar voor commentaar, aldus AS.
Hahaha en we zijn los :D

simen
Forum-lid

simen 16 sep 2013 21:51

Voorlopig blijf ik nog maar met oogkleppen op naar de wedstrijden kijken.
Dat wil zeggen, zolang iemand niet betrapt is ,dan heeft hij het voordeel van de twijfel.
Dan zie ik een mooie wedstrijd deze Vuelta.

Straks eind september moeten er weer stappen gezet worden om het vertrouwen te herwinnen.
Met een nieuwe voorzitter van de UCI zal blijken of deze organisatie bij machte is de trap van bovenaf schoon te vegen.
Het zal niet eenvoudig worden maar het is de moeite waard voor het wielrennen.
Dat bewees de afgelopen zaterdagetappe op de Angliru.
Zij is ook tegen

Plaats reactie