Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2015

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 jun 2015 18:22

hoho! Doe dan Ajax - Feyenoord ofzo ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jun 2015 20:16

Misschien verwachten ze met wielrennertje pesten een groot deel van de bevolking achter zich te krijgen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 jun 2015 21:18

Een klein beetje nuance mag wel denk ik.... Staken en actie voeren is een recht in nederland. Voor fabrieksarbeiders, kantoorpersoneel, leraren, politie-agenten, iedereen. En actievoeren heeft alleen maar zin als er "gedupeerden" zijn.

En zonder die acties en stakingen hadden wij allemaal niet van die keurige arbeidsvoorwaarden gehad, met relatief goede salarissen, een fatsoenlijke hoeveelheid vakantiedagen etc. Want van de gulheid van de werkgevers hoeven we het echt niet te hebben......

We hebben rechters die gaan toetsen of deze acties rechtmatig zijn, dus we zullen het wel zien...

En nuance 2: ook in Frankrijk wordt er wel eens een koers lamgelegd door acties, dus als de franse organisatie hier zo'n herrie over zou maken, is dat tamelijk hypocriet.

Just my 2 cents.....

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 24 jun 2015 21:31

+1

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 24 jun 2015 21:45

daniel1975 schreef:Triest gedoe. Zet lekker de trajectcontroles uit, ga de baas pesten, blokker het binnenhof. Maar niet dit, want nu is de gewone man/vrouw/fan weer de dupe.
De gewone man (inclusief agent) heeft door de geschiedenis heen juist alleen maar baat gehad bij het recht op actievoeren (Zoals Hans Bé al terecht opmerkte).

Die politiemensen verdienen al jaren véél te weinig voor het werk dat ze moeten doen. Zolang ze niemand in gevaar brengen.......

Wat kan dat nou schelen. Die Tour rijdt toch wel door. Die wacht op niemand.........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jun 2015 22:19

Volledig eens dat ze hogere beloning verdienen, maar pest de juiste mensen. Blokkeer dat Binnenhof zoals ik al eerder aangaf. Niet de TdF, wat een visitekaartje is voor de hele wereld.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 24 jun 2015 22:26

Ik zag op Strava dat Ten Dam vandaag was aan het trainen op de Galibier. Weten zij bij Lotto Jumbo meer of minder dan dat wij weten?? Ik meen toch gelezen te hebben dat ook de Tour, net zoals Marmotte dit jaar niet over de Galibier kan gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 jun 2015 22:43

daniel1975 schreef:Volledig eens dat ze hogere beloning verdienen, maar pest de juiste mensen. Blokkeer dat Binnenhof zoals ik al eerder aangaf. Niet de TdF, wat een visitekaartje is voor de hele wereld.
Ook jij weet vast wel dat drukmiddelen pas werken, als ze "groot" genoeg zijn (in relatie tot het gewenste resultaat). Van een dag blokkeren van het binnenhof zal niemand wakker liggen. Net zoals de beleidsmakers ook niet wakker liggen van (of zelfs lachen om) publieksvriendelijke acties als "geen bekeuringen schrijven" e.d.
Tja, en dan komt de Tour langs.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 24 jun 2015 23:01

Maar als sterke arm van de rechststaat heb je een aantal machtsmiddelen tot je beschikking. Het aanhouden en controleren van auto's is er daar eentje van. Maar dat wil niet zeggen dat je diezelfde machtsmiddelen dan ook maar kan inzetten als je actie wilt voeren. Dan zit je op of misschien wel over de grens van machtsmisbruik. Die middelen zijn namelijk niet bedoeld om mee actie te voeren.

Ik betwijfel dan ook sterk of de rechter deze actie goedkeurt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 jun 2015 08:03

Karl66 schreef:Maar als sterke arm van de rechststaat heb je een aantal machtsmiddelen tot je beschikking. Het aanhouden en controleren van auto's is er daar eentje van. Maar dat wil niet zeggen dat je diezelfde machtsmiddelen dan ook maar kan inzetten als je actie wilt voeren. Dan zit je op of misschien wel over de grens van machtsmisbruik. Die middelen zijn namelijk niet bedoeld om mee actie te voeren.

Ik betwijfel dan ook sterk of de rechter deze actie goedkeurt.
Hiermee sla je de spijker op de kop.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 jun 2015 08:07

Karl66 schreef:Maar als sterke arm van de rechststaat heb je een aantal machtsmiddelen tot je beschikking. Het aanhouden en controleren van auto's is er daar eentje van. Maar dat wil niet zeggen dat je diezelfde machtsmiddelen dan ook maar kan inzetten als je actie wilt voeren. Dan zit je op of misschien wel over de grens van machtsmisbruik. Die middelen zijn namelijk niet bedoeld om mee actie te voeren.
Dit verwoord precies hoe ik er ook over denk.
Het gebruik van gemeenschapsmiddelen om een CAO-conflict te beslechten vind ik een No-Go.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 jun 2015 08:53

Sowieso heb ik NUL respect voor stakers (en aanverwante acties) omdat vrijwel altijd de onschuldige burger er het meeste last van heeft, maar deze plannen van de politie zijn wel een absoluut dieptepunt. Hoe egocentrisch en kortzichtig kun je zijn om omwille van je eigen belang (hoe terecht dat belang ook kan zijn, daar doe ik geen uitspraak over) een publiek evenement te (dreigen te gaan) verstoren. Juist van politiemensen zou ik wat meer ethiek verwachten. Triest..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie