Hoi,
Ik herstel mijn latexjes ook bij een sporadisch lek.
Ik heb van een oud Vredestein bandje wat lapjes geknipt en gebruik dat steevast voor het herstellen van een lek.
is goedkoper en veel beter dan dat Tip-Top en/of Simson gedoe.
Ik denk dat de lekke butyl bandjes door de meeste berijders direct worden afgeschreven of niet ?
Grtz,
Morel.
Tourmagazin bandentest
Hoi,
Ja, dat denk ik wel.
Ook de meeste fietsenmakers doen daar trouwens duchtig aan mee. Er wordt zo min mogelijk hersteld en zoveel mogelijk vervangen. (Goed, begrijpelijk, die moeten ervan leven)
Eergisteren stond ik bij de FM (een kennis van me) en stapt me daar een jonge kerel van eide twintig jaar in mooie rijkledij de winkel in met een achterwiel in de hand.
Of de FM even zijn biba wou vervangen want die had ie ergens te velde lekgereden.
FM en ik wisselen een korte blik.
Ik trek mijn stoute schoenen aan en vraag de kerel hoe ie dan wel is thuis geraakt?
Gewoon, thuis opgebeld, zegt ie zonder blikken of blozen want dat bandje wisselen kon ie niet.
Tja, die heeft daar twintig euro gelaten want volgens de FM deed ie er toch goed aan om een nieuwe band te laten monteren ook.
De band in kwestie was eigenlijk niks mis mee. De FM wou hem gewoon even laten "voelen" dat ie niet om de haverklap bibaatjes wou "steken".
Wat latex bibas herstellen betreft, zo doe ik het ook en op die manier hou je ook de elasticiteit van je latex biba intact.
Mooi rond stukje latex en dan wel liefst met Simson lijm. Die vind ik echt heel goed.
Ik zet er zelfs een in tweeen geknipte butyl biba terug mee aan mekaar.
Ciao,
Ja, dat denk ik wel.
Ook de meeste fietsenmakers doen daar trouwens duchtig aan mee. Er wordt zo min mogelijk hersteld en zoveel mogelijk vervangen. (Goed, begrijpelijk, die moeten ervan leven)
Eergisteren stond ik bij de FM (een kennis van me) en stapt me daar een jonge kerel van eide twintig jaar in mooie rijkledij de winkel in met een achterwiel in de hand.
Of de FM even zijn biba wou vervangen want die had ie ergens te velde lekgereden.
FM en ik wisselen een korte blik.
Ik trek mijn stoute schoenen aan en vraag de kerel hoe ie dan wel is thuis geraakt?
Gewoon, thuis opgebeld, zegt ie zonder blikken of blozen want dat bandje wisselen kon ie niet.
Tja, die heeft daar twintig euro gelaten want volgens de FM deed ie er toch goed aan om een nieuwe band te laten monteren ook.
De band in kwestie was eigenlijk niks mis mee. De FM wou hem gewoon even laten "voelen" dat ie niet om de haverklap bibaatjes wou "steken".
Wat latex bibas herstellen betreft, zo doe ik het ook en op die manier hou je ook de elasticiteit van je latex biba intact.
Mooi rond stukje latex en dan wel liefst met Simson lijm. Die vind ik echt heel goed.
Ik zet er zelfs een in tweeen geknipte butyl biba terug mee aan mekaar.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hallo,
Ook ik blijf het ongelofelijk vinden, dat er nog steeds mensen zijn die een dure racefiets onder hun achterwerk hebben en geen enkele notie hebben van onderhoud of het verwisselen van een bandje of tube.
Heb je nou een hobby of niet denk ik dan???
Frank, van het weekend heb ik een vittoria evo cx 320 tpi verlijmd. Ik moet zegen dat ik positief verrast ben na mijn eerste rit. Voelde erg soepel aan. Deel jij die ervaring ook??
Groetjes, Eric
Ook ik blijf het ongelofelijk vinden, dat er nog steeds mensen zijn die een dure racefiets onder hun achterwerk hebben en geen enkele notie hebben van onderhoud of het verwisselen van een bandje of tube.
Heb je nou een hobby of niet denk ik dan???
Frank, van het weekend heb ik een vittoria evo cx 320 tpi verlijmd. Ik moet zegen dat ik positief verrast ben na mijn eerste rit. Voelde erg soepel aan. Deel jij die ervaring ook??
Groetjes, Eric
Snobisme is een dure hobby...
Dan kan er inderdaad ook nog wel 300B vervorming en (in)efficiëntie bij..... :p
Ik ben meer het Class D type. En inderdaad op de alledaagse fiets geen latex biba's. Geen verplicht gepomp elke dag.
Latex alleen als het ook echt om de laatste seconde gaat, en dat is geen tussendoor wedstrijdje of toertocht.
Gr GJ
Dan kan er inderdaad ook nog wel 300B vervorming en (in)efficiëntie bij..... :p
Ik ben meer het Class D type. En inderdaad op de alledaagse fiets geen latex biba's. Geen verplicht gepomp elke dag.
Latex alleen als het ook echt om de laatste seconde gaat, en dat is geen tussendoor wedstrijdje of toertocht.
Gr GJ
Redelijk snel fietsen is best grappig.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
En ik al blij zijn met mijn AR met zijn E88CC's, CLass D heb ik daarnaast natuurlijk nodig om mijn D-Sigs aan te sturen.
Zo een 300B is natuurlijk vergelijkbaar met latex biba's: Klassiek, nostalgisch product met zeer goede eigenschappen wat commercieel achterhaald is door nieuwe technologie die zogenaamd beter is. (zie ik een trend hier? ook nog allemaal aan de LP?)
Zo een 300B is natuurlijk vergelijkbaar met latex biba's: Klassiek, nostalgisch product met zeer goede eigenschappen wat commercieel achterhaald is door nieuwe technologie die zogenaamd beter is. (zie ik een trend hier? ook nog allemaal aan de LP?)