Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Vuelta-topic

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 16 sep 2010 01:39

Bottecchia schreef:Tijd voor een PR campagne misschien?

Ze zitten gewoon erg ongelukkig op de kalender.
De belangrijkste wedstrijden in de tweede helft van het jaar zijn de Tour en het WK. Daar past de Vuelta slechts in als voorbereiding op het WK of voor diegenen die de tour niet gereden hebben.
Blijven dus de wat 'mindere' renners over. Maar die maken er wel een mooie koers van!

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 16 sep 2010 10:24

Voor de(ze) liefhebber zijn de Giro en de Vuelta immers vele malen leuker dan de Tour.... :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 16 sep 2010 12:32

Bottecchia schreef:Ik zou het wel aardig vinden als die Mosquera de Vuelta nog weet te winnen. Dat zou nou nog eens een echte verrassing zijn.

In dat licht:
Mosquera het volgende jaar bij Vacance?
Volgens diverse bronnen zou Vacansoleil zich gaan versterken met de Spanjaard Ezequiel Mosquera. De huidige nummer twee van de Vuelta zou naast Stijn Devolder en Ricardo Riccó de derde grote aankoop zijn van de Nederlandse wielerformatie.

Het nieuws zou pas eind deze maand bevestigd worden door de ploeg. Gisteren zei teammanager Daan Luijkx dat de ploeg ‘een renner van naam, die einde contract is bij zijn huidige ploeg en die het nog altijd in zich heeft om mee te spelen voor de podiumplekken in de grote ronden' had binnengehaald, maar deze pas aan het einde van de maand bekend mocht maken van de huidige ploeg van de renner.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 16 sep 2010 15:30

Mosquera als Vueltawinner.. ik zou het wel een mooie stunt vinden. Aan de andere kant ben ik bang dat de wielerkoers Vuelta dan nog meer in het verdomhoekje komt. De aandacht dit jaar is wel erg mager, zelfs de commentatoren zijn met hun gedachten ergens anders :rolleye:

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 sep 2010 15:52

Mosquera als Vueltawinnaar? Die discussie kan dan wat mij betreft direct door naar het "grote doping topic". Want hoe zat dat de afgelopen jaren ook alweer met "verrassende" renners.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 sep 2010 16:19

Mosquera is geen verrassing, die rijdt al een heel aantal jaren een goed klassement in de Vuelta. Gezien de vrij zwakke bezetting dit jaar dan niet heel verwonderlijk dat hij nog net een treetje hoger uit zou komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 sep 2010 16:44

In elk geval: de parcours, zijn er dit jaar qua landschappelijk schoon, geweldig op vooruitgegegaan.
Gedaan met de lange rechte eindeloze wegen door troosteloze landschappen, lijkt het.
Ook , met naast het hooggebergte, vlakke en enkele "italiaanse" aankomsten ( slechts enkele kms bergop tot aan de finish), dus voor elk wat wils.
Een pluim voor de organisatoren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 16 sep 2010 20:11

Amclassic-fan schreef:Mosquera is geen verrassing, die rijdt al een heel aantal jaren een goed klassement in de Vuelta. Gezien de vrij zwakke bezetting dit jaar dan niet heel verwonderlijk dat hij nog net een treetje hoger uit zou komen.

+1. Ik had bijv. Rodriguez als winnaar veel verrassender gevonden.

dario
Forum-lid

dario 17 sep 2010 12:00

Amclassic-fan schreef:Mosquera is geen verrassing, die rijdt al een heel aantal jaren een goed klassement in de Vuelta. Gezien de vrij zwakke bezetting dit jaar dan niet heel verwonderlijk dat hij nog net een treetje hoger uit zou komen.

Op papier valt die "zwakke bezetting" nog wel mee: OK, 't is de Tour niet, maar met Menchov, Nibali, Bruseghin, Sastre, Cancellara en de (intussen weliswaar gehalveerde) familie Schleck is/was er toch wel wat goed volk bijeen - alleen presteren veel toppers ondermaats...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 sep 2010 01:04

Gilbert presteert in de vuelta te goed en te veel. Op die manier wordt hij nooit wereldkampioen.
Soms moet je durven kiezen: indien hij nu ook nog uitblinkt in de italiaanse semiklassiekers mag hij ( of hij zal 10% sterker dan de rest moeten zijn op het WK) de WK-titel vergeten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dario
Forum-lid

dario 18 sep 2010 20:19

Tjonge, straffe rit vandaag!!!
"Magere" ronde of niet, bleef wel spannend tot het einde - en da's in de Tour vaak anders.
Sterk van Nibali!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

simen
Forum-lid

simen 18 sep 2010 22:56

Dit was weer wat wielrennen zo mooi maakt .
Man tegen man en samen tegen de berg.
En het ging om de knikkers.
Schitterend
Zij is ook tegen

Plaats reactie