Vuelta 2015
't is niet omdat er Nederlanders winnen dat ik het nu opeens een mooie koers ga vinden, maar het is, ongeacht de nationaliteit van de winnaar echt mooi en spectaculair geweest de laatste dagen.
Die Dumoulin heeft inderdaad klasse maar de krachten die hij tot nu toe verspeeld heeft zullen hem de volgende dagen nog zuur opbreken. Maar daar houdt hij ongetwijfeld rekening mee.
Proficiat in elk geval aan Dumoulin en aan Lindeman natuurlijk voor hun sterke prestaties.
Die Dumoulin heeft inderdaad klasse maar de krachten die hij tot nu toe verspeeld heeft zullen hem de volgende dagen nog zuur opbreken. Maar daar houdt hij ongetwijfeld rekening mee.
Proficiat in elk geval aan Dumoulin en aan Lindeman natuurlijk voor hun sterke prestaties.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het is in ieder geval koers en ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Dumoulin dit vol gaat houden. Er is nog vrijwel geen saaie dag geweest in deze Vuelta.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Dumoulin moet zich woensdag niet gek laten maken. Als hij niet met de besten mee omhoog komt, lekker laten lopen en focussen op de tt in Burgos. Die tweede ritzege moet mogelijk zijn.
Het zou mij verbazen als hij wel met de besten mee kan in het hooggebergte maar gisteren heeft hij mij ook al verbaasd. Wat een prestatie!
Het zou mij verbazen als hij wel met de besten mee kan in het hooggebergte maar gisteren heeft hij mij ook al verbaasd. Wat een prestatie!
Campagnolo Ultra Dork
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik ben het met je eens, en misschien denkt Dumoulin er zelf ook wel zo over.
Aan de andere kant heeft hij in de ronde van Zwitserland laten zien dat hij ook het echte hooggebergte aankan ( Rettenbachgletsjer!).
Misschien is het dit jaar nog te vroeg, maar ik denk dat hij de potentie heeft om een grote ronde goed te rijden.
Aan de andere kant heeft hij in de ronde van Zwitserland laten zien dat hij ook het echte hooggebergte aankan ( Rettenbachgletsjer!).
Misschien is het dit jaar nog te vroeg, maar ik denk dat hij de potentie heeft om een grote ronde goed te rijden.
-
- Forum-lid HC
Ik denk ook gewoon dat het leuk is omdat het een koers is waar heel veel kanshebbers zich niet specifiek op richten.
Je hebt de seizoensgoedmakers, de wk voorbereiders en ik denk dat dat het juist zo leuk maakt. De grote ronde met de minste belangen.
Je hebt de seizoensgoedmakers, de wk voorbereiders en ik denk dat dat het juist zo leuk maakt. De grote ronde met de minste belangen.
Als hij werkelijk maar 68kg is, dan moet hij in combinatie met het vermogen dat hij als tijdrijder kan trappen toch een heel eind komen. Dan zit hij met zijn gewicht gewoon in de buurt van mannen als Froome.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
68 geloof ik niet zo bij hem, wikipedia geeft 71 aan, en de teamsite ook: http://teamgiantalpecin.com/riders/tomdumoulin/
Je leest op dit moment overal dat hij heel scherp staat en op 68kg zit. Ik verwacht echt niet dat hij woensdag wel even gaat winnen of de rode trui vast gaat houden. Maar het zou me niet verbazen als hij het verlies aardig kan beperken, waardoor hij als tijdrijden een kanshebber op het rood blijft. Terwijl ik hem vooraf niet eens als top 10 getipt had. Maar het blijft koffiedik kijken en woensdagavond weten we meer...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Tom zal nog wel een paar dagen in de leiderstrui rijden, maar finaal gaat hij kraken omdat hij niet genoeg klimmer is en vooral omdat hij nog niet op het niveau zit van een froome, quintana, Aru of valverde.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- opperhoofd
- Forum-lid
Met zijn kopwerk van gisteren is het duidelijk dat het klassement niet zijn doel is.
Wel zo lang mogelijk volhouden en als het uitzicht is verdwenen laat hij het lopen.
Prima manier om "ontspannen" te rijden.
Wel zo lang mogelijk volhouden en als het uitzicht is verdwenen laat hij het lopen.
Prima manier om "ontspannen" te rijden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die gewichten die teams geven zijn niet meer dan een indicatie. Gesink woog ook echt geen 70 kg tijdens de Tour. Laat staan dat Froome 71 kg woog (en weegt).monsieurpinot schreef:68 geloof ik niet zo bij hem, wikipedia geeft 71 aan, en de teamsite ook: http://teamgiantalpecin.com/riders/tomdumoulin/
Google heeft wel wat leuks gemaakt:
https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... Fe71ZwAAAA
Een "echte" bergetappe is inderdaad nog wat anders dan de etappe die hij won, maar eerlijk gezegd had ik van te voren eerder verwacht dat hij bij zo'n aankomst relatief meer tijd zou verliezen dan in een etappe met meer geleidelijke beklimmingen.Ernie C. schreef:Dumoulin moet zich woensdag niet gek laten maken. Als hij niet met de besten mee omhoog komt, lekker laten lopen en focussen op de tt in Burgos. Die tweede ritzege moet mogelijk zijn.