De sportleraar zei ook altijd dat ik een schildpad ben zo langzaam als jij loopt loopt hier niemand.
Lekker motiverend zeg.
Beetje of topic (excuses alvast)...maar ik heb ongeveer zo'n ervaring. Als kind was ik best sportief maar op de middelbare school werd ik enorm gepest, oa door onze gymlerares die ergens zelf had beslist dat ik een slome duikelaar was die niks kon. Ik kon inderdaad niet goed handballen en korfballen, wat haar specialiteiten waren, want:
A - teamsport (>auti)
B - springen is niet leuk met verkorte achillespezen
C - hand- en korfbal is niet leuk als je een halve meter kleiner bent dan de rest
Gymjuffen studeren af in twee voorkeurssporten, dat schijnt zo te zijn, en die sporten doen ze dan voornamelijk met gym. En niet al die andere sporten waar een kind dan misschien wel in uit kan blinken. Ik kon wel erg hard rennen en was goed in honkbal, maar dat deden we bijna nooit.
Terwijl de trut er eigenlijk voor had kunnen zorgen dat ik op die leeftijd geinteresseerd had geraakt in sport heeft ze me toen vooral een minderwaardigheidscomplex op dat gebied aan gepraat. Zou inmiddels graag eens stukje met het loeder gaan fietsen...kijken wie er het laatst lacht.
Er zullen vast wel gymleraren zijn die het wel begrijpen maar in mijn ervaring; hersenloze kloothommels die optrekken met de populaire kinderen van de klas en het leuk vinden de andere, moeilijkere kinderen met wat achterstand, brilletjes of misvormde ledematen te vernederen. En daar nog voor betaald krijgen ook.
/jeugdtrauma-intermezzo off
sorrie voor de onbreking
Sweety, ik heb niet het idee dat jij je nu zo voor je prestaties hoeft te schamen als ik hier lees wat je allemaal uit voert.
Sweety2008 schreef:
Daarom ga ik ook liever alleen lopen i.p. van in een hardloopvereniging, hooguit mag een vriendin die al wat langer harloopt met mij mee anders niemand.
Wie weet is een atletiekverenniging juist wel leuk voor je. Je moet je sportbeleving van nu niet laten verzieken door een kwelgeest van 40 jaar geleden.