SRAM ETAP
Accu conditie behoort idd ook to de mogelijkheden (in eerste instantie edge 520 en 1000 meen ik), uit de bikeradar review:
"While Garmin and SRAM haven’t finalized the details, eTap’s ANT+ compatibility means a low-battery warning on your Garmin will be a reality soon. Gear-indicator graphics on Garmin Edge head units are also in the works; at least one SRAM employee is testing this now."
Dus ik ben benieuwd hoe "soon" soon nu echt blijkt te zijn!
"While Garmin and SRAM haven’t finalized the details, eTap’s ANT+ compatibility means a low-battery warning on your Garmin will be a reality soon. Gear-indicator graphics on Garmin Edge head units are also in the works; at least one SRAM employee is testing this now."
Dus ik ben benieuwd hoe "soon" soon nu echt blijkt te zijn!
-
- Forum-lid
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
- Locatie: Albergen
We zullen het snel weten! Donderdag as gaat het eea getest worden... Mocht ik tijd hebben om eea in te stellen. (Meestal is het een race tegen de klok, 180 km/H naar huis, eten, omkleden, met volle pens op de fiets en hopen dat je nog net op tijd bent voordat men vertrekt)
Ik breng jullie iig na volgend weekend op de hoogte.
Grtz
Ik breng jullie iig na volgend weekend op de hoogte.
Grtz
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC
Specialized Epic FSR Elite WC
Heb vorig weekend de eerste serieuze rit met mijn nieuwe etap afgemonteerde fiets gedaan. Ik kan niet anders zeggen dan dat het fantastisch schakelt. Het is even wennen met de nieuwe shifter layout, maar als je 'm eenmaal doorhebt gaat het heel natuurlijk en snel. Comfortabele grips, en de grote paddles zorgen ervoor dat je nooit misgrijpt, zelfs niet als je scheel kijkt van het zuur in je benen.
Geen merkbare vertraging bij schakelen voor of achter, dus wat mij betreft kan die mythe ook overboord.
Als ik het moet vergelijken met mijn vorige fiets (DA9000 Di2 afgemonteerd), zou ik zelfs zeggen dat het voor nog een tandje strakker schakelt, maar dat kan ook betekenen dat mijn oude fiets weer wat liefde van een vakman nodig heeft. Op beide fietsen overigens Q-rings.
Batterijniveaus en schakelstanden worden keurig uitgelezen op mijn Wahoo Elemnt computer, dus ook dat werkte plug-n-play.
Geen merkbare vertraging bij schakelen voor of achter, dus wat mij betreft kan die mythe ook overboord.
Als ik het moet vergelijken met mijn vorige fiets (DA9000 Di2 afgemonteerd), zou ik zelfs zeggen dat het voor nog een tandje strakker schakelt, maar dat kan ook betekenen dat mijn oude fiets weer wat liefde van een vakman nodig heeft. Op beide fietsen overigens Q-rings.
Batterijniveaus en schakelstanden worden keurig uitgelezen op mijn Wahoo Elemnt computer, dus ook dat werkte plug-n-play.
-
- Forum-lid
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
- Locatie: Albergen
Goed om te lezen dat het ook fijn reageert icm Q rings!!! Deze zitten namelijk ook op mijn Venge. Nu nog twijfel over de cassette, ik rijd normaal nederland met 10 sp 12/23. Op de etap zit 11 sp 11/28. Daar kan ik in principe overal alles mee rijden, maar is het net zo fijn oplopend?
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC
Specialized Epic FSR Elite WC
-
- Forum-lid
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
- Locatie: Albergen
Ik heb ook ergens iets gelezen over iets van een blokje bij de voorderrie bevestiging, kan jij me daar iets over vertellen?
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC
Specialized Epic FSR Elite WC
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Met een 11/28 mis je een 18. Ik vind dat in de polder irritant en rijd daarom met een ultegra 12/25 en de 11/28 voor in de bergen.
Afgelopen zaterdag bij 12go even met de etap gespeeld. werkt prima en schakeld heel natuurlijk.
Je kan jammergenoeg niets instellen, blijf ik jammer vinden bij etap en di2 voor de racer. extra knopjes ergens op je stuur vind ik wel een fijne optie. De etap ziet er wel lekker clean uit zonder draden.
Knoopcellen in de shifter gaan anderhalf jaar mee volgens sram, dus daar heb je niet snel een issue.
Accu voor en achterderrie uitwisselbaar en 30 euro pst.
Afgelopen zaterdag bij 12go even met de etap gespeeld. werkt prima en schakeld heel natuurlijk.
Je kan jammergenoeg niets instellen, blijf ik jammer vinden bij etap en di2 voor de racer. extra knopjes ergens op je stuur vind ik wel een fijne optie. De etap ziet er wel lekker clean uit zonder draden.
Knoopcellen in de shifter gaan anderhalf jaar mee volgens sram, dus daar heb je niet snel een issue.
Accu voor en achterderrie uitwisselbaar en 30 euro pst.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
DCRainmaker review http://www.dcrainmaker.com/2016/04/sram ... eview.html
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zal niet veel anders zijn dan de hele groep. Is immers het enige wat anders is.
Kosten rond de 1400 euro.
Kosten rond de 1400 euro.
Vandaag al... laatste firmware versie biedt ondersteuning voor zowel E-tap als Campa's EPS.Sieper schreef:"While Garmin and SRAM haven’t finalized the details, eTap’s ANT+ compatibility means a low-battery warning on your Garmin will be a reality soon. Gear-indicator graphics on Garmin Edge head units are also in the works; at least one SRAM employee is testing this now."
Dus ik ben benieuwd hoe "soon" soon nu echt blijkt te zijn!
Al zeker voor de Edge 1000, toen ik wou kijken op het 520 forum gedeelte ging de Garmin website op z'n bek.
Edge 810 kreeg ook nog een update, echter zonder E-tap en EPS.