Vandaag gefietst in 2016
Mountainbiken is bij mijn weten ook nog altijd een zomer sport. Die kapot gereden paden hebben mij de lol van het mountainbiken voor een deel ontnomen.
Enfin on-topic. Vandaag een rondje Italiaanseweg gereden. Gedurende de hele rit wat gespetter gehad, maar met de juiste kledij was het gelukkig goed uit te houden. Zelf vind ik dit weer een stuk aangenamer dan die kou van vorig weekend. De afgelopen week helaas weinig op de fiets kunnen zitten en dat was wel te merken. De benen wouden niet echt vandaag. Volgende week de Strava Gran Fondo maar even binnen halen, want vandaag kwam ik net 4km tekort..
https://www.strava.com/activities/477093763
Enfin on-topic. Vandaag een rondje Italiaanseweg gereden. Gedurende de hele rit wat gespetter gehad, maar met de juiste kledij was het gelukkig goed uit te houden. Zelf vind ik dit weer een stuk aangenamer dan die kou van vorig weekend. De afgelopen week helaas weinig op de fiets kunnen zitten en dat was wel te merken. De benen wouden niet echt vandaag. Volgende week de Strava Gran Fondo maar even binnen halen, want vandaag kwam ik net 4km tekort..
https://www.strava.com/activities/477093763
-
- Forum-lid
Mooie foto's!
Zelf gisteren een rondje Zwijndrecht Noordeloos Zwijndrecht gedaan. Stond behoorlijk wat wind in de Alblasserwaard, hele terugweg volle bak tegen. Met 90 km op de teller toch een lekker ritje gemaakt.
Zelf gisteren een rondje Zwijndrecht Noordeloos Zwijndrecht gedaan. Stond behoorlijk wat wind in de Alblasserwaard, hele terugweg volle bak tegen. Met 90 km op de teller toch een lekker ritje gemaakt.
Gisteren was het schitterend fietsweer en om 12:00 uur met mijn vaste fietsmaat vertrokken voor 80 km door de Beemster.........om na ongeveer 15 km bij het Gemaal Wijdewormer met gebroken spaak in het voorwiel (met bijbehorende slag in het wiel) weer om te keren
Dit was dan gelijk aanleiding om de fiets bij CycleYou aan de Schellingwouderdijk te brengen voor de voorjaarsbeurt, normaal kan en doe ik dat zelf maar ik heb mijn Chorus groep nog niet goed afgesteld gekregen en dat zit bij de beurt inbegrepen dus wie weet ga ik toch nog van Campagnolo houden
Dit was dan gelijk aanleiding om de fiets bij CycleYou aan de Schellingwouderdijk te brengen voor de voorjaarsbeurt, normaal kan en doe ik dat zelf maar ik heb mijn Chorus groep nog niet goed afgesteld gekregen en dat zit bij de beurt inbegrepen dus wie weet ga ik toch nog van Campagnolo houden
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
@ Jeroen: was maar 3,5 km ipv 4 km wat je te kort kwam. Btw: Op Strava netto en bruto tijd gelijk en toch (mooie) foto's maken. Wat is je geheim?
@ TumTumTum: Dat trailrespect is idd misschien nog te onbekend bij grotere groepen fietsers en dat begrip moet er een beetje inslijten al zal dat nooit 100% lukken. Dat inslijten niet letterlijk nemen
@ Dude: +1, mag er misschien niet uitzien in de ogen van sommigen maar scheelt echt een hoop.
@ TumTumTum: Dat trailrespect is idd misschien nog te onbekend bij grotere groepen fietsers en dat begrip moet er een beetje inslijten al zal dat nooit 100% lukken. Dat inslijten niet letterlijk nemen
@ Dude: +1, mag er misschien niet uitzien in de ogen van sommigen maar scheelt echt een hoop.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ik houd me maar bij het racefietsen; heb al de handen vol aan het bijhouden van de rules voor de racert. Bovendien is dat mtb-en natuurlijk dodelijk vermoeiend. Gisteren ook met Uggs thuisgekomen. Het oorspronkelijke plan van een 100+ rit maar bijgesteld en me beperkt tot een rondje rond de Haarlemmermeer. Manamanaman, wat een baggerweer. 64 km en blij dat ik thuis was.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Wat een heerlijk weer vandaag. Ik ben een tevreden man met mijn vrije dag vandaag. 82 km weg kunnen fietsen in het zonnetje met een soort van aangenaam temperatuurtje ook. Alleen de wind (en/of mijn conditie) had ik soms wel wat last van, maar dat mag de pret niet drukken. Via boskoop, bodegraven, driebruggen, Hogebrug, Hekendorp, Haastrecht, Gouda, Moordrecht, Capelle ad IJsel, Rotterdam en de Rottemeren weer terug in Zoetermeer beland. Moe maar behoorlijj voldaan.. Eén klein puntje slechts, elke overgang die dicht kon en en elke brug die open kon heb ik bijna voor moeten wachten vandaag..
https://www.strava.com/activities/478165841
https://www.strava.com/activities/478165841
#HoeMoeilijkKanHetZijn
Vandaag weer op de racert naar het werk. In vergelijking met vorige week was deze "commute " een stuk prettiger idd (niet met samengeknepen billetjes door de bochten, niet bijna janken van de pijn/kou in mijn tenen onder de douche )
Wat betreft trailrespect: bij onze mountainbike buren is de enige consensus dat er rekening gehouden mag worden met het effect van het biken op de trails. "Rekening houden" varieert dan van "Bij regen blijf je maar binnen" tot "MTB is van alle seizoenen, de parkoersbouwers moeten bij aanleg rekening houden met regenbestendigheid" en alles daartussenin.
Ik ben geen fan van modder, dus probeer zo te plannen dat ik op de droge(re) dagen fiets en bij nattigheid de meest geschikte parkoersen uitzoek (Zandvoort bijv wordt eigenlijk juist beter bij regen, zeggen de bouwers zelf ook). Mocht ik toch in de blub terecht komen, dan blijf ik iig van de ivm modder afgezette stukken (op de Heuvelrug zijn dat er een paar) en rij als het ff kan niet zodanig om plassen heen dat ik de baan verder sloop. Maar sorry, ik keer niet terug naar huis als het een beetje natter is dan gehoopt, daarvoor is biken te leuk en vrije tijd te schaars.
En dan hou ik er nu over op!
Wat betreft trailrespect: bij onze mountainbike buren is de enige consensus dat er rekening gehouden mag worden met het effect van het biken op de trails. "Rekening houden" varieert dan van "Bij regen blijf je maar binnen" tot "MTB is van alle seizoenen, de parkoersbouwers moeten bij aanleg rekening houden met regenbestendigheid" en alles daartussenin.
Ik ben geen fan van modder, dus probeer zo te plannen dat ik op de droge(re) dagen fiets en bij nattigheid de meest geschikte parkoersen uitzoek (Zandvoort bijv wordt eigenlijk juist beter bij regen, zeggen de bouwers zelf ook). Mocht ik toch in de blub terecht komen, dan blijf ik iig van de ivm modder afgezette stukken (op de Heuvelrug zijn dat er een paar) en rij als het ff kan niet zodanig om plassen heen dat ik de baan verder sloop. Maar sorry, ik keer niet terug naar huis als het een beetje natter is dan gehoopt, daarvoor is biken te leuk en vrije tijd te schaars.
En dan hou ik er nu over op!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Als je vandaag kon fietsen en je deed het niet dan moet je eigenlijk je fiets inleveren. Door een taaie aanhoudende verkoudheid heb ik nog niet zo veel kunnen fietsen, wel kleinere rondjes maar vandaag wilde ik echt wat langer. Het werd 70 km, ging best lekker maar toch ook weer even inkomen. Maar het weer was fantastisch. Wel nog erg veel drab op de weg zodat mijn fiets alsnog heel smerig was. Rondje Spijkenisse, pontje, Oud Beijerland, 's Gravendeel, Dordrecht, Zwijndrecht en weer terug naar Rotterdam.
Ik blijf die "oprit" naar de Zwijndrechtse brug maar onduidelijk vinden, nu fietste ik weer een woonwagenkamp in.
Ik blijf die "oprit" naar de Zwijndrechtse brug maar onduidelijk vinden, nu fietste ik weer een woonwagenkamp in.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Je hebt helemaal gelijk, maar ik heb het toch niet gedaan. Gisteren in de herstelmodus en vandaag de schade van zaterdag weggepoetst en plaatjes op Facebook gekeken. Nog nooit zo'n gore fiets gehad!TumTumTum schreef:Als je vandaag kon fietsen en je deed het niet dan moet je eigenlijk je fiets inleveren.
-
- Forum-lid
herkenbaar! Ik rij daar ook zelden in een keer goed. Nu probeer ik die kant sowieso wel een beetje te mijden ivm veel stoplichten daar. Ga als ik er kom meestal heen over de brug naar Dordt en terug via pontje of Heinenoord.TumTumTum schreef: Ik blijf die "oprit" naar de Zwijndrechtse brug maar onduidelijk vinden, nu fietste ik weer een woonwagenkamp in.
Zelf helaas niet buiten gefietst ivm werk, erg jaloers naar buiten zitten staren...
Ik had al het hele weekend zin om vanmiddag te gaan fietsen maar helaas kotste mijn zoontje 's morgens zijn ontbijt uit en kon dus niet naar school:( .
Toen ik om 13:00u thuis kwam was het 16 graden en de kleine wonderwel opgeknapt. Hij liep zowat tegen de muur omhoog van verveling dus hebben we de fietsen gepakt en zijn we lekker een dik uur samen het bos in gegaan .
Niet echt sporten voor mij maar wel heel leuk om te doen. Een beetje oefenen met op tijd schakelen voor een heuveltje, het juiste paadje kiezen om een modderpoel heen en vooral vooruit kijken i.p.v. naar die boom en die modderpoel. Sommige paden waren nog weg slecht om te fietsen en die hebben dus niet gedaan. Je kunt tenslotte niet vroeg genoeg beginnen met trailrespect!
Toen ik om 13:00u thuis kwam was het 16 graden en de kleine wonderwel opgeknapt. Hij liep zowat tegen de muur omhoog van verveling dus hebben we de fietsen gepakt en zijn we lekker een dik uur samen het bos in gegaan .
Niet echt sporten voor mij maar wel heel leuk om te doen. Een beetje oefenen met op tijd schakelen voor een heuveltje, het juiste paadje kiezen om een modderpoel heen en vooral vooruit kijken i.p.v. naar die boom en die modderpoel. Sommige paden waren nog weg slecht om te fietsen en die hebben dus niet gedaan. Je kunt tenslotte niet vroeg genoeg beginnen met trailrespect!
Campagnolo Ultra Dork